1972-aisiais pristatytas legendinis prancūzų automobilis „Renault 5“ šiemet švenčia 40 metų jubiliejų.
Šiame universaliame automobilyje derėjo paprastas, modernus, patrauklus ir įvairiapusis dizainas. „Renault 5" vartotojams buvo daugiau nei automobilis – tai automobilis, kuris tinka visiems.
Vienas iš „Renault„ kompanijos darbuotojų Bernard Hannon perprato jaunosios kartos pokyčius bei sugebėjo įsigilinti į slapčiausius jos troškimus. Bernard Hannon dirbdamas „Renault“ kompanijos padalinyje JAV taipogi dirbo vadybos profesoriumi Niujorko universitete. Bendraudamas su savo studentais jis pastebėjo, kokie gilūs socialiniai pokyčiai vyksta jaunojoje kartoje bei suvokė jų norą išsiskirti iš minios.
Specialistui pasisekė įsidarbinti kompanijoje, kur nuolat diegiamos inovacijos buvo itin svarbios išlikimui ir klientų poreikių tenkinimui. 1961 ir 1965 m. „Renault" jau buvo pristačiusi rinkai kelis revoliucinius automobilių modelius. Bernard Hannon savo idėją pristatė tuometiniam kompanijos valdybos pirmininkui ir vykdančiajam direktoriui Louis Dreyfus, kuris patvirtino ir davė leidimą pradėti projekto įgyvendinimą. Kodinis projekto pavadinimas buvo 122.
„Renault 5” šiemet švenčia 40 metų jubiliejų. (nuotr. Gamintojo)
Pristatant automobilį buvo akcentuojamos jo lenktos ir aptakios formos, kurios išgautos pašalinus durų rankenėles (šios buvo integruotos automobilio korpuse) ir įkomponavus naujo tipo bamperį (tai buvo pirmoji mašina, kurios dizaine panaudotas plastikinis bamperis).
Siekiant paneigti įsivyravusią prekybininkų nuostatą, kad šeimoms skirti automobiliai turi būti penkių durų, naujasis „Renault 5„ buvo gaminamas trijų durų hečbeko tipo kėbulo. Atsargiai pasirinkus kainodaros strategiją, „Renault 5“ atsiribojo nuo ekonominės klasės žemos kainos automobilių ir buvo laikomas elegantišku, madingu miesto automobiliu.
„Renault 5” šiemet švenčia 40 metų jubiliejų. (nuotr. Gamintojo)
Tokio tipo automobilio salone buvo sukurta daug erdvės, kur lengvai galėjo tilpti keturi suaugusieji. Daugiau erdvės buvo sukurta užpakalinėje automobilio dalyje integravus sulankstomą kelių vietų galinę sėdynę.
„Renault 5" modelio populiarumas žaibiškai pranoko visus lūkesčius ir užsisakius automobilį tekdavo ilgokai laukti, kol šis būdavo pagaminamas. Gamyklos nespėdavo atlikti sparčiai padidėjusio užsakymų skaičiaus. Iš viso, įvairiuose žemynuose buvo parduota beveik 5,5 milijono „Renault 5“.