„Mes pristatėme, kaip bus pakeista transporto schema. Patogesnis privažiavimas ir taksi pasirinkimas, kur keleiviai turės galimybę pasirinkti taksi automobilį. Taip pat diskutavome, kaip reikėtų reguliuoti taksi automobilius, kad jie būtų švaresni, taksistai sąžiningesni ir tvarkingesni. Tam mes priimame miesto pasiūlymą, kad galbūt reikėtų nustatyti fiksuotą tarifą iš oro uosto“, - spaudos konferencijoje ketvirtadienį teigė Rokas Masiulis.
Anot jo, toks sprendimas padidintų taksi paslaugų skaidrumą. Ministerija ketina atsiklausti Konkurencijos tarybos, ar teisiškai tai būtų įmanoma.
Dabar oro uosto keleiviai, ypač užsieniečiai, dažnai nukenčia, kai nežinodami taksi kainų, už vežimą į miestą gerokai permoka.
R.Masiulis ketvirtadienį susitiko su Vilniaus meru Remigijumi Šimašiumi ir valstybės įmonės Lietuvos oro uostai vadovu Gediminu Almantu.
R.Šimašius kalbėjo, kad kainos reguliavimas užkirstų kelią taksistų piktnaudžiavimui.
„Dėl fiksuotos kainos, kad būtų visiems aišku, - jeigu, tarkime, 8-9 eurai iki miesto centro, tai viskas aišku. Žmogus išėjo, pamatė informaciją, kad iki miesto centro tiek ir tiek, todėl žino, kiek turi mokėti. Galimybių apgaudinėti nebūtų“, - spaudos konferencijoje kalbėjo meras.
Jo nuomone, viena didžiausių oro uosto susisiekimo problemų yra piktnaudžiaujantys taksistai.
„Dėl pačių taksi yra kitokia problema - bandymas apgaudinėti neinformuotus keleivius, galbūt pirmą kartą atvykstančius keleivius. Žmogus važiuoja vidury dienos, bet naujametiniu tarifu. Tai yra didžioji problema“, - kalbėjo R.Šimašius.
Anot jo, oro uoste laukiantiems taksi vairuotojams dabar reikia sumokėti papildomą administravimo mokestį - 1,45 euro už kiekvieną išvažiavimą iš stovėjimo vietos. Tačiau G.Almantas tvirtino, jog šis mokestis yra reikalingas, kad taksi skirta linija galėtų būti prižiūrėta.
Vilniaus oro uosto vadovybė šią savaitę įvedė naują tvarką, kad atvykusiems keleiviams nebereikėtų pasikelti į antrą aukštą prie išvykimo zonos ir laukti taksi - jų automobiliai galės sustoti aikštelėje prie atvykimo terminalo.
„Sutarėme dėl viešojo transporto. Kai oro uostas baigs savo rekonstrukciją spalio mėnesį, miestas pasiūlys transporto sprendimus - patogesnius, gražesnius, naujus autobusus vykti į miestą“, - sakė R.Masiulis.
Konkurencijos taryba: taksi įmonėms Vilniaus oro uoste turėtų būti skelbiamas konkursas
Valdžiai prabilus apie tai, kad Vilniaus oro uoste dirbančių taksi kainos galėtų būti reguliuojamos, Konkurencijos tarybos ekspertai sako, jog oro uosto keleivius aptarnaujančios taksi įmonės turėtų būti pasirinktos konkurso būdu. Anot tarybos pirmininko pavaduotojos Jūratės Šovienės, geriausiai sureguliuoti kainas gali tik konkurencija.
„Konkurencijos taryba nepritaria iniciatyvoms reguliuoti kainas. Laisva ir sąžininga konkurencija yra geriausias rinkos kainų reguliatorius. Atsižvelgiant į tai, kad Vilniaus oro uosto teritorija yra riboto dydžio ir ne visi norintys bei galintys teikti paslaugas joje išsitenka, oro uostą valdanti įmonė galėtų ūkio subjektams sudaryti galimybę konkuruoti, teikiant savo pasiūlymus dėl taksi paslaugų kainų ir kokybės“, - BNS atsiųstame komentare teigė J.Šovienė.