Varžybų vyriausiasis techninis komisaras Raulas Koovas iš Estijos buvo reiklus, tačiau neturėjo didelių priekaištų ekipų parengčiai prieš atsakingą egzaminą. Tad jie visų iš anksto užsiregistravusių komandų vadovus pakvietė prie „Aurum 1006 km lenktynių“ starto linijos užimti savo vietas.
Iš kokių pozicijų startuos kiekviena ekipa, paaiškės tik penktadienio pavakarę pasibaigus kvalifikacinėms lenktynėms ir jas vainikuosiančiai greičiausiųjų „Super Pole“ fiestai – TOP 10 atrankos varžyboms.
„Tai, kad reiklūs, nešališki, atsakingai į patikėtas pareigas žiūrintys sporto komisarai lenktynininkams, ekipų vadovams ir mechanikams randa vis mažiau, dažniausia neesminių pastabų, rodo, kad didieji darbai nuveikiami komandų garažuose, rengiantis „Aurum 1006 km lenktynėms“, o čia belieka, galima sakyti, tik formalumai“, – stebėjęs komisijų darbą lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė 19-ąsias ilgų nuotolių lenktynes Palangoje surengusios „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis.
Iš tiesų, D. Jonušio vadovaujamas kolektyvas turi pagrindo džiaugtis, jog per ne pilnus du dešimtmečius šios lenktynės išsikovojo didžiausių ir prestižiškiausių Baltijos šalyse vardą, o renginyje kasmet apsilankantys žiūrovai vis atranda naujovių.
Šiemet 1006 km lenktynes Palangoje neabejotinai pagyvins septynios komandos, kurių sportininkai varžysis ir atskiroje „TCR Baltic Trophy“ įskaitoje, kuri Baltijos šalyse dar palyginti nauja, tačiau sparčiai besivystanti. Todėl šios įskaitos komandų ir bolidų parengtį kovoms tikrinusių inspektorių nuomone, labai svarbu, kad nuo pirmųjų startų būtų užtikrinta ne tik sąžininga konkurencija trasoje, o ir rengiant varžyboms TCR įskaitos bolidus.
Daugelis prognozuoja, kad TCR automobilius vairuojančios ekipos sėkmingai varžysis ne tik savo klasėje, o ir sudarys nemenką konkurenciją bendrosios lenktynių įskaitos lyderiams.
Ekspertų nuomone, bene aršiausios konkurencijos laukiama tarp daugkartinio šalies žiedinių lenktynių čempiono Ramūno Čapkausko, kurio komanda neseniai įsigijo ką tik iš gamyklos išriedėjusį ir dažais kvepiantį „Seat Leon Cupra TCR“ automobilį ir dar naujesnį kovinį ginklą „Hyundai i30 N TCR“ tik prieš pat lenktynes pristačiusios „Hegelmann transporte by [email protected]“ ekipos su Deividu Jociumi priešakyje.
Juolab, kad „Hyundai i30 N TCR“ Palangoje kartu su D. Jociumi, dar nepamiršusiu nuo pernai pergalės skonio Palangoje Egidijumi Valeiša ir Mindaugu Liatuku vairuos ir vienas talentingiausių bei perspektyviausių Europos jaunų lenktynininkų Kevinas Abbringas iš Olandijos, dirbantis oficialiu „Huyndai Motorsport“ kuriamų automobilių testuotoju.
O kas sakė, kad Ernestos Globytės komanda, į kurią daugelis atkreipė dėmesį pernai, šiemet su nauju „Golf GTI TCR“ nelenktyniaus dar sėkmingiau?
Šįkart Palangoje debiutuoja ir jauniausia, ambicijų nestokojanti Estijos „ALM Motorsport“ komanda, su kurios lenktynininkais estu Robinu Vaksu, latviu Reiniu Nitinšu startuoja ir jaunas Lietuvos sportininkas, 16-metis Justas Jonušis.
Šis lenktynininkų trio, debiutuojantis Palangoje, pilotuoja gamykloje paruoštą, 350 AG motorą turintį TCR klasės „Seat Leon Cup Racer TCR“ automobilį.
Ne iš kelmo spirti ir kiti lenktynininkai, tad šiemet kova TCR įskaitoje bus tikrai arši.
Komandų ir bolidų kovinę parengtį tikrinę varžybų komisarai, lenktynių organizatorius D. Jonušis palinkėjo visiems sportininkams, ekipų vadovams ir varžybų stebėti atvyksiantiems žiūrovams įstabaus renginio, liksiančio atmintyje iki kitų, jubiliejinių, 20-ųjų ilgų nuotolių lenktynių kurortinėje Palangoje. Šiemetines „Aurum 1006 km lenktynes“ pradeda 38 komandos iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos ir Olandijos.
Lenktynėse dalyvaujančiose komandose – 134 sportininkai ir 38 komandų vadovai.
Šalių, kurioms atstovauja sportininkai, geografija platesnė, nei delegavusių savo ekipas į „Aurum 1006 km lenktynes“. Ketvirtadienį sportines kovas pradės komandų sudėtyse esantys Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Olandijos, Didžiosios Britanijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų sportininkai.
Didžiausią sportininkų delegaciją, kurios sudėtyje 115 sportininkų, kaip ir dera į lenktynes delegavo varžybų šeimininkai.
„Aurum 1006 km lenktynėse“ varžysis po dvi komandas iš Estijos ir Belgijos, po vieną – Latvijos bei Olandijos.
Vyriausiojo sportininko titulas ir šiemet priklauso vienam ištikimiausių šių lenktynių dalyviui, „Autoverslas-Rolfo Ego Racing team“ lenktynininkui, 67-erių Valdemarui Zakarauskui, kurio šiemet laukia jubiliejinis, 15-asis startas Palangos trasoje.
Lenktynėse šiemet debiutuoja jauniausias jų dalyvis, „Diesel Animals-Vilkas Racing“ atstovaujantis 15-metis Dovidas Najus.
Daugelis dar iki lenktynių jauniausiojo titulą buvo skyrę irgi 15-mečiam Kasparui Vaškeliui, tačiau Kasparas pora mėnesių vyresnis už Dovidą.
Senokai nesikeičia viena maratoninių lenktynių statistikos eilutė – ir toliau populiariausias lenktynių automobilis išlieka BMW. Įvairių modifikacijų BMW automobilių pagrindinių lenktynių trasoje šiemet matysime 16.
Antrąja-ketvirtąja pozicijomis populiariausiųjų sąraše dalijasi „Porsche“, „Volkswagen“ ir „Seat“ (po 4), penktąja-šeštąja „Honda“ ir „Audi“ (po 2).
Po vieną Palangoje matysime „Alfa Romeo“, „Lotus“, „Maserati“, „Subaru“, „Hyundai“ ir „Lada“ markių automobilius.
Pirmoji detalesnė pažintis su sportininkais, „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviais ir jų kovine technika palangiškių ir kurorto svečių laukia ketvirtadienį, liepos 19-ąją, 10 val., kai prasidės visų lenktynėse dalyvaujančių automobilių paradas į centrinę Vytauto gatvę ir po pusvalandžio ten vyksiantis komandų pristatymas bei lenktynių atidarymas.
Iškart po atidarymo ceremonijos žiūrovai stebės didžiojo maratono uvertiūrą – trumpas, dinamiškas ir labai azartiškas „Dynami:t Super Sprint“ lenktynes.