Prezidentės D. Grybauskaitės pirmasis oficialus vizitas į Kazachstaną ir pasirinktas kelionės būdas sukėlė abejonių, ar demonstruojant parodomąjį taupymą iš tiesų nešvaistomi pinigai?
Nors prezidentę lydi 17 asmenų valstybinė delegacija ir dar beveik 40 verslininkų grupė, Prezidentūra nutarė, kad iš Vilniaus į Kazachstano sostinę Astaną bus keliaujama reisiniais lėktuvais. Užsakomojo skrydžio arba kariuomenės turimo „Spartan“ lėktuvo buvo atsisakyta – esą taip būsią pigiau, rašo „Lietuvos rytas“.
Ar iš tikrųjų bus sutaupyta, ar atvirkščiai – kelionė pabrangs?
Prezidentūra pasirinko vienos brangiausių oro bendrovių – Vokietijos „Lufthansa“ paslaugas. Tikslios kelionės kainos Prezidentūra nenurodė. Planuojama, kad skrydis į Kazachstano sostinę ir atgal vienam žmogui gali kainuoti apie 5 tūkst. litų. Taigi vien prezidentės ir ją lydinčios oficialios delegacijos kelionė kainuos apie 85 tūkst. litų.
„Lietuvos rytui“ pasiaiškinus, kiek būtų kainavusi dviejų dienų kelionė iš Vilniaus į Astaną, paaiškėjo, kad jei būtų pasirinkusi užsakomąjį reisą, Prezidentūra būtų sutaupiusi. Viena privati bendrovė būtų pasiūliusi modernų lėktuvą „Boeing–737“ už 40–45 tūkst. eurų (138–155,2 tūkst. litų), kita – už 50 tūkst. eurų (172,5 tūkst. litų). Nei vienas, nei kitas pasiūlymas nebūtų viršijęs sumos (maždaug 285 tūkst. litų), kurią už bilietus sumokėjo prezidentės delegacija ir ją lydėjusių verslininkų grupė. Dar pigiau būtų atsiėjęs karinis lėktuvas „Spartan“. Kaip informavo pati Prezidentūra, skrydis juo kainuoja 90 tūkst. litų.