Visiškai naujas
Frazė, kurią pastaruoju metu girdime labai dažnai. Kiekviename automobilio pristatyme, bent po vieną ar du kartus, išgirstame marketingo specialistų labai mėgstamą posakį - „Visiškai naujas.“ Kaip bebūtų keista, tačiau dauguma neseniai rinkoje debiutavusių modelių net nėra visiškai nauji, o tiesiog šiek tiek atnaujinti, modernizuoti, patobulinti.
Kaip ir prieš keletą metų pristatytas septintos kartos „Volkswagen Golf“, taip ir penktadienį Lietuvą pasiekę „Renault Megane“ modeliai yra visiškai nauji, tikrąja ta žodžio prasme. Platforma, pakabos komponentai, žibintai, durelės, vairas, prietaisų skydelis, radiatoriaus grotelės - kiekviena detalė yra visiškai nauja ir neturinti nieko bendro su neseniai iš gamybos pasitraukusia trečiąja „Renault Megane“ karta.
„Renault“ inžinieriai, kurdami naują modelį, atsižvelgė į šiuolaikines tendencijas. Ketvirtos kartos „Megane“ tapo 64 milimetrais ilgesnė, 25 milimetrais žemesnė, priekinė ir galinė ratų tarpvežė tapo platesnė : 1591 milimetrai priekyje ir 1586 milimetrai gale. Ratų bazė tapo 28 milimetrais ilgesnė. Negana to, naujasis modelis tapo akivaizdžiai lengvesnis. Jeigu trečios kartos „Renault Megane“ su 1.5 litro, 110 arklio galių išvystančiu dyzeliniu motoru svėrė 1295 kilogramus, tai naujos kartos modelis su analogišku motoru sveria tik 1205 kilogramų!
Kaip ir buvo galima tikėtis, „Renault“ inžinieriai nepraleido progos naująjį modelį aprūpinti naujausiomis saugumo ir komforto technologijomis. Automobilis galės būti komplektuojamas su adaptyvia greičio palaikymo kontrole, avarinio stabdymo sistema, aklosios zonos įspėjimo sistema, įspėjimo apie saugų atstumą sistema, greičio ženklų atpažinimo sistema, automatine tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimo sistema, automatine automobilio pastatymo ir išvažiavimo sistema.
Žingsnis į priekį
Ar įmanoma tik ką rinkoje pasirodžiusį modelį perprasti per pakankamai trumpą pasivažinėjimą po Vilniaus apylinkes? Tiesą sakant - ne. Tačiau šių pristatymų dėka galima suprasti kokia linkme žengia gamintojas, suprasti kokį kokybinį šuolį padarė neseniai iš gamyklos išriedėjęs visiškai naujas modelis. Tad nuo ko pradėti? Pradėkime nuo pačio svarbiausio - automobilio eksterjero.
Kai „Renault“ vyriausiojo dizainerio postą perėmė Laurens van den Acker, prancūziškų automobilių veidas pasikeitė neatpažįstmai. Per labai trumpą laikotarpį „Renault“ automobilių eksterjeras pagaliau vėl galėjo spinduliuoti prancūzams būdingu stiliumi, moderniais potepiais ir išskirtinėmis, akį traukiančiomis detalėmis. Naujoji „Renault Megane“ ne išimtis.
Kaip ir neseniai Lietuvą pasiekęs „Renault Talisman“, taip ir naujoji „Megane“ buvo papuošta didžiulėmis radiatoriaus grotelėmis, atnaujintu „Renault“ logotipu ir fantastiškai atrodančiais priekiniais žibintais. Puikiai įkomponuoti C formos priekiniai žibintai leis sukurti naują markės identitetą, kurio šios markėms automobiliams taip ilgai trūko.
Galinė automobilio dalis tokia pat išraiškinga kaip ir priekinė. Automobilio dizainą kūręs Laurensas van den Ackeris, galėjo nueiti pačiu paprasčiausiu keliu ir į naująjį „Megane“ įkomponuoti „Talisman“ galinius žibintus. Vietoj to galinių žibintų stilistika išliko tokia pati, tačiau jų forma - visiškai kitokia. Net neabejoju, jeigu tai būtų „VAG“ koncerno kūrinys, į tokias smulkmenas nebūtų atsižvelgiama.
Interjeras - ne toks įspūdingas kaip automobilio eksterjeras, tačiau tokios pačios stilistikos - modernus, atsižvelgiantis į šiuolaikines tendencijas. Išskyrus pačią pigiausią „Megane“ versiją, visi kompaktiško hečbeko modeliai bus komplektuojami su 8.7 colio lietimui jautriu ekranu, kuriame bus galima keisti įvairiausius automobilio parametrus. Nuo garso sistemos, automobilio važiavimo savybių iki navigacijos ar automatinio durų užrakto. Tai nėra visiškai nauja sistema, anksčiau ją buvo galima išvysti kituose „Renault“ modeliuose, tačiau šioks toks skirtumas juntamas, ypač sistemos reagavimas į komandas.
Apžiūrėję keletą skirtingų „Renault Megane“ versijų, nepastebėjau didžiulio skirtumo tarp apdailos medžiagų ar surinkimo kokybės. Apskritai, didžiulių priekaištų interjero medžiagoms ar surinkimo kokybei nėra. Šioje kategorijoje „Renault Megane“ niekuo nenusileidžia „Volkswagen Golf“, bet ir negalėčiau pasakyti, jog jį aplenkia. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie vairuotojo bei keleivio poziciją, matymo lauką, tačiau dviejose srityse „Renault Megane“ savo konkurentą lenkia ir nusileidžia.
Pradėkime nuo gerų dalykų - bagažinės tūris, kuris siekia 434 litrus. Tai vienas geriausių rodiklių klasėje. Palyginimui - „Volkswagen Golf“ bagažinės tūris - 380 litrų. Puiku! Tačiau atsisėdus ant galinių sėdynių - supranti, jog „Renault“ inžinieriai apie gale sėdinčius keleivius užmiršo. Bet ar tikrai? Pasak Egidijaus Gončarovo, „Renault“ vykdomojo direktoriaus, Prancūzijos automobilių gamintojas atliko daugybę tyrimų, kuriais buvo bandoma išsiaiškinti kompaktiškų hečbekų pirkėjų norus ir poreikius. Pasirodo, žmonės pirkdami tokį automobilį dažniausiai važinėja vieni arba dviese - geriausiu atveju su mažais vaikais gale. Tai reiškia, jog didesnė šio tipo automobilių pirkėjų dalis didesnį prioritetą teikia ne patogioms galinėms sėdynėms, o erdvesnei bagažinei. Tyrimas atliktas - rezultatai išanalizuoti ir pritaikyti realybėje.
Sportiškoji „Megane GT“
Laikas praleistas su automobiliais tokiuose renginiuose dažniausiai būna labai trumpas. Šį kartą su keliais skirtingais „Renault Megane“ modeliais praleidome maždaug porą valandų, tačiau didžiąją dalį laiko suvalgė naujų modelių technologijų ir keturių vairuojamųjų ratų sistemos demonstracija.
Netoli Vilniaus esančioje aikštelėje galėjome išbandyti automatinę automobilio pastatymo ir išvažiavimo sistemą. Ši sistema, kaip ir bet kuri kita, aptinka laisvą stovėjimo vietą ir padeda automobilį į ją pastatyti. Jums tik reikia laiku paspausti akceleratoriaus arba stabdžių pedalą. Likusiomis smulkmenomis pasirūpins automobilis.
Tuo tarpu automatinė automobilio išvažiavimo sistema yra kur kas įdomesnė naujovė. Įjungus šią sistemą, automobilis padės Jums išvažiuoti iš stovėjimo vietos. Reikės tik paspausti vieną mygtuką ir reikiamu metu paspausti akceleratoriaus arba stabdžių pedalą. Vairo mechanizmo valdymą periims didžiulės kompiuterio smegenys.
Keturių vairuojamųjų ratų sistemos bandymas taip pat sukėlė neįprastus pojūčius. „Renault“ atstovai norėdami pademonstruoti šios sistemos privalumus, pasiūlė išbandyti du „Renault Megane“ modelius įveikiant aštuoniukės formos slalomo trasą. Vienas modelis buvo visiškai standartinis, o kitas turėjo „4Control“ sistemą.
Jeigu standartinis modelis į posūkius įvažiuodavo kaip ir bet kuris kitas automobilis, tai „4Control“ sistemą turėjęs modelis į posūkį galėdavo įvažiuoti kur kas greičiau, žvitriau. Jeigu automobilio greitis neviršija 60 km/val., sistema galinius ratus pasuka į priešingą priekiniams pusę, ir taip užtikrina galimybę atlikti greitesnį ir vikresnį manevrą.
„4Control“ sistemą sudaro už galinių automobilio ratų esantis elektromechaninis aktuatorius, kuris valdo galinių ratų pasukimo kampą. 100 kartų per sekundę greičiu duomenis renkantis prietaisas atsižvelgia į priekinių ratų pasukimo kampą, greitį, akceleratoriaus pedalo padėtį ir kitus parametrus. Tokiu būdu, ši sistema užtikrina didžiausią sukibimą su kelio danga ir stabilumą.
Apšilę kojas, sėdome į patį „šilčiausią“ modelį - „Renault Megane GT“ ir kartu su kitais pristatymo dalyviais nurūkome link Maišiagalos - renginio organizatorių suplanuotu maršrutu, kuriame turėjo atsiskleisti visos gerosios „Megane GT“ savybės.
„Renault Megane GT“, kol kas, sportiškiausia šio modelio versija. Šis gražuolis komplektuojamas su 1.6 litro, 205 arklio galias ir 276 Nm sukimo momentą esant vos 2000 aps/min. išvystančiu varikliu, kuris leidžia 1392 kilogramus sveriančiai mašinai iki 100 km/val. įsibėgėti per per 7.1 sekundės. Daugelis entuziastų dabar greičiausiai nusivils, tačiau „Megane GT“ gali būti komplektuojamas tik su septynių laipsnių dvigubą sankabą turinčia automatine pavarų dėže.
Truputėlį atsilikę nuo likusių bandymų dalyvių, paspaudėme „RS“ mygtuką ir leidome išvaizdžiam hečbekui atsiskleisti. Paspaudus šį mygtuką, automobilio nuotaika pasikeičia akimirksniu. Vairas tampa informatyvesnis, akceleratoriaus pedalas jautresnis, o pavarų dėžę valdantis kompiuteris vadeles perleidžia Jums. Paspaudus „RS“ mygtuką taip pat pasikeičia ir variklio garsas, tačiau jis nėra nei malonus, nei skatinantis važiuoti greičiau. Dėl to reikėtų kaltinti per garsiakalbius sklidantį sintentinį riaumojimą.
Pavadinti šį automobilį lėtu - niekaip neapsiverčia liežuvis. Pradėjus perjunginėti pavaras, patogiai įsitaisius sportiškose, kūną apgaubiančiose sėdynėse ir pradėjus elgtis kaip „Renault Sport“ pilotas - bandytojas, „Megane GT“ pradeda demonstruoti savo gerąsias savybes.
Kiekvieną posūkį „Megane GT“ tiesiog suvalgo ir sako - „Noriu dar, duok, dar, na ir dar vieną!“ Kiekvieną posūkį automobilis įveikia su didžiuliu pasitikėjimu. Padarėte vieną klaidą? Ne bėda - „Megane GT“ pagalbinės sistemos nuolatos stebi Jūsų veiksmus, tačiau net ir išjungus stabilumo kontrolę, automobilis važiuoja kaip traukinys. Priversti slysti priekinę automobilio dalį yra pakankamai sunku.
O kaip gi pilkas dyzelis?
Automobilio pristatymo metu išbandėme ir paprastiems mirtingiesiems skirtą versiją su dyzeliniu varikliu. Tai buvo pakankamai gausios komplektacijos, 110 arklio galių dyzelinį variklį turėjęs modelis.
Kaip ir prieš tai bandyta „Megane GT“, taip ir „4Control“ sistemos neturinti, dyzeliniu motoru varoma versija posūkiuose jautėsi užtikrintai ir stabiliai, o didžiulį sukimo momentą turintis variklis užtikrino gerą dinamiką. 260 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant vos 1750 aps/min, tad net ir važiuojant 80 km/val. greičiu įjungus šeštą pavarą, ir paspaudus akceleratoriaus pedalą pajusite tik labai mažytį turbinos vėlavimą, ir net nepastebėsite kaip spidometro rodyklė stovės ties 130 km/val.
Geresnis, bet ar geriausias?
Tinkamai įvertinti galėtume tik vieną modelį - „Megane GT“, nes su juo praleidome daugiausiai laiko, tačiau pilnavertį verdiktą galėsime pateikti po poros savaičių, kai turėsime daugiau laiko susipažinti su visiškai nauju modeliu. Tačiau pirmasis įspūdis - labai geras ir teikiantis vilčių.
Net jeigu automobilį vertintumėte pagal „Renault“ standartus, jis yra keliais šviesmečiais priekyje. Tvirtai suręstas, puikiai atrodantis, technologijomis aprūpintas ir kaip bebūtų keista - įdomus. Savybė, kurios neturi 98% šios klasės automobilių. Be to, naujos kartos „Renault Megane“ kainos prasideda nuo 14 tūkst. eurų. Sportiškoji „Megane GT“ Jums atsieis apie 22 tūkst. eurų.