Du tūkstančiai devintųjų metų rugsėjo aštuonioliktą dieną Klaipėdoje įsisukęs permainų vėjas išskleis naujos muzikos festivalio bures.
Šeštasis koncertinis sezonas Klaipėdos koncertų salėje prasidės „Permainų muzikos“ festivaliu. Jame skambės tiek geriausia šių dienų muzika, tiek laiko patikrinti praėjusio amžiaus kūriniai, turėję įtakos istorijos vyksmui, t.y. nulėmę permainas.
Lietuvos tūkstantmečio metais vykstančiame renginyje išskirtinai dalyvaus tik lietuvių atlikėjai. Stilistiškai įvairi, bet meniškai vertinga mūsų šalies bei užsienio autorių kūryba bus pristatoma šešiuose koncertuose ir dviejuose videoklubuose.
Festivalio pradžios koncerte „Nakties šokiai“ (rugsėjo 18) dalyvaus atsinaujinęs Klaipėdos kamerinis orkestras. Orkestro meno vadovas Mindaugas Bačkus su kolektyvu ruošia sudėtingas suomių kompozitorių Kaija’os Saariaho, Aulio Salineno partitūras ir stiprius meninius išgyvenimus sukeliantį Agirdo Martinaičio kūrinį „Mirtis ir mergelė“. Pats M. Bačkus koncerte solo pagrieš Peterio Vasko „Knygą violončelei“ ir minėtą A. Salineno kūrinį. Suomių muziką diriguos bei su meno vadovu Steave’o Reicho duetą išpildys dirigentas Mindaugas Piečaitis, vis dažniau į Klaipėdą iš Vokietijos atvykstantis ir gaivių įdėjų gūsius atnešantis kilnusis muzikos riteris.
Broniaus Kutavičiaus kūriniai dar iki Nepriklausomybės atgavimo darė didelį poveikį Lietuvos kultūrinei visuomenei. Parašyti talentingo meistro ranka jie iki šiol neprarado aktualumo ir poveikio jėgos.
„Permainų muzikos“ koncerte „Ritualo galia“ (rugsėjo 23) kamerinis choras „Aidija“, vadovaujamas dirigento Romualdo Gražinio, atliks B. Kutavičiaus oratorijas „Iš jotvingių akmens“ ir „Magiškas sanskrito ratas“. Koncerte dar skambės lietuviškos sutartinės (aranžuočių autoriai – Juozas Gruodis, Kazimieras Viktoras Banaitis, Vytautas Montvila), ne vieną kūrėjų kartą maitinęs moderniosios mūsų tautos muzikos šaltinis.
Mįslingos „AmberLife provincijos melodijos“ (rugsėjo 25) išsiskleis ansamblio „Vilniaus Arsenalas“ atlikime. Beje, taip vadinasi A. Martinaičio kūrinys, kaip dauguma šio autoriaus darbų prisodrintas teatrališkais gestais. Laimos Šulskutės (fleita), Rolando Romoslausko (altas) ir Sergėjaus Okruško (fortepijonas) trio koncertinėje programoje – vien tik lietuviška muzika: premjeriniai ar anksčiau sukurti Osvaldo Balakausko, Jurgio Juozapaičio, Felikso Bajoro, Zitos Bružaitės, Dalios Kairaitytės, Vidmanto Bartulio opusai.
Daugiaprasmė ir intriguojanti „Garso ontologija“ (spalio 9) vyks klubinio koncerto forma KKS I aukšto foje. Čia susijungs akustiniai ir elektroniniai skambesiai, akademinę stilistiką keis moderni, šiuolaikinės šokių muzikos ritmais praturtinta kūryba. Dalyvaus Rūtos ir Zbignevo Ibelhauptų fortepijoninis duetas bei Lietuvos fleitų kvartetas (Giedrius Gelgotas, Lina Baublytė, Fausta Drulytė, Albert Stupak). Elektroninių skambesių galaktiką valdys DJ After Sound.
„Garso ontologijos“ programoje: Jonas Tamulionis, Vytautas V. Jurgutis, Linas Rimša, Rimantas Budriūnas, Yen Klark, Peter Eötvös, Gintaras Sodeika, Rytis Mažulis, Osvaldas Balakauskas, Loreta Narvilaitė, Zita Bružaitė ir Rytis Mažulis.
Koncerto „Šimtmečio atspindžiai“ (spalio 16) pagrindiniu akcentu taps žymaus amerikiečių kompozitoriaus Johno Adamso koncertas fortepijonui ir orkestrui „Century Rolls“. Pasak autoriaus, jį įkvėpė mechaninio fortepijono skambėjimas. „Koncertui būdingas iškrypėliškas pasitenkinimas visa praeities fortepijonine muzika – ar tai būtų populiarioji, ar akademinė“.
Kūrinį kartu su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojamu Juozo Domarko, gros pianistas Petras Geniušas. Taip pat bus atliekami trijų, beje, su Klaipėda susijusių kompozitorių Stasio Vainiūno, Eduardo Balsio ir Osvaldo Balakausko orkestriniai kūriniai.
Festivalio koncerte post scriptum „Amžinoji šviesa“ (spalio 30) vėl klausysimės Klaipėdos kamerinio orkestro (meno vadovas - M. Bačkus). Kartu su Klaipėdos choru „Aukuras“ (meno vadovas – Alfonsas Vildžiūnas) ir soliste Nora Petročenko (mecosopranas) jie įgarsins įstabų Osvaldo Balakausko „Requiem in memoriam Stasys Lozoraitis“. Diriguos šiuo metu Belgijoje gyvenantis ir žymiausiuose pasaulio šiuolaikinės muzikos festivaliuose pasirodantis dirigentas bei kompozitorius Vykintas Baltakas.
Festivalio videoklubai kvies du vakarus įdomiai praleisti bendraujant su kompozitoriais Mindaugu Urbaičiu (rugsėjo 30) bei Raminta Šerkšnyte (spalio 14).
Festivalis laukia ištikimiausių šiuolaikinės muzikos gerbėjų. Tikimės, kad ir Jūs laukiate išsiskleidžiančių „Permainų muzikos“ burių! Tad leidžiamės kartu į šniokščiantį ir begaliniais toliais viliojantį naujosios muzikos vandenyną!