Šiemet spalį Bulgarijoje turėtų būti baigtas statyti dar vienas naujas AB „Smiltynės perkėla“ keltas, tad senieji jos laivai „Žalgiris“ ir „Nemunas“ parduodami. Tačiau jie dirbs dar visą šį sezoną ir į Daniją bus išplukdyti tik rudenį, praneša „Vakarų ekspresas“.
AB „Smiltynės perkėla“ direktoriaus Algirdo Žukausko teigimu, žiemą naujojoje perkėloje dirbs tik naujieji keltai „Neringa“ ir „Baltija“, o kitų metų pavasarį prie jų prisijungs ir dar vienas naujas keltas.
Kainuos 14 milijonų
Dar pernai prieš Naujuosius metus bulgarai vėl laimėjo konkursą, tad ir ketvirtasis AB „Smiltynės perkėla“ keltas statomas Burgo laivų statykloje. Pastarasis dirbs naujojoje perkėloje ir bus skirtas autotransportui kelti. Jis kainuos apie 14 mln. litų.
Kelto statyba turėtų būti baigta jau šiemet spalį, tačiau, pasak A. Žukausko, kadangi žiemą jis dar nėra toks reikalingas, laivą į Klaipėdos uostą planuojama parplukdyti kitų metų pavasarį. Taigi netrukus „Smiltynės perkėla“ turės tik vieną seną keltą „Kintai“.
Senuosius keltus „Nemunas“ ir „Žalgiris“ bendrovei pavyko parduoti netgi pelningai, nors paskelbus jų pardavimo konkursą, norinčiųjų jame dalyvauti taip ir neatsirado. Bendrovės valdyba, gavusi Susisiekimo ministerijos pritarimą, nusprendė parduoti šiuos laivus tam, kas pasiūlys ne mažesnę kainą už jų likutinę vertę. Pasak A. Žukausko, pirkėjas jiems jau surastas, ir jau šį rudenį jie bus išplukdyti į Daniją. Direktoriaus teigimu, už šiuos keltus dar bus gauta ir pelno.
Birželį - be grafiko
Šiam sezonui, kuris pradedamas nuo gegužės 1-osios, jau parengti visi bendrovės keltai. Po pertraukos dėl profilaktikos darbų vakar pradėjo žmones kelti senasis keltas „Kintai“. Beje, jame šį sezoną žadama ištempti tentą, kad keleiviai turėtų kur pasislėpti ir nuo saulės, ir nuo lietaus.
Nuo gegužės naujojoje perkėloje, kurioje keliamos transporto priemonės, dirbs trys keltai, o nuo birželio - visi keturi. Senojoje perkėloje irgi dirbs abu keltai naujasis „Nida“ ir senasis „Kintai“. Gegužę keleiviai bus keliami kas pusę valandos.
Birželį, pasak A. Žukausko, ko gero, bendrovės keltai dirbs be jokio grafiko, nors tai bendrovei nemažai kainuoja.
Dalia Bikauskaitė