• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo 2026 metų „Nissan“ elektromobiliai pasiūlys V2G technologiją, leidžiančią naudoti automobilio bateriją kaip energijos saugyklą elektros tinklui. Už šią paslaugą automobilio savininkai galės gauti atlygį.

7

Nuo 2026 metų „Nissan“ elektromobiliai pasiūlys V2G technologiją, leidžiančią naudoti automobilio bateriją kaip energijos saugyklą elektros tinklui. Už šią paslaugą automobilio savininkai galės gauti atlygį.

REKLAMA

Jau ne vienerius metus elektromobilių entuziastai ir technologijų ekspertai kalba apie fantastinį scenarijų, kuomet jūsų automobilis gali tapti papildomų pajamų šaltiniu net ir stovėdamas prijungtas prie namuose esančios įkrovimo stotelės. Vis dėlto, nuo šiol tai nėra tik karštų diskusijų fantazijos vaisius – tai tapo realybe, nes „Nissan“ teigia, jog išmanioji elektros tinklo sistema naudos jūsų automobilio bateriją perteklinės energijos saugojimui arba, atvirkščiai, jos trūkumui kompensuoti.

Ši technologija vadinama V2G (angl. „Vehicle-to-Grid“). Ji leis per specialią įkrovimo stotelę ne tik įkrauti automobilio bateriją, bet ir grąžinti ją atgal į elektros tinklą. Šią stotelę nuotoliniu būdu valdys elektros tiekėjas, kuris, esant perteklinės elektros energijos tiekimui, ją perduos į automobilį, o pakilus paklausai arba atsiradus trūkumui, ims energiją iš automobilio baterijos.

REKLAMA
REKLAMA

Tiek energijos tiekimas į bateriją, tiek jos grąžinimas į tinklą automobilio savininkui gali būti pelningas arba bent jau leis nemokamai naudotis energija. Be to, išmanioji sistema užtikrins, kad nustatytu laiku, pavyzdžiui, ryte, automobilio baterija bus įkrauta iki reikiamo lygio kelionei. Likusį laiką baterija bus naudojama kaip tinklo energijos saugykla.

REKLAMA

Iki šiol tai tebuvo teorija, tačiau „Nissan“ ketina įgyvendinti šią idėją su būsimuoju „Leaf“ modeliu, kurio pristatymas numatytas 2026 m. Tai bus pirmasis elektromobilis, kuris įdiegs pažangią dvipusio įkrovimo sistemą ir gaus visas reikalingas sertifikacijas, leidžiančias grąžinti energiją iš automobilio baterijos atgal į tinklą.

Kai kurie elektromobiliai jau dabar turi dvipusio įkrovimo technologiją, tačiau ji veikia pagal V2L (angl. „Vehicle-to-Load“) principą – iš automobilio baterijos galima maitinti elektros prietaisus arba netgi namą, jei jis tam pritaikytas, tačiau ši energija negali būti grąžinta į elektros tinklą.

REKLAMA
REKLAMA

Pradžioje ši naujovė bus diegiama Jungtinėje Karalystėje, kur „Nissan“ planuoja pasiūlyti specialią įkrovimo stotelę, sukurtą bendradarbiaujant su Belgijos įkrovimo stotelių gamintoju „Dreev“.

Pasak Hugues Desmarchelier, „Nissan“ elektrifikacijos ekosistemos vadovo, ši technologija taps tikru proveržiu, pakeisiančiu mūsų požiūrį į automobilius. Ji bus diegiama beveik visuose naujuose „Nissan“ elektromobiliuose, kurie bus pristatyti po 2026 metų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų