Tikimasi, kad 2027-ųjų WRC reglamentas, apibrėžiantis „Rally1“ ir „Rally2“ automobilių ateitį, bus oficialiai pristatytas kitą mėnesį vyksiančiame Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje. Vis dėlto, pranešama, kad Japonijos ralio metu komandoms jau buvo pateiktas pirminis naujų taisyklių projektas.
Dabartinė „Rally1“ automobilių važiuoklė, naudojama nuo 2022 metų, reikšmingai pagerino saugumo lygį bei suteikė lankstumo inžinieriams ją pritaikyti įvairių modelių kėbulus. Manoma, kad ši konstrukcija bus išlaikyta ir naujajame reglamente, tačiau su tam tikrais patobulinimais. Taip pat svarstoma galimybė leisti važiuokles gaminti ne tik automobilių gamintojams, bet ir specializuotoms dirbtuvėms.
Anksčiau buvo skelbta, kad 2025 ir 2026 metais „Rally1“ klasėje bus atsisakyta hibridinių jėgainių, tačiau 2027-aisiais gamintojai galės rinktis iš kelių technologinių sprendimų.
Pagrindine opcija tikriausiai taps vidaus degimo varikliai, naudojantys 100 proc. ekologiškus degalus, tačiau taip pat bus suteikta galimybė naudoti visiškai elektrinius ir hibridinius jėgos agregatus. Jei gamintojai pasirinks skirtingas technologijas, jų našumas trasoje bus subalansuotas naudojant sukimo momento matuoklį – tai metodas, kurio pirmasis taikymas planuojamas kitų metų Dakaro ralyje.
Sukimo momento matuokliai bus montuojami ant pavaros veleno. Šie įrenginiai matuos sukimo momentą, pateiks duomenis apie variklio galią ir tokiu būdu organizatoriams pateiks detalesnę informaciją apie automobilių našumą.
„2027 metų procedūros skirsis nuo dabartinių. Bus sukurta bazinė automobilio platforma, kuri taps pagrindu, o gamintojams bus suteikta galimybė pritaikyti savo sprendimus“, – automobilių sporto apžvalgininkams sakė A. Wheatley.
„Vienas iš pagrindinių šių metų pradžioje nustatytų principų buvo lankstumo užtikrinimas. Todėl gamintojai galės rinktis pilnai elektrinius, hibridinius arba vidaus degimo variklius“, – pridūrė jis.
Naujasis reglamentas bus lankstus ne tik jėgos agregatų atžvilgiu. Planuojama, kad bazinė važiuoklė galės būti naudojama tiek WRC, tiek Pasaulio ralio kroso čempionato automobiliuose. Vienas iš didžiausių „Rally1“ trūkumų – smarkiai išaugusios automobilių kainos, kurios šiuo metu siekia beveik milijoną eurų.
Išlaidų mažinimas – vienas pagrindinių FIA tikslų, todėl tikimasi, kad sulig naujomis taisyklėmis naujų automobilių kainos turėtų sumažėti iki maždaug 400 000 eurų.
Pasak A. Wheatley, pasiekta reikšminga pažanga mažinant 2027-ųjų automobilių gamybos išlaidas. Tam pasitarnaus ir tam tikrų sudedamųjų dalių kainų apribojimai.
„Gamintojai rimtai ėmėsi šio klausimo sprendimo. Jei pasiūlymas bus patvirtintas, manau, daugelį nustebins galutinė automobilio kaina“, – sakė jis.
„Prieš metus buvo sudėtinga sutarti, kad kaštų mažinimas turėtų būti prioritetas. Dabar tai tapo kertiniu elementu.
„Viso čempionato išlaidos nebus ribojamos, tačiau tam tikrų dalių kainos bus reglamentuojamos“.