Automobilių gamintojams judant elektrifikacijos keliu, Pasaulio ralio čempionato organizatorių sprendimai turėjo padėti pritraukti daugiau gamintojų ir leisti WRC dalyvaujančioms komandoms parodyti, kad hibridinės pavaros yra ne tik degalų taupymo priemonė, bet ir gali padėti sukurti įspūdingesnį reginį žiūrovams.
Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) kartu su Pasaulio ralio čempionato (WRC) organizatoriais jau kurį laiką derasi dėl galimų reglamento pakeitimų, kurie turėtų padidinti čempionato patrauklumą dar labiau, tačiau kiekviena diskusija baigiasi vos ne ta pačia išvada.
Pasak automobilių sporto apžvalgininkų, šią savaitę vykusiame WRC komisijos posėdyje priimtas sprendimas, kad nuo kitų metų hibridinės sistemos iš „Rally1“ automobilių bus pašalintos, tačiau galutinį žodį turės tarti FIA.
Tai nėra pirmas bandymas pašalinti hibridines pavaras iš WRC. Dar metų pradžioje FIA suformuota darbo grupė siūlė atsisakyti hibridinių bolidų kaip vieno iš 2025 metų pokyčių, tačiau šiam pasiūlymui griežtai prieštaravo „Rally1“ automobilius gaminančios komandos.
Įvertinus komandų nuomones, tuomet buvo nuspręsta pratęsti dabartinių „Rally1“ automobilių taisyklių galiojimą iki 2025 ir 2026 metų.
Kaip bebūtų, FIA ir WRC komandų nuomonė pasikeitė po rugsėjo mėnesį vykusio Graikijos ralio, kuomet hibridinių pavarų komponentų gamintoja paskelbė naujas saugumo gaires.
Pagal „Compact Dynamics“ numatytas taisykles, jei hibridinės pavaros blokas patiria tris smūgius, viršijančius 15G, arba vieną smūgį, viršijantį 25G, šis blokas privalo būti išardytas ir išsiųstas tiekėjui išsamiai patikrai ir remontui, kuris gali trukti kelis mėnesius.
Anksčiau šį darbą galėdavo atlikti pačios komandos, tačiau dabar reikalaujama, kad remontą atliktų tik „Compact Dynamics“ specialistai.
Įsigaliojus šioms saugumo gairėms, visos WRC komandos ėmė teigti, kad dėl to labai smarkiai išaugs remonto kainos. „M-Sport“ komanda netgi pareiškė, kad dėl šių taisyklių jiems nebėra prasmės tęsti dalyvavimo Pasaulio ralio čempionate.
„Tai nėra prašymas pašalinti hibridinę jėgą dėl jos veikimo, o prašymas ją pašalinti, nes mes paprasčiausiai negalime jos remontuoti ir naudoti už ekonomiškai priimtiną kainą,“ – sakė „M-Sport“ komandos vadovas Richardas Milleneris.
Nors hibridinė pavara „Rally1“ klasės automobiliams suteikdavo papildomą postūmį, tačiau „Toyota“ komandos vadovas Jari-Matti Latvala atskleidė, jog ralio varžyboms paruoštos mašinos bus greitos ir be jos.