• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilio restauracija per mėnesį? Sunkiai suvokiamas tikslas ar realus ir įgyvendinamas tikslas? Daugelis greičiausiai pasakys, jog tai – misija neįmanoma, tačiau būsimas „Memel Motor Fest“ dalyvis – Mantas, Jums paprieštarautų.
Skubi automobilio restauracija niekada nebuvo pirminiame Manto plane, tačiau sužinojęs apie birželio 9-ąją dieną įvyksiantį festivalį, iš Zarasų kilęs automobilių entuziastas nusprendė, jog tik ką pradėtas projektas privalo būti užbaigtas per maždaug 30 dienų ir debiutuoti milžiniškoje festivalio arenoje.
„Kuomet pinigų pilnos kišenės – viskas įmanoma“, - tokios mintys turėtų suktis kai kurių skeptikų galvose, tačiau tai Manto atžvilgiu negalioja, nes visus darbuos vaikinas pasidarė savomis rankomis. Turėdamas žymiai mažiau patirties negu automobiliu restauracija užsiimantys specialistai, bet apie viską nuo pradžių.
Įkvėpė kompiuterinis žaidimas
Modifikuotiems automobiliams silpnybę turintis vaikinas vienu metu privalėjo sustabdyti savo „veiklą“. Pirmasis projektas, kuris buvo sukurtas ketvirtos kartos „Golf“ pagrindu, labai greitai turėjo iškeliauti į metalo laužą.
Pirmojo projekto istorija – pakankamai liūdna. Po pakankamai didelių investicijų į variklio skyrių ir kitas modifikacijas, Mantas pateko į didžiulę avariją – susidūrė su briedžiu. Po stipraus smūgio automobilis liko sumaitotas. Trumpai tariant – sveikas liko tik variklis. Visa kita – išmetimui.
Sunkių sužalojimų patyrė ir mūsų pašnekovas – Mantas.
„Po avarijos man dvejose vietose skilo kaukolė, pabėgo slanksteliai, 14-a dantų buvo pažeisti, trūkus raumeniui pilve atsirado išvarža. Traumų sąrašas buvo ilgesnis negu automobilio modifikacijų“, - nelaiminga įvykį prisimena vaikinas.
Nors avarijos padarinius Mantas jaučia ir dabar, tačiau tai nesumažina noro vairuoti automobilius ir juos modifikuoti. Laikui bėgant vaikino garaže atsirado dar vienas ketvirtos kartos „Golf“, kurio likimas buvo suplanuotas iš anksto.
„Norėjau turėti žymiai aukštesnio lygio projektą. Pradėjau ieškoti retesnių detalių, taupyti pinigus rimtesniems ratlankiams. Netgi automobilio kėbulo spalvų schemą sugalvojau žaisdamas „Forza Motorsport“ kompiuterinį žaidimą“. Būtent pastarajame žaidime įgyvendindavau savo beprotiškiausias idėjas ir tik vėliau jas pritaikydavau ant realaus automobilio“, - pasakoja Mantas.

Automobilio restauracija per mėnesį? Sunkiai suvokiamas tikslas ar realus ir įgyvendinamas tikslas? Daugelis greičiausiai pasakys, jog tai – misija neįmanoma, tačiau būsimas „Memel Motor Fest“ dalyvis – Mantas, Jums paprieštarautų.
Skubi automobilio restauracija niekada nebuvo pirminiame Manto plane, tačiau sužinojęs apie birželio 9-ąją dieną įvyksiantį festivalį, iš Zarasų kilęs automobilių entuziastas nusprendė, jog tik ką pradėtas projektas privalo būti užbaigtas per maždaug 30 dienų ir debiutuoti milžiniškoje festivalio arenoje.
„Kuomet pinigų pilnos kišenės – viskas įmanoma“, - tokios mintys turėtų suktis kai kurių skeptikų galvose, tačiau tai Manto atžvilgiu negalioja, nes visus darbuos vaikinas pasidarė savomis rankomis. Turėdamas žymiai mažiau patirties negu automobiliu restauracija užsiimantys specialistai, bet apie viską nuo pradžių.
Įkvėpė kompiuterinis žaidimas
Modifikuotiems automobiliams silpnybę turintis vaikinas vienu metu privalėjo sustabdyti savo „veiklą“. Pirmasis projektas, kuris buvo sukurtas ketvirtos kartos „Golf“ pagrindu, labai greitai turėjo iškeliauti į metalo laužą.
Pirmojo projekto istorija – pakankamai liūdna. Po pakankamai didelių investicijų į variklio skyrių ir kitas modifikacijas, Mantas pateko į didžiulę avariją – susidūrė su briedžiu. Po stipraus smūgio automobilis liko sumaitotas. Trumpai tariant – sveikas liko tik variklis. Visa kita – išmetimui.
Sunkių sužalojimų patyrė ir mūsų pašnekovas – Mantas.
„Po avarijos man dvejose vietose skilo kaukolė, pabėgo slanksteliai, 14-a dantų buvo pažeisti, trūkus raumeniui pilve atsirado išvarža. Traumų sąrašas buvo ilgesnis negu automobilio modifikacijų“, - nelaiminga įvykį prisimena vaikinas.
Nors avarijos padarinius Mantas jaučia ir dabar, tačiau tai nesumažina noro vairuoti automobilius ir juos modifikuoti. Laikui bėgant vaikino garaže atsirado dar vienas ketvirtos kartos „Golf“, kurio likimas buvo suplanuotas iš anksto.
„Norėjau turėti žymiai aukštesnio lygio projektą. Pradėjau ieškoti retesnių detalių, taupyti pinigus rimtesniems ratlankiams. Netgi automobilio kėbulo spalvų schemą sugalvojau žaisdamas „Forza Motorsport“ kompiuterinį žaidimą“. Būtent pastarajame žaidime įgyvendindavau savo beprotiškiausias idėjas ir tik vėliau jas pritaikydavau ant realaus automobilio“, - pasakoja Mantas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Golf projektas (1)


Volkswagen Golf projektas (2)


Susidūrė su iššūkiais
„Prisipažinsiu – iš pradžių į automobilio tvarkymo darbus žiūrėjau optimistiškai, tačiau viskas labai greitai susistatė į savo vietas“, - apie sunkumų pradžią pradeda pasakoti Mantas.
„Prieš pradėdamas darbuotis, kreipiausi į draugą pagalbos. Norėjau į jo garažą atvaryti automobilį, jog galėčiau užvirinti porą skilučių. Mhm, Aha.“
„Kai pradėjau šveisti slenkstį, pora skilučių labai greitai atsirado bent  50“, - juokdamasis priduria Mantas
„Sparnai atrodė lygesni, bet kai nušveičiau  juos ir pradėjau lyginti, pastebėjau, jog automobilio būklė prastesnė negu tikėjausi. Pavyzdžiui, ant sparno radau milžinišką glaisto sluoksnį.“
„Tvarkyti „Lada“ yra pakankamai sunku, vien dėl to, jog automobilis turi plonas ir elastingas skardas, tad jeigu ruošiatės restauruoti seną žigulį – apsišarvuokite kantrybe“, - patarimu dalinasi Mantas.

REKLAMA

Lada 5


Pirmas kartas
„Nėrė į nežinomybę“ – taip būtų galima apibūdinti Manto veiksmus, kuomet jis nusprendė savomis rankomis prikelti Tarybų Sąjungos laikais pagamintą automobilį. Kodėl? Nes daugelį sudėtingų darbų Mantas atliko pats, neturėdamas visiškai jokios patirties.
„Lada“ projekto autorius pripažįsta, jog daugelis labai dažnai jam sakė vieną ir tą patį – „Tai per didelis kasnis tau.“ Tai yra natūrali aplinkinių reakcija, tačiau ar tai turėtų paskatinti atsisakyti savo planų? „Stengiausi pasitikėti savo jėgomis ir nekreipti dėmesio į aplinkių reakciją“, - priduria Mantas.
„Esu anksčiau dirbęs su glaisto, gruntu ir kitomis medžiagomis, bet šį kartą tai buvo pirmas kartas, kuomet turėjau savomis jėgomis automobilį paruošti dažymui.“
„Atsižvelgiant į tai, jog tai buvo mano pirmas kartas – galutinį rezultatą įvertinčiau pakankamai aukštu balu. Dabar matau kur padariau klaidų, bet apskritai – savo darbu esu patenkintas.“
„Nesu iki galo patenkintas dažymo ir kėbulo lakavimo kokybe, bet tam tikrus trūkumus turėtų paslėpti kokybiškas poliravimas.“
Nepaisant to, vaikinas neslepia, jog dabar jo vairuojama „Lada“ žymiai geriau už daugelį kitų tos pačios markės automobilių, kurie važinėja bendro naudojimo keliais.
Gyvai šį automobilį galėsite išvysti jau šį šeštadienį, „Memel Motor Fest“ festivalio metu.  
„Golf“ modifikacijų sąrašas:


  •  „Volkswagen Golf GTI 25th-Anniversary Edition“ priekinio buferio pažeminimas

  • Radiatoriaus grotelės be „Volkswagen“ logotipo

  • „Nardi“ vairas

  • „Recaro“ sėdynės

  • Juodi galiniai žibintai

  • Priekiniai žibintai atrodė kaip drakonai, nors iš tikro ten buvo originalūs, brangūs sonarai

  • Pagal užsakymą pagaminti reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriai

  • Originalūs „Rial Dayton“ dviejų dalių ratlankiai

  • Perdarytas išmetimas su dviem išmetimo vamzdžiais šonuose

  • Perdarytas turbinos įsiurbimo vamzdis


„Lada“ atliktų darbų sąrašas:

  • Originalūs „Lada“ ortakiai

  • „2106“ prietaisų skydas

  • „Rala“ sportinis vairas

  • Sumontuotos trumpesnės spyruoklės

  • 1,6 motoras su „Solex Sport“ karbiuratoriumi

  • Perdarytas oro filtras

  • Vidinė durų dalis padengta nauja oda

  • Savos gamybos platintos skardos

  • Sumontuotos juodos lubos

  • Įdiegtas elektroninis degimas

  • Sumontuotas perdarytas išmetimas


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų