Prasidėjęs vasaros atostogų sezonas į kurortus vilioja turtingus užsieniečius, tačiau dauguma lietuvių planuoja ilsėtis namuose.
Sako, kai nėra apie ką kalbėtis, kalbama apie orą. Žiniasklaidoje panašiai: visada yra „grojančių“, amžinai „žaliuojančių“ temų, todėl ir vasaros sezono pradžia, atostogos, poilsis ir šilčiausias metų laikotarpis Lietuvoje prikausto daugiau žiniasklaidos bei skaitytojų dėmesį.
Ne tik dėl to, kad vasarą apie nieką daugiau nesinori svajoti, kaip tik apie nerūpestingą laisvalaikį, bet ir todėl, kad drybsantiems paplūdimyje taip pat smagu pasiskaityti apie save. Juolab kad ilsėdamiesi informacijos gauname neišvengiamai mažiau, ji būna kitokia – mažiau erzinanti, arčiau širdies ir užstalės pokalbių.
Rusiška muzika Palangoje
Ne pirmus metus iš Palangos kavinių skambanti rusiška muzika rodo, kad į pajūrį prigužėjo turistų iš Rusijos. Plika akimi matyti, kaip kurorte masiškai daugėja rusakalbių poilsiautojų. Vietos verslininkai jau atvirai nusigręžia nuo sunkmečio kamuojamų lietuvių ir savo verslą perorientuoja į pelningesnius klientus iš Rytų.
Gegužės 13 dieną paskelbta vasaros sezono pradžia. Palangos turizmo informacijos centro vadybininkė Viktorija Jakienė patvirtino, kad kurorte nuolat jaučiamas stiprus poilsiautojų iš Rusijos srautas. „Rusai pamėgo Palangą, atvažiuoja ir iš Baltarusijos. Kol kas sezonas dar tik prasidėjo, todėl sunku prognozuoti, kiek svečių poilsiui šią vasarą pasirinks Palangą“, – kalbėjo V. Jakienė.
Populiaraus Palangos viešbučio „Vanagupės“ vykdomoji direktorė Giedrė Kvedaravičienė patvirtina, kad kurorte kasmet nemažai poilsiautojų sudaro turistai iš Rusijos. G. Kvedaravičienė kartu nestokoja vilties sulaukti ir daugiau vakariečių.
„Džiugina, kad net ir esant sudėtingam susisiekimui su Vakarų Lietuvos regionu, periodiškai sulaukiame svečių ir iš Vakarų Europos šalių: Vokietijos, Olandijos, Prancūzijos. Šią vasarą turime patvirtintų užsakymų ir iš itin egzotiškų tolimųjų šalių. Taigi sezonas nusimato tikrai įdomus ir darbingas“, – prognozavo G. Kvedaravičienė.
Lietuvos Turizmo raidos strategijoje numatytas prioritetas – konferencinis turizmas – šią vasarą taip pat turėtų būti aktyvesnis, nes, G. Kvedaravičienės pastebėjimu, vis daugiau įmonių organizuoja renginius kurorte.
„Džiugu, kad atidarius naują, didžiausią Vakarų Lietuvoje konferencijų centrą, vasarą neslūgsta ir verslo renginių užsakymai: konferencijos, įmonių ir privatūs renginiai. Viešbutis „Vanagupė“ yra kiek atokiau nuo Palangos centrinės gatvės šurmulio, todėl mus renkasi klientai, ieškantys ramybės ir kokybiško poilsio. Tam turime visas reikalingas sąlygas“, – tikino G. Kvedaravičienė.
Nida kviečia atsipūsti
Triukšminga Palanga daugiau vilioja linksmybių ir pramogų pasiilgusius poilsiautojus, o ramesnė ir švaresnė aplinka, tradiciniai kultūriniai renginiai, kaip Thomo Manno ar folkloro festivalis, traukia būrius turistų į Nidą.
Daugiausia svečių iš užsienio sudaro vokiečiai, kuriuos vejasi ir didėjantis rusų turistų būrys.
Nenuostabu, kad padidėjusios paslaugų kainos ir sumažėjusios žmonių pajamos karpo vasaros atostogų planus, todėl Lietuvos pajūrio perlu vadinamos Nidos verslininkai taip pat daugiau tikisi iš poilsiaujančių užsieniečių.
Šį savaitgalį Neringoje prasideda vasaros sezonas. Šiemet jis sutampa su miesto švente – Neringos įkūrimo 50-mečiu. Nidos kultūros ir informacijos centro „Agila“ direktorės pavaduotoja Neringa Gecevičiūtė nurodė, kad nakvynės kainos keičiasi ir sezono metu, bet apie brangiausius pasiūlymus nutylėjo.
„Nidos išskirtinumas galbūt dar ir tai, kad viešbučiai jau beveik užpildyti. Ypač užsieniečiai juos rezervuoja iš karto po Naujųjų metų“, – sakė N. Gecevičiūtė.
Naudojasi internetu
Vakariečiai jau seniai planuoja atostogas internetu. Lietuvoje šis būdas taip pat įgauna pagreitį. Internetu galima rezervuotis nakvynę, iš anksto apsirūpinti pigesniais kelionės bilietais, užsisakyti kitokių paslaugų arba tiesiog susirasti bendraminčių ir drauge leistis ieškoti nuotykių.
Artėjant vasarai, interneto skelbimų lentose, pavyzdžiui, skelbimai.lt, skelbikas.lt, pastebimai padaugėjo siūlymų, susijusių su laisvalaikio užimtumu ir kūno tobulinimu. Vis daugiau skelbiama apie pirčių, poilsiaviečių, kaimo turizmo sodybų nuomą, viešbučių prie jūros paslaugas. Taip pat gana daug siūloma įvairių aktyvių pramogų: nuomotis baidares, pasiplaukioti laivais, pažaisti dažasvydį. „Kaip ir kiekvienais metais, prasidedant vasarai padaugėja skelbimų, kuriuose siūloma pirkti dviračius. Kita vertus, jei dviratis parduodamas už „protingą“ kainą, tada jis greitai randa savo naują savininką“, – sakė epasas.lt projektų vadovė Ela Naujokienė.
Jos pastebėjimu, šiemet užvirė konkurencinga kova tarp vaikams skirtų stovyklų. „Keliones siūlančios agentūros irgi ėmė keltis į skelbimų lentas, tačiau jose pateikiami skelbimai itin didelio susidomėjimo nesulaukia“, – sakė E. Naujokienė.
Liks namuose
Tebesitęsiantis sunkmetis verčia lietuvius planuoti kuklesnes atostogas. Balandžio 4–15 dienomis bendrovės „GfK CR Baltic“ atlikta reprezentatyvi apklausa atskleidė, kad dauguma Lietuvos gyventojų atostogas ketina praleisti su šeima, o kasmečiam poilsiui žada skirti porą savaičių.
Ankstesniais laikais lietuviai džiaugėsi atsivėrusiomis galimybėmis keliauti ir pamatyti ligi tol neregėtus tolimus ir egzotiškus kraštus, mėgautis prabanga pasauliniuose kurortuose, o dabar, gerokai sumažėjus gyventojų pajamoms ir bankrutavus kelionių agentūroms, skrydžių bendrovėms, tenka tenkintis kuklesnėmis atostogomis.
Dažnas šiandien planuoja ne didesnį atostogų biudžetą už mėnesio uždarbį ar skolinasi brangiai kelionei į užsienį, o tiesiog renkasi poilsį kaime.Populiariausiu keliavimo būdu tampa automobilis, o kruizai laivais ar skrydžiai į kitus žemynus lieka gražiu prisiminimu arba neįgyvendinta svajone.
„Tokį pasirinkimą būtų galima paaiškinti ir tuo, kad per krizę bankrutavusios kelionių agentūros, skrydžių bendrovės vis dar baugina lietuvius pirkti bilietus iš anksto, nors ir kelionė automobiliu užsienio šalyse tikrai nėra pigiausias būdas. Be to, pigių užsienio kelionių alternatyvų smarkiai sumažėjo ir dėl neramumų Turkijoje bei Afrikos žemyne, kurie dar visai neseniai buvo mėgstamiausi Lietuvos poilsiautojų kurortai“, – teigė visuomenės apklausą atlikusios bendrovės „GfK CR Baltic“ Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius.
Per trečdalį (35 proc.) apklaustųjų tikino visiškai neplanuojantys atostogauti. Dauguma apklaustųjų (23 proc.) atostogoms ketina išleisti iki 1 tūkst. litų. Pigias (iki 500 litų) ir brangias (per 4 tūkst. litų) keliones planuoja po 10 proc. apklaustųjų. Atostogų metu keliones automobiliu renkasi daugiausia vedę ir aukštąjį išsilavinimą turintys vyrai. Iš kaimyninių šalių lietuvius labiausiai vilioja Latvijos kurortai.