• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaimynams lenkams saugūs lytiniai santykiai yra gerokai prieinamesni nei lietuviams: tų pačių apsaugos priemonių – prezervatyvų – kainos mūsų šalyje kažkodėl bent pusantro karto didesnės nei Lenkijoje.

Kaimynams lenkams saugūs lytiniai santykiai yra gerokai prieinamesni nei lietuviams: tų pačių apsaugos priemonių – prezervatyvų – kainos mūsų šalyje kažkodėl bent pusantro karto didesnės nei Lenkijoje.

REKLAMA

Lietuvoje jaunuoliai dūsauja priversti prezervatyvams išleisti per daug pinigų, ieško nuolaidų, o prekybininkai skundžiasi, esą kainas kelia didesni mokesčiai ir didesnis tiekėjų apetitas.

O specialistai tokias aukštas kainas sieja su labai giliomis ir opiomis šalies problemomis – kas penktas lietuvis, užsikrėtęs ŽIV, yra jaunesnis nei 29 metų amžiaus.

Daugiau apie tai – TV3 žiniose. 

Jaunuoliai sako, kad prezervatyvų kainos Lietuvoje yra ryškiai per didelės:

„Jeigu taip iš tikrųjų sąžiningai naudojant kiekvieną kartą, tai pff, čia į bankrotą nusivaryt galima.“

„Sakyčiau, visai brangu. Tikrai galėtų papigint bent jau kokiem 2 euram, nes tris pirkt ir sumokėt 5 eurus yra biškį apiplėšimas.“

REKLAMA
REKLAMA

„Brangu. Ką žinau, 1,5 turėtų kainuot.“

„Juos reikėtų piginti ir Lietuvoje. Kontraceptinės priemonės yra labai svarbios. Ir jos turi būti prieinamos visiem žmonėms.“

REKLAMA

Lietuviai piktinasi, kodėl kaimyninėje Lenkijoje prezervatyvų kainos kur kas mažesnės. Pavyzdžiui, populiaraus prekės ženklo prezervatyvų pakelis Lenkijoje išvertus į eurus kainuoja 2,33 eurų. Tokia pati prekė Lietuvoje ir dar su akcija kainuoja kone 3 eurus, o įprastinė kaina – 3,69 eurų – pusantro karto daugiau. 

Linkę pirkti į ateitį

Tiesa, akcijos pirkėjus vilioja, todėl tokias prekes žmonės iš lentynos iškart išluoja, o kitiems tenka rinktis iš gerokai brangesnių variantų, kurių kainos gali siekti ir kone 6 eurus už tris vienetus.

REKLAMA
REKLAMA

„Tikrai žmonės taupo, jie yra jautrūs kainai, jie, būtent, jeigu tai yra prekė, na, ilgo galiojimo, arba tai yra ne maisto produktas, jie yra tikrai linkę nusipirkti daugiau į priekį ir tikrai turėti atsargą“, – komentuoja „Rimi“ atstovė Eglė Krasauskienė. 

Kol lietuviams tenka vaikytis akcijų, lenkai prezervatyvus perka už stabiliai žemesnę kainą, renkasi iš platesnio asortimento. Erotinių prekių parduotuvės direktorius paaiškina, kad tokius kainų skirtumus nulemia įvairios priežastys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lenkijoj, pirmiausia, pigiau yra dėl to, kad pas juos PVM prezervatyvams yra vos 5 procentai, o Lietuvoje PVM yra 21 procentas, kaip ir visoms prekėms. Tai, žinoma, pakelia kainą. Ir kitas dalykas, kad Lenkijoje yra labai konkurencinga rinka“, – tikina „Fantazijos.lt“ įkūrėjas Povilas Klusaitis. 

Lietuvoje prezervatyvų kaina per pastaruosius keletą metų žymiai nekito – pardavėjai bando prisitaikyti prie kylančių tiekimo kainų.

REKLAMA

„Kadangi kaina priklauso nuo gamintojų ir nuo tiekėjų, ta bendrai prezervatyvų tiekimo kaina augo maždaug apie 9 procentus“, – sako „Camelia“ vaistinės atstovė Laurita Bieliauskė. 

Už prekės ženklą linkę mokėti daugiau 

Parduotuvių atstovai tikina, kad didelio kainų pokyčio nepastebėjo.

„Pastaraisiais metais kainos, iš tiesų, mūsų vaistinių tinkle yra išlikusios tos pačios. Tai būtent ir tie rėžiai, jie per daug nesikeičia ir iki pat šiol“, – kalba „Eurovaistinės“ atstovė Kamilė Rutkaitė. 

REKLAMA

„Mes taip pat irgi, taip pat kiek paklausoje, tiek mūsų pardavimuose, tiek ir kainų pokyčiuose nepastebime kažkokių tai šuolių į mažesnę pusę, ar į didesnę“, – tikina „Rimi“ atstovė Eglė Krasauskienė. 

Visgi prekybininkai pastebi tendenciją, kad lietuviai mieliau linkę pakloti kur kas daugiau pinigų vien už prekės ženklą, kuris atrodo patikimesnis, greičiausiai dėl to, kad yra matę reklamų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pats pats populiariausias brand'as yra „Durex“ brand'as, kurį visi žino ir už jį linkę tikrai daug sumokėti, jo ieško, o visi kiti brand'ai, kadangi jie žymiai mažiau reklamuojasi, tai ir vertinami prasčiau“, – sako Povilas Klusaitis. 

Nors kainų šuoliai ir nėra pastebimi, visgi nemažos prezervatyvų kainos yra tiesiogiai susijusios su ypač opiomis visuomenės problemomis. Palyginus 2020–2021 metų statistiką, vien užsikrėtimų lytiškai plintančiu sifiliu skaičius  išaugo dvigubai – nuo 54 iki 117.

REKLAMA

Kitose šalyse prezervatyvai – nemokami

O užsikrėtusiųjų ŽIV virusu skaičius Lietuvoje irgi dvigubai padidėjo 2021–2022 metais, kai nuo 121 išaugo iki 252.

„Tai jeigu jaunimo Lietuvoje iki 29-erių metų 18 procentų yra užsikrėtusių ŽIV, tai mes sėdim ant parako statinės“, – perspėja seksualinės sveikatos asociacijos vadovė Esmeralda Kuliešytė. 

REKLAMA

Plintant ypač pavojingoms ligoms, itin jautria tema tampa jaunuolių lytinis švietimas, o tai šiuo metu mūsų šalyje dar yra labai didelis tabu. Specialistė pastebi, kad trūksta ne tik komunikacijos apie apsaugos priemonių svarbą, bet ir prieinamumo.

„Ir kada kaina neprieinama, tai žmonės nesistengia ir pirkt“, – kalba Esmeralda Kuliešytė. 

Specialistė pabrėžia, kad išsivysčiusiose Europos Sąjungos šalyse prezervatyvai jaunuoliams jau yra prieinami už labai mažą kainą arba išvis nemokamai. Tokiu pavyzdžiu, pasak jos, privalome sekti ir mes, tačiau esame dar toli.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai jeigu jauni žmonės neuždirba, mokosi, o prezervatyvų kaina yra gana aukšta, tai tada jie gal ir nusispjauna ir neperka jų“, – tikina seksualinės sveikatos asociacijos vadovė. 

Seksualinės sveikatos specialistų atliktas tyrimas parodė, kad net 61 procentas susirgusiųjų bet kuria lytiškai plintančia infekcija, santykių metu nenaudojo prezervatyvo.

Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio viršuje. 

tv3.lt

Meilė, ar pasipisimas?
Apie pisimasi pradėkit rašinėt, lyg rimtesnių problemų nebūtų. Eikit nx, užpisot!!!!!!!!
LandsTVarto kaubojus
LandsTVarto kaubojus
-etatinis zoofilas,landstvarto gyvulių siaubas
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų