Klaipėdos kamerinio orkestro koncerte, vyksiančiame gegužės 7 d., trečiadienį, 18 valandą, Klaipėdos koncertų salėje vėl susitiksime su žavia dainininke Liora Grodnikaite ir susipažinsime su dirigentu Danieliu Gazonu (Belgija).
Šis „Klaipėdos muzikos pavasario“ koncertas taip pat intriguos neįprasta programa. Skambės Gustavo Mahlerio „Keliaujančio pameistrio dainos“, kurių aranžuotę nedideliam orkestrui padarė Arnoldas Schönbergas bei Claude‘o Debussy simfoninis preliudas „Fauno popietė“, Hannso Eislerio aranžuotas nedideliam orkestrui. Taip pat išgirsime George‘o Butterwortho dainas iš ciklo „Šropšyro bernelis“ bei Aarono Coplando siuitą „Apalačių pavasaris“.
Po pirmojo L. Grodnikaitės koncerto su klaipėdiečių orkestru, vykusio praėjusių metų gegužės pabaigoje, publika negailėjo aplodismentų, o kritika – teigiamų vertinimų. „Labiausiai sužavėjo šios jaunos menininkės įtaigumas ir muzikalumas, kažkoks sunkiai apčiuopiamas vidinis žavesys,“ – rašė muzikologė Danguolė Vilidaitė, atkreipdama dėmesį į nepriekaištingą solistės interpretaciją. „Lyrinis ir švelnus mecosopranas čia suspindo įvairiausiomis, net dramatinėmis spalvomis. Dar kartą stebėjausi, kaip ši, sakyčiau, kukli dainininkė, tarsi nieko ypatinga scenoje nedarydama, tampa jos vieninteliu centru, dėmesio traukos vieta, – operos primadonos savybės.“
Kelią į didžiąją operos sceną L. Grodnikaitė sutvirtino prieš keletą metų, dainuodama Londono „Covent Garden“ Karališkame operos teatre, kur atliko nemažai vaidmenų. Pastaruoju metu Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro spektaklyje R. Portman operoje “Mažasis princas“ Liora vaidiną Lapę, o Latvijos nacionalinėje operoje ją galimą išgirsti dainuojančią Karmen to paties pavadinimo G. Bizet operoje. Neseniai ji pasirodė Brazilijos operos teatre, koncertavo su BBC simfoniniu bei Londono filharmonijos orkestrais. Artimiausiuose solistės planuose - vaidmenys Čikagos lyrinėje operoje bei Izraelio naujojoje operoje.
Dirigentas Danielis Gazonas yra pripažintas XX – XXI a. muzikos specialistas, atlikęs daug šiuolaikinių kūrinių premjerų. Antra vertus, jo didžiuliame repertuare rasime ir klasikinių operų. D. Gazonas dažnai koncertuoja su Belgijos, Lenkijos, Vokietijos orkestrais, taip pat dirba pedagoginį darbą Monso karališkoje konservatorijoje (Belgija).
Danielis Gazonas (L. Narvilaitės nuotr.)
Į Lietuvą jis atvyko jau penktą kartą. Anksčiau parengęs dvi programas su „Gaidos“ ansambliu, Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, pernai „Gaidos“ festivalyje Danielis dirigavo slovakų ansambliui „Melos-Ethos“. Jo nuomone, Lietuvoje yra labai daug gerų atlikėjų, ne tik puikiai techniškai pasiruošusių, bet ir giliai jaučiančių muziką. Dirigentas sako, kad prieš keletą metų įvykusi pažintis su lietuvių muzika suteikė naują erdvę jo interesams ir perspektyvai. Belgijoje jis rengia lietuviškos muzikos koncertus, kuriuose jau atliko Broniaus Kutavičiaus, Onutės Narbutaitės, Eduardo Balsio, Žibuoklės Martinaitytės ir kitų kūrinius. Jis taip pat inicijavo mažo formato M. K. Čiurlionio simfoninių poemų „Jūra“ ir „Miške“ partitūrų išleidimą Miunchene.
Dirigentas taip pat džiaugiasi gražiu oru, giria Klaipėdos koncertų salės akustiką ir sako turįs didelį malonumą čia repetuoti. Dešimt dienų su Klaipėdos kameriniu orkestru jis aktyviai ruoš šią pavasarišką programą, kuri gegužės 8 dieną, dar pridėjus Loretos Narvilaitės kūrinį „There is Someone Who Wishes You Well“, bus pristatyta ir Vilniuje, Lietuvos Nacionalinėje filharmonijoje.
Loreta Narvilaitė