Pagrindinės Lietuvoje veikiančios oro bendrovės neatsispiria skrydžių kainų kėlimui, tačiau keliautojus ramina, kad dėl to jų piniginės suplonės nedaug. Visame pasaulyje spartėjant aviacinio kuro brangimui į Lietuvą ir iš jos keleivius skraidinančios pagrindinės oro bendrovės skelbia nuo spalio mėnesio branginsiančios skrydžius.
Latvių bendrovė „airBaltic“ nuo spalio 1-osios ketina kiek branginti degalų mokestį. Mūsų šalies nacionalinis vežėjas oru „flyLAL“, atsisakęs planų savo paslaugas pabranginti liepos pradžioje, spalį ketina 10-50 Lt kilstelti bilietų kainas.
Trečioji pagal vežtų keleivių skaičių pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“, šiemet jau du kartus didinusi paslaugų kainas, apie savo ketinimus neinformuoja. Tiesa, šią savaitę „Ryanair“ pripažino patyrusi nuostolių.
Bertoltas Flickas, „airBaltic“ prezidentas ir valdybos pirmininkas, tikina, kad jo vadovaujama oro bendrovė laikosi principinės nuostatos nedidinti bilieto kainos – vadinamojo skrydžio tarifo. Užuot branginusi bilietą, latvių bendrovė didins anksčiau įvestą papildomą degalų mokestį. Kad ir kaip pavadinsi, kelionės šiek tiek brangs.
B. Flicko teigimu, bilietų kainos didinimas oro bendrovei nepadėtų gauti daugiau pinigų, veikiau priešingai. „airBaltic“ vadovas sajo, jog keliautojai esą tokie jautrūs bilietų kainoms, kad net nedidelis bilieto brangimas sumažintų paklausą, o tai jau reikštų didelę finansinę netektį.
Lietuvos oro linijų bendrovės „flyLAL“ bilietų kainos kils ne daugiau nei 50 Lt, žada Vytautas Kaikaris, „flyLAL – Lithuanian Airlines“ generalinis direktorius.
V. Kaikaris aiškina, kad jo vadovaujama bendrovė laikosi principinės nuostatos kuo aiškiau ir atviriau parodyti savo klientams tikrąją skrydžio kainą, todėl, užuot įvedusi papildomų mokesčių, brangina bilietus.
V. Kaikaris pabrėžia, kad, šių metų pradžioje „flyLAL“ bilietus atpiginus 10proc., aviakompanijos klientų skaičius išaugo taip, kad turėtų kompensuoti planuojamą paklausos sumažėjimą brangesnio žiemos sezono metu.
„Neabejojame, kad net sumažėjus keleivių srautui po bilietų pabranginimo rudenį, mūsų keleivių kiekiai gerokai pranoks pernykščius“, – prognozuoja V. Kaikaris.
Beje, „airBaltic“ vadovo prognozės panašios – spalį padidinus degalų mokestį didžiausios Latvijos oro bendrovės keleivių srauto augimas taps lėtesnis.
Lietuvoje veikiančios oro linijos prisipažįsta intensyviai ieškančios būdų, kaip išlikti pelningoms kuo mažiau branginant skrydžius , kai aviacinio kuro kainos, atrodo, nė neketina nusileisti.