Kol valdančioji koalicija viešai svarstė, kaip apmokestinti gyventojų turimus lengvuosius automobilius, Vyriausybė patyliukais padidino kelių mokestį verslo įmonėms. Kai kurioms – net tris kartus, rašo „Lietuvos rytas“.
Kelių naudotojo mokestis visoms šalies bendrovėms kitąmet išaugs 2-3 kartus. Verslininkai skundžiasi, kad valdžia mokesčius didina be jokių argumentų. Valdininkai atšauna, kad šie mokesčiai mūsų šalyje nedidinti nuo 2006 metų: esą jie mažesni negu daugelyje Europos valstybių.
Už kiekvieną autobusą ar mikroautobusą kitais metais iš vežėjų bus imamas 37 litų kelių mokestis per dieną. Iki šiol jis siekė 20 litų. Atitinkamai augs ir metiniai mokesčiai. Mikroautobusams, kuriuose yra daugiau nei 8 sėdimosios vietos, bet bendroji masė nesiekia 5 tonų, metinis mokestis kils nuo 600 iki 1800 litų. Kaip ir krovininiams automobiliams, kurių bendroji masė siekia iki 3,5 tonos.
Keleivių gabenimo bendrovė „Kautra“ apskaičiavo, kad nauja mokesčių našta jai per metus kainuos mažiausiai 100 tūkstančių litų. „Suprantu, kad mokesčius reikia kelti, tačiau kai jie didinami dvigubai, jau trūksta logikos tam paaiškinti“, - piktinosi „Kautros“ vadovas Linas Skardžiukas. Sužinoję apie didesnius mokesčius, vežėjai jau karpo kitų metų investicijų planus, kad tiktai rastų būdų, kaip išvengti bilietų branginimo.
Pasak Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento direktoriaus Šarūno Baublio, surenkamų pinigų nepakako valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti. Praėjusią savaitę Vyriausybėje svarstant prabangos mokesčius lyg tyčia nuspręsta nuo šios programos nurėžti 30 milijonų litų. Užtat padidinusi mokestį už kelius valdžia prognozuoja surinkti papildomai 60 mln. litų. Tiesa, Š.Baublys paaiškino, kad mokestis auga tik taršioms transporto priemonėms: mažiau teršalų išmetantiems automobiliams bus taikomi mažesni tarifai.