Elektromobiliu važiuoja kauniečiai Gabrielė ir Margiris.
„Elektromobilį turime nuo kovo mėnesio – tai mažiau nei pusę metų turime, bet iš tikrųjų naudojame pakankamai efektyviai. Pravažiavome 12 tūkstančių kilometrų“, – sako kaunietė Gabrielė Burakauskienė.
Pora pasakoja: už tokį pat benzininį automobilį būtų mokėję beveik dvigubai pigiau, tačiau jiems kelionės elektromobiliu atsiperka.
„Kol kas, kadangi turiu galimybę pasikrauti darbe ir kol kas dar yra nemokamos stotelės – ir valstybinės, ir kitos. Tai kol kas važinėju nemokamai“, – kalba kaunietis Margiris Burakauskas.
SEB bankas, atlikęs tyrimą, sako: elektromobilių įperkamumo indeksas padidėjo. Tai reiškia, kad vidutines pajamas gaunantis žmogus jau gali įsigyti elektromobilį lizingu ir dar pasirinkti iš kelių naujų bei keliolikos naudotų modelių. Tam nepakenkė ir tai, kad visi automobiliai per metus brango kone trečdaliu, o žmonių pajamos kilo 12,5 procento.
„Tai tas mažina įperkamumu augimo tempą, tačiau vis tiek įperkamumas pakilo. Ir antras dalykas, ką mes pastebim: atsirado žymiai platesnė įperkamų elektromobilių gama“, – kalba SEB Baltijos šalių lizingo vadovas Saulius Mickus.
Bankas taip pat paskaičiavo ir palygino, kiek gali kainuoti kelionė elektromobiliu ir benzininiu automobiliu įvairiais scenarijais. Pateikdami elektrinio ir benzininio automobilio „Volvo“ pavyzdį, SEB banko atstovai teigia: net rekordinis elektros brangimas nenustelbė benzininio automobilio sąnaudų.
„Elektromobiliu net ir su šiandieninėmis kainom tu važiuoji pigiau“, – tvirtina S. Mickus.
„Turint minty, kiek ateina atsinaujinančios energetikos į Lietuvą, po trejų, ketverių, penkerių metų turės kainuoti gerokai pigiau“, – komentuoja SEB ekonomistas Tadas Povilauskas.
Tačiau TV3 Žinių kalbinti gyventojai tvirtina, kad elektromobiliai jiems tiesiog per brangūs:
„Na, nežinau, mes su žmona kol kas tai skeptiškai galvojame. Dar biškį vis tiek jie yra per brangūs.“
„Šiandien dienai… gal dar ta kaina tokia truputį gąsdinanti yra.“
„Elektromobilis šiandien lyginant su benzininiu arba dyzeliniu analogu vis dar kainuoja 20–30 procentų, netgi arčiau 30 procentų brangiau. Tačiau aš esu tikras, kad šitas skirtumas mažės ilgainiui dėl visokių technologinių proveržių ir panašių dalykų, bet tai nereiškia, kad automobiliai iš savęs pigs“, – aiškina S. Mickus.
Pasak banko atstovų, žmones elektromobilius pirkti vilioja ir valstybės kompensacijos. Todėl ir kas antrą elektromobilį tautiečiai ir perka su parama. Už naują – 5 tūkstančiai eurų, už naudotą – perpus mažesnė suma. Du su puse tūkstančio eurų už savo elektromobilį turėjo gauti ir Margiris.
„Taip išėjo, kad šitas automobilis per anksti vienu mėnesiu atvyko į Lietuvą ir dėl to kompensacija pasinaudot negalėjau“, – sako Margiris.
Banko apklausos duomenimis, elektromobilį rinktųsi tik vos ketvirtadalis apklaustųjų: „Žmogus, kuris dirba, visada gali nusipirkti tai, ką jisai nori. O elektromobilis yra mūsų ateitis.“
Šiandien Lietuvoje važinėja daugiau nei milijonas automobilių, iš kurių tik vos pusė procento sudaro elektromobiliai.