Motociklai
Pagrindiniai 2024 m. nugalėtojai kiekvienas savaip pasinaudojo komandomis, galinčiomis prisidėti prie sėkmės. Tarp „Monster Energy Honda“ komandos favoritų amerikietis Ricky Brabecas iškovojo antrąjį titulą po savo triumfo 2020 m., pasipriešinęs Ross Branch su „Hero“ motociklu – pirmuoju tokiu iš Indijos, pasiekusiu Dakaro podiumą. Ant jo beje pirmą kartą užlipo ir Adrienas Van Beverenas užėmęs trečią vietą ir taip pat važiavęs „Honda“. Lietuvis Modestas Siliūnas, šiemet debiutavęs Dakaro ralyje, iš lenktynių pasitraukė po poilsio dienos – aštuntame etape, nes nebegalėjo pakęsti peties skausmo, atsiradusio po ankstesnės traumos. Kol dar važiavo, sportininkui pavyko išlaikyti pastovų tempą šeštame-septintame dešimtuke ir kasdien finišuoti be didesnių nutikimų.
Keturračių įskaitoje debiutavo argentinietis M.Andujaras, savo artimiausią varžovą A.Giroud aplenkęs vos aštuoniomis minutėmis. Pasaulio čempionas, klaipėdietis Laisyvdas Kancius šį kartą liko ketvirtas. Dar vienas lietuvis, debiutavęs keturračių įskaitoje, Antanas Kanopkinas, šioje klasėje finišavo penktas. Taip pat tai buvo vienintelis klasės sportininkas, važiavęs ne „Yamaha“, bet tris kartus sunkesniu „CFMOTO“ keturračiu. Jau vien dėl to daugelio akys krypo būtent į šį sportininką.
Automobiliai
Automobilių kategorijoje netikėtas buvo Carloso Sainzo vairuojamo hibridinio „Audi“ pašventinimas. Dvikovoje su Sébastienu Loebu, kuris galiausiai finišavo 3-ias, ispanas iškovojo savo ketvirtąjį titulą iš dalies dėka komandos draugų Stéphane'o Peterhanselio ir Mattiaso Ekströmo pagalbos. El Matador finišavo 1 val. ir 20 minučių atitolęs nuo belgo Guillaume'o de Mevius, kuriam tai buvo trečias Dakaras.
Tarp lietuvių aukščiausią poziciją pasiekė Benediktas Vanagas, užėmęs aštuntą vietą bendroje automobilių įskaitoje ir taip pagerinęs savo paties anksčiau pasiektą 11 vietos rekordą. Taip pat Benediktui pavyko pasiekti ir dar vieną savo asmeninį rekordą – 10 etape jis finišavo trečias.
Vėl grįžęs į „X-raid“ stovyklą Vaidotas Žala savo devintajame Dakaro ralyje nuo pat pradžių demonstravo itin aukštą tempą ir net šešiuose iš dvylikos greičio ruožų finišavo dešimtuke, tačiau pavedusi technika jam neleido kovoti dėl aukščiausiųjų pozicijų bendroje įskaitoje. Problemos penktame greičio ruože jį nubloškė į rikiuotės galą, tad antrąją Dakaro ralio pusę jam teko važiuoti tik, kaip jis pats sako, ieškant motyvacijos lenkiant kitus dalyvius.
Debiutavę Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu taip pat neišvengė techninių gedimų, kurie jiems kišo koją siekti aukštesnių rezultatų. Ekipažas juokavo, kad automobilis važiuodavo kas antrą dieną, tad ir rezultatu jie galėdavo siekti atitinkamai. Tiesa, Vladas neslėpė, kad Dakaro pradžioje vis dar pratinosi prie kopų, mat jose važiuoti buvo sudėtinga. A.Paliukėnui tai buvo jau trečiasis jo Dakaras ir didesnių navigacinių klaidų ekipažas išvengė.
Bagiu važiuojantis Gintas Petrus laikėsi savo tempo ir nuosekliai kilo rezultatų lentelėje – galų gale bendroje įskaitoje jis užfiksavo penkiasdešimtą laiką. Tai buvo jau aštuntasis G.Petraus Dakaro startas.
Motobagiai ir sunkvežimiai
Paskutiniame etape kova „Challenger“ klasėje apsivertė Cristinos Gutiérrez naudai, kuri tapo pirmąja moterimi, laimėjusia Dakaro titulą nuo 2001 m. Juttos Kleinschmidt pasiekimo. Įtampos stebint rezultatus netrūko ir palaikiusiems Roką Baciušką. Nuo starto pasaulio čempionui buvo itin sunku fiksuoti aukštą rezultatą, tačiau antroji Dakaro ralio dalis viską apvertė lietuvio naudai – teisėjų sprendimu buvo diskvalifikuoti du pagrindiniai jo varžovai iš Lenkijos, o rokiruotės lentelėje lėmė taip, kad net ir turėdamas nemenką atsilikimą nuo lyderių, R.Baciuška užėmė trečiąją vietą ir parvežė trečiąjį beduiną į Lietuvą. Sportininkas sako, kad prieš akis šiemet visas pasaulio rali-reido čempionatas ir ambicija išsaugoti pasaulio čempiono titulą.
SSV kategorijoje mažiausia persvara laimėjo Xavieras de Soultraitas, kuriam taip ir nepavyko per savo karjerą laimėti Dakaro motociklu, bet tai padarė su „Polaris“. Beje, X.de Soultrait važiavo „Sébastien Loeb Racing“ komandos vardu – juokaujama, kad tai devyniskart pasaulio ralio čempionui iš Alzaso regiono taps paguoda. Čia sužibėjo naujokų ekipažas iš Lietuvos – Emilija Gelažninkienė ir Arūnas Gelažninkas užėmė devintąją vietą klasėje ir antrą tarp jos naujokų. Žinoma, visiškais naujokais jų vadinti tiesiog negalima, bet šiame Dakaro ralyje abu šeimos nariai sėdo į niekada anksčiau neturėtų vaidmenų kėdes.
Galiausiai, Martino Macíko dėka, sunkvežimių kategorijoje Čekijos Respublika grįžo į ralio viršūnę, praėjus 23 metams po paskutinio šalies triumfo, kurį iškovojo Karelis Loprais, kurio sūnėnas Alešas Loprais finišavo kaip vicečempionas prieš Macíką. Vaidoto Paškevičiaus, Alberto Veliamovičiaus ir Gyčio Gaspariūno ekipažas savo pasirodymą baigė pirmosios savaitės gale, kai Tuščiojo Ketvirčio smėlynuose pasidavė jų sunkvežimis Mamba. Vyrai lengvai nepasidavė, o savo pasirodymą Dakare užbaigė 25 kilometrų naktiniu žygių dykumoje.
Iš viso Yanbu pasiekė 239 transporto priemonės (viso starto liniją kirto 340), tarp jų 96 motociklai (startavo 132), 7 keturračiai (startavo 10), 55 aukščiausios „Ultimate“ klasės automobiliai (startavo 70), 3 „Stock“ klasės automobilius (tiek pat ir startavo), 29 „Challenger“ motobagiai (startavo 42), 28 SSV iš 36 startavusių ir 21 sunkvežimis, kurių prieš startą buvo net 47. Net 182 transporto priemonių vairuotojai ir ekipažo nariai galėjo užlipti ant prizininkų pakylos ir atsiimti finišo medalį, o likusieji, deja, neįveikė visos trasos.
Taip pat šiemet įvyko ir ketvirtosios „Dakar Classic“ varžybos, kuriose dalyvavo 78 automobiliai, o finišavą pasiekė 71 ekipažas. Lenktynes dėl tikslumo laimėjo ispanas Carlosas Santaolalla Milla. Į tvarumą ir transporto ateitį orientuotas „Mission 1000“ iššūkis leido 10 automobilių, varomų moderniomis alternatyviomis variklių technologijomis, įveikti Dakarą ir leisti mums pažvelgti į ateitį.