„Eurovaistinė“ 2018 m. rugsėjo, spalio ir gruodžio mėnesiais nacionalinėje televizijoje ir 36 gydymo įstaigose skleidė reklamą, kurioje įgarsinta informacija apie vaistinių tinkle senjorams taikomas nuolaidas pateikus „Senjoro“ kortelę ir akcentuota, kad jos taikomos visada ir visoms prekėms, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Konkurencijos tarybos vertinimu, vidutinis vartotojas, išgirdęs tokią informaciją, galėjo suvokti, kad nėra papildomų sąlygų, norint pasinaudoti pasiūlymu. Vis dėlto papildomų sąlygų buvo – nuolaidos taikytos tik perkant ne mažiau nei tris pilnas prekių pakuotes. Be to, kai kurioms prekėms reklamoje nurodytos nuolaidos buvo netaikomos.
Nors informacija apie sąlygas ir išimtis buvo pateikta tekste reklamoje, tačiau rugsėjį ir spalį transliuotuose reklamos klipuose ji rodyta labai trumpai reklamos pabaigoje apačioje mažu šriftu, o gruodį – visą reklamos rodymo ekrane laiką, tačiau taip pat mažu šriftu.
Institucijos ekspertai nustatė, jog reklamoje didelės apimties tekstas apie nuolaidų taikymo sąlygas buvo sunkiai įskaitomas, ypač atsižvelgiant į tai, kad reklama skirta senjorams, kurie gali nepastebėti, neįskaityti ar nespėti perskaityti pateikiamos informacijos ir dėl to būti suklaidinti. Klaidinantį reklamos pobūdį patvirtina ir gauti vartotojų skundai.
Institucija, atsižvelgusi į tai, kad klaidinanti reklama apie nuolaidas buvo skirta pažeidžiamai vartotojų grupei – senjorams, taip pat įvertinusi pažeidimo trukmę ir labai didelį mastą, bendrovei „Eurovaistinė“ skyrė maksimalią 8 688 Eur baudą.
Nesupranta, už ką baudžia
„Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė Asta Valatkevičienė tikino, kad aiškiai informuoti klientus apie visus pasiūlymus ir akcijas yra bendrovės prioritetas ir jokiais reklamos projektais ar veiksmais neturima nė menkiausio ketinimo klientų klaidinti ar nepakankamai juos informuoti.
„Juolab vyresnio, pensinio amžiaus žmonėms, kuriems taikome atskirą, ypatingo mūsų dėmesio reikalaujančią, stiprią Senjorų lojalumo programą. Tenka apgailestauti, kad mūsų argumentai ir įrodymai nebuvo išgirsti, todėl su tokia Konkurencijos tarybos (KT) išvada negalime sutikti“, – aiškino vadovė.
Anot jos, didžiausią nuostabą kelia tai, kad pirmą sykį per daugelį metų KT taiko sankcijas už reklamą, kuri yra tapusi rinkos standartu:
„Daugelis prekių ir paslaugų tiekėjų kuria ir transliuoja tokias reklamas ir jos institucijoms iki šiol neatrodė netinkamos ar vertos perspėjimų. Nelabai suprantame, kodėl šiuo atveju buvo nuspręsta taikyti sankcijas būtent mums.“
A. Valatkevičienė aiškino, kad minimas reklamos klipas yra tik dalis didelės Senjorų lojalumo kampanijos, o išsami ir aiški informacija apie ją jau ne pirmus metus transliuojama įvairias skirtingais kanalais.
Konkreti sąlyga, kad akcija galioja perkant tris prekes esą aktyviai komunikuojama dar nuo 2014 m. spalio. Be to, visi senjorai, gaudami kortelę yra asmeniškai supažindinami su pasiūlymo taisyklėmis.
„O tai, kad žmonės sąlygas žino, įrodo ir atlikti visuomenės nuomonės tyrimai, kurie aiškiai parodė, kad absoliuti dauguma Senjorų kortelę turinčių mūsų klientų puikiai žino išskirtinai jiems taikomus pasiūlymus ir taisykles.
Bendradarbiaujame su institucijomis, visada aiškinamės kilusius nesusipratimus. Šiuo atveju buvo ne išimtis. Tikrai gaila, kad nepaisant visų įrodymų, pavyzdžių ir argumentų, kuriuos pateikėme, KT vis dėlto laikosi nuomonės, jog padarėme pažeidimą, už kurį būtina taikyti sankcijas. Dėl tokių atvejų įmonėms nusvyra rankos ir mažėja noras apskritai taikyti pasiūlymus klientams“, – komentavo „Eurovaistinės“ atstovė.
Jos teigimu, šiuo metu KT nutarimas analizuojamas ir vertinamos galimybes kreiptis į teismą dėl jo panaikinimo.