• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Verslo pasaulyje nėra tiek jau daug žmonių, kurie galėtų pasigirti sugebėję iš esmės pakeisti principus, kurių pagalba funkcionuoja šiandieninis verslas ir didžiųjų kompanijų veikla.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tokie asmenys, kaip Malcolmas Gladwellas ir Michaelas Porteris, savo pavyzdžiu parodė, kaip reikšmingai strateginis mąstymas gali sąlygoti verslo įgyvendinimo metodus. Ne veltui abu vyriškiai atsidūrė „The Thinkers50“ sudarytame penkiasdešimties iškiliausių verslo pasaulio mąstytojų sąraše. Internetinis portalas „Businessinsider.com“ pateikia savo įtakingiausių verslo mąstytojų reitingą.

REKLAMA

Sąrašas sudarytas, atsižvelgiant į šiuos kriterijus: originalumas, praktiškumas, idėjų pristatymo stilius, gebėjimas savo idėjas išdėstyti raštu, pasekėjų lojalumas, orientavimasis verslo aplinkoje, tarptautinė veikla, atliktų tyrimų reikšmingumas, santykinė įtaka ir vadovavimo gebėjimai.

Pateikiame „Businessinsider.com“ parengtą dešimties įtakingiausių verslo pasaulio mąstytojų sąrašą:

REKLAMA
REKLAMA

10. Malcolmas Gladwellas

Leidinyje „New Yorker“ rašantis apžvalgininkas žurnalo „Time“ buvo paskelbtas vienu iš įtakingiausių šių laikų žmonių. Tokį Gladwello pripažinimą lėmė jo parašytos ir didelio populiarumo susilaukusios knygos „The Tipping Point“ bei „Blink“. Pirmajame leidinyje Gladwellas analizuoja tai, kaip maži dalykai gali sąlygoti didelius pokyčius. Antrojoje knygoje autorius aprašo tai, kaip žaibiškai priimti sprendimai sąlygoja visą mūsų pasaulėžiūrą. Trečiojoje savo knygoje „Outliers“ Gladwellas analizuoja, kodėl vieni žmonės susilaukia didelės sėkmės, o kitų pastangos nueina perniek.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

9. Donas Tapscottas

Donas Tapscottas dažnai giriamas kaip vienas iškiliausių autorių, analizuojančių inovacijų, medijų ir globalizacijos reikšmę bei socialinę ir ekonominę technologijų įtaką verslo pasauliui. 1995 metais Tapscottas išleido savo knygą „The Digital Economy“, kurioje įžvalgiai išanalizavo potencialią interneto įtaką verslui. Be to, Toronto Universiteto dėstytojas dar yra išleidęs begalę knygų apie verslo vadybos principus: „Paradigm Shift“, „Growing Up Digital“, „Digital Capital“, „The Naked Corporation“ ir „Wikinomics: How Mass Collaboration Changes Everything“.

REKLAMA

8. Marcusas Buckinghamas

Garsiausiomis Marcuso Buckinghamo parašytomis knygomis yra laikomos „Now, Discover Your Strengths“ ir „First, Break All the Rules: What the World's Greatest Managers Do Differently“. Be to, Buckinghamas yra išleidęs dar keletą knygų, mokančių sėkmingai tvarkyti savo asmeninį ir verslo gyvenimą. Teigiama, kad autorius iš esmės revoliucionizavo idėją, kuri aiškina dėmesio sutelkimo į savo stiprybes principus.

REKLAMA

7. Marshallas Goldsmithas

Marshallas Goldsmithas sukūrė taip vadinamą „360 laipsnių grįžtamojo ryšio“ metodiką, kurios pagalba korporacijų veikla ir komandinis darbas gali tapti skaidresnis ir efektyvesnis. Goldsmithas taip pat prirašė krūvas knygų – „The Leader of the Future“ ir „MOJO: How to Get It, How to Keep It, and How to Get It Back If You Lose It“ yra laikomi reikšmingiausiais pastaruoju metu intensyvia akademine veikla užsiimančio autoriaus leidiniais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

6. Rogeris Martinas

Žymiausias Rogerio Martino veikalas – knyga „The Opposable Mind: How Successful Leaders Win Through Integrative Thinking“, kurioje aprašoma, kaip integralus mąstymas padeda išspręsti kompleksiškas problemas. Be to, Toronto Universiteto Rotmano Vadybos Mokyklos dekanas yra išleidęs knygą „The Design of Business“, kurioje verslo atstovus mokė koncentruoti didesnį dėmesį į verslo modelių atsirinkimą.

REKLAMA

5. Michaelas Porteris

Harvardo Verslo Mokyklos profesorius ir „Monitor Group“ įkūrėjas Michaelas Porteris yra laikomas šiuolaikinės korporatyvios strategijos autoriumi. Savo knygoje „How Competitive Forces Shape Strategy“ Porteris pristatė penkių jėgų modelio koncepciją, kuria remiantis galima analizuoti konkurencinių pozicijų kaitą verslo aplinkoje. Vėlesnėje savo knygoje „The Competitive Advantage of Nations“ Porteris aprašė konkurencingumo principo fenomeną tarptautinėje ekonomikoje.

REKLAMA

4. Jimas Collinsas

Jimas Collinsas labiausiai išgarsėjo savo klasikiniais verslo vadovėliais „Good to Great“ ir „Great by Choice“. Autorius taip pat dėstė Stanfordo Verslo Mokykloje ir buvo įkūręs verslo vadybos tyrimų centrą. Vėliau Collinsas išleido knygą „How the Mighty Fall: And Why Some Companies Never Give In“, kurioje identifikavo penkis nuosekliai einančius verslo nuosmukio etapus ir aprašė būdus, kaip reikėtų jų išvengti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3. Vijay Govindarajanas

Vijay Govindarajanas laikomas vienu iš autoritetingiausių strategijų ir inovacijų ekspertų. Govindarajanas ilgą laikė dėstė Dartmouth's Tuck Verslo Mokykloje, o vėliau tapo inovacijų konsultantu. Tuomet akademikas kartu su kolega Jeffu Immeltu parašė straipsnį „How GE is Disrupting Itself“, kuriame išaiškino regresyvaus novatoriškumo koncepciją. Populiariausiomis šio žmogaus knygomis laikomos „Ten Rules for Strategic Innovators“ ir „The Other Side of Innovation“, kuriose svarstoma, kaip novatoriškas idėjas paversti komerciškai sėkmingo verslo pagrindu.

REKLAMA

2. W. Chan Kimas ir Renee Mauborgne

W. Chan Kimas ir Renee Mauborgne yra INSEAD verslo mokyklos strategijos ir vadybos profesoriai. Mokslininkai yra itin populiarios, verslo strategijų reikšmę analizuojančios knygos „Blue Ocean Strategy“ autoriai. Kaip savo veikale tvirtina W. Chan Kimas ir Renee Mauborgne, šiandieniniame pasaulyje kompanijos yra priverstos konkuruoti perpildytuose verslo sektoriuose, tad tokiomis sąlygomis novatoriškumas turėtų būtų laikomas svarbesniu verslo principu nei konkuravimas.

REKLAMA

1. Claytonas Christensenas

Claytono Christenseno knyga „The Innovator's Dilemma“ turėtų būti kiekvieno verslininko skaitomiausių knygų sąrašo viršuje. Beje, kaip ir kitos šio autoriaus knygos, pavyzdžiui, „The Innovators' DNA“. Šiuo metu Christensenas darbuojasi Harvardo Verslo Mokykloje, yra įkūręs konsultacinę kompaniją „Innosight“ ir ne pelno siekiančią kompaniją „Innosight Institute“, padedančią spręsti švietimo ir sveikatos apsaugos sektoriuose kylančias socialines problemas. Kaip yra teigiama, Christensenas savo patarimais yra ne kartą asmeniškai padėjęs didžiausių verslo korporacijų vadovams. Tad milijardai dolerių, kuriuos uždirba šios kompanijos, nemaža dalimi yra ir Christenseno nuopelnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų