Lietuvos valdžia smogė daugumai šalies vairuotojų. Jau nuo kitų metų pradžios senesni nei 13 metų automobiliai turės kasmet atlikti techninę apžiūrą. Žmonėms tai kainuos papildomus du milijonus litų, rašo „Klaipėda“.
Jau laukia antplūdžio
Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius pasirašė Kelių transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo taisyklių pakeitimą, turėsiantį įtakos daugumai automobilių savininkų. Senesnių nei 13 metų transporto priemonių Lietuvoje yra apie 70 proc. Dabar automobiliai bus tikrinami pagal formulę 3+2+1.
Tai reiškia, kad naujas automobilis tikrinamas po trejų metų nuo įregistravimo, paskui po dvejų metų ir galiausiai kasmet. Iki šiol transporto priemones reikėdavo tikrinti kas dveji metai.
Pasitikrinusiems šiemet, techninė apžiūra galios dvejus metus. Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ viceprezidentas Gintautas Šlėderis mano, kad norėdami „sutaupyti“ vieną apžiūrą žmonės pradės masiškai tikrintis jau kitą mėnesį.
Statistika meluoja?
Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas teigė, kad taip siekiama sumažinti katastrofišką avaringumą.
Sekretorius mano, kad šiuo požiūriu mūsų įstatymai buvo per liberalūs.
Į teiginį, kad policijos suvestinės nurodo tik apie 7 proc. eismo nelaimių, atsitikusių dėl automobilio, o visi kiti – dėl žmonių kaltės, ministerijos sekretorius atsakė: „Visoje Europoje dėl techniškai netvarkingų automobilių įvyksta ketvirtadalis nelaimių. Todėl manau, kad mūsų statistika netiksli. Dažnai suvestinėse rašoma – nelaimė įvyko dėl slidaus kelio. O gal dėl blogų stabdžių?“
Anot R.Gradausko, Lietuvoje avaringumas – kaip ir kitų Europos valstybių, tik miršta daugiau žmonių.
„Praktika rodo, kad susidūrus senam ir naujam automobiliui naujojo vairuotojas nukenčia mažiau nei senojo automobilio“, – savo teiginius mėgino pagrįsti R.Gradauskas.
Pelnas atiteks įmonėms
Naujovė patikrą atliekančioms įmonėms atneš gerokai daugiau nei du milijonus litų papildomų pajamų. Bet Susisiekimo ministerijos atstovas teigė, kad esant tokiam avaringumui ne pinigai svarbiausia. Pernai techninę apžiūrą praėjo beveik 52 tūkst. lengvųjų automobilių. Daugiausiai buvo 1992 metų gamybos lengvųjų automobilių (8,7 proc.).
R.Gradauskas patikino, kad mokestis už lengvųjų automobilių apžiūrą mažiausias Europoje – 42 litai. Gauti milijonai bus panaudoti apžiūros centrų modernizavimui.
Tačiau „Transekstos“ viceprezidentas G.Šlėderis mano, kad šis pakeitimas iš karto avaringumo nesumažins, rezultatai pasijus tik po kelerių metų.
G.Šlėderis taip pat apskaičiavo, jog patikros centrams padaugės darbo, todėl teks priimti naujus darbuotojus, ilginti darbo laiką. Ministerijos sekretorius R.Gradauskas neslėpė, kad ateityje kasmetė techninė apžiūra bus privaloma ir dar jaunesniems automobiliams. Pasaulyje griežtesni reikalavimai keliami jau devynerių metų mašinoms.
Be to, ir kaimyninės šalys tikrina senus automobilius kasmet. Latvijoje techninė transporto priemonių patikra privaloma kasmet.
Eglė Kasperavičiūtė