• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kalendoriuje nėra keistesnio ir prieštaringesnio etapo, ko gero dėl to pergalė Monake yra reikšminga. Miesto lenktynės čempionate vos kelios, todėl neįmanoma numatyti jų rezultato. Mažiausia klaida garantuoja pasitraukimą iš lenktynių, variklio galingumas beveik neįtakoja rezultatų, lenkti nėra kur – visas charakteristikų rinkinys, absoliučiai prieštaringų šiuolaikinės Formulės 1 reikalavimams.
Formulė 1 į kunigaikštystės žemę atkeliavo po metų, kai ji atsirado. 1950 metų čempionato etapas baigėsi Fangio pergale, pravažiavusio lenktynių distanciją per 3.13:19  vidutiniu 98,7 km/val. greičiu. Jau tuomet buvo kalbama, kad trasa labai pavojinga ir pora metų etapo nebuvo kalendoriuje, paskui 1952 metais treniruotėje žuvo Italijos lenktynininkas Luigi Fagioli ir Monakas paliko Formulę 1, kad 1955 metais grįžtų amžiams. Per penkiasdešimt metų žuvo du pilotai, dar du įlėkė į vandenį, todėl galima sakyti, kad Monako GP vienas iš pačių saugiausių etapų.
Tai pati lėčiausia čempionato trasa, skirtumas tarp geriausio rato ir visiškos nesėkmės ne daugiau nei papiruso popierius, čia visi provalo rizikuoti. Monake praktiškai nėra galimybės lenkti, todėl daug kas priklauso nuo kvalifikacijos ir pirmojo posūkio, paskui kažkiek atsilošti galima tik boksuose.
Unikali trasa reikalauja unikalių sureguliavimų. Specialiai šiam Grand Prix komandos ruošia naujus aerodinaminius elementus, kad išgautų maksimalią prispaudžiamąją jėgą. Duobėtos tiesiosios ir posūkiai reikalauja kieto važiuoklės sureguliavimo. Minkštos sudėties padangos provokuoja nepakankamą pasukimą, kurį būtina kompensuoti nesuteikiant apkrovos galinėms padangoms, kurios ir taip pakankamai aprautos dėl nuolatinių įsibėgėjimų.
Priimta manyti, kad čia pirma startinė pozicija sudaro 90 proc. pergalės, nors istorija ir žino atvejų, kai ant podiumo viršūnės užlipo lenktynininkas, startavęs 14-tas. Tačiau ši Oliviero Panis sėkmė 1996 metais buvo paaiškinama lietumi, o kitais atvejais per pastarąjį ketvirtį amžiaus nugalėtojas startavo pirmas, antras arba, blogiausiu atveju, trečias.
Bandymas išanalizuoti pavojingas trasos vietas beviltiškas, nes kitokių vietų Monte Karle ir nėra. Tai susiję ir su saugos automobiliu – praėjusiais metais jam į trasą teko išvažiuoti keturis kartus, o 2007 ir 2009 metais teisėjų automobiliui padirbėti taip ir neteko.
Monako GP 2013: duomenys
monakas-info
Monako GP: trasa
monakas-trasa
Monako GP: leistinos padangos
padangos
Monako GP: pavyzdinis ratas

Kalendoriuje nėra keistesnio ir prieštaringesnio etapo, ko gero dėl to pergalė Monake yra reikšminga. Miesto lenktynės čempionate vos kelios, todėl neįmanoma numatyti jų rezultato. Mažiausia klaida garantuoja pasitraukimą iš lenktynių, variklio galingumas beveik neįtakoja rezultatų, lenkti nėra kur – visas charakteristikų rinkinys, absoliučiai prieštaringų šiuolaikinės Formulės 1 reikalavimams.
Formulė 1 į kunigaikštystės žemę atkeliavo po metų, kai ji atsirado. 1950 metų čempionato etapas baigėsi Fangio pergale, pravažiavusio lenktynių distanciją per 3.13:19  vidutiniu 98,7 km/val. greičiu. Jau tuomet buvo kalbama, kad trasa labai pavojinga ir pora metų etapo nebuvo kalendoriuje, paskui 1952 metais treniruotėje žuvo Italijos lenktynininkas Luigi Fagioli ir Monakas paliko Formulę 1, kad 1955 metais grįžtų amžiams. Per penkiasdešimt metų žuvo du pilotai, dar du įlėkė į vandenį, todėl galima sakyti, kad Monako GP vienas iš pačių saugiausių etapų.
Tai pati lėčiausia čempionato trasa, skirtumas tarp geriausio rato ir visiškos nesėkmės ne daugiau nei papiruso popierius, čia visi provalo rizikuoti. Monake praktiškai nėra galimybės lenkti, todėl daug kas priklauso nuo kvalifikacijos ir pirmojo posūkio, paskui kažkiek atsilošti galima tik boksuose.
Unikali trasa reikalauja unikalių sureguliavimų. Specialiai šiam Grand Prix komandos ruošia naujus aerodinaminius elementus, kad išgautų maksimalią prispaudžiamąją jėgą. Duobėtos tiesiosios ir posūkiai reikalauja kieto važiuoklės sureguliavimo. Minkštos sudėties padangos provokuoja nepakankamą pasukimą, kurį būtina kompensuoti nesuteikiant apkrovos galinėms padangoms, kurios ir taip pakankamai aprautos dėl nuolatinių įsibėgėjimų.
Priimta manyti, kad čia pirma startinė pozicija sudaro 90 proc. pergalės, nors istorija ir žino atvejų, kai ant podiumo viršūnės užlipo lenktynininkas, startavęs 14-tas. Tačiau ši Oliviero Panis sėkmė 1996 metais buvo paaiškinama lietumi, o kitais atvejais per pastarąjį ketvirtį amžiaus nugalėtojas startavo pirmas, antras arba, blogiausiu atveju, trečias.
Bandymas išanalizuoti pavojingas trasos vietas beviltiškas, nes kitokių vietų Monte Karle ir nėra. Tai susiję ir su saugos automobiliu – praėjusiais metais jam į trasą teko išvažiuoti keturis kartus, o 2007 ir 2009 metais teisėjų automobiliui padirbėti taip ir neteko.
Monako GP 2013: duomenys
monakas-info
Monako GP: trasa
monakas-trasa
Monako GP: leistinos padangos
padangos
Monako GP: pavyzdinis ratas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Monako GP: galerija
Monako GP: Visi etapai




































































































































































































































































































































































































































































































Data Trasos ilgis Trasa Nugalėtojas Pirmoji starto vieta Greičiausias ratas
2012-05-27 3340 Monte Carlo Mark Webber
Red Bull / Renault
1:46'06.557
Michael Schumacher
Mercedes
1'14.301
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
1'17.296
2011-05-29 3340 Monte Carlo Sebastian Vettel
Red Bull / Renault
2:09'38.373
Sebastian Vettel
Red Bull / Renault
1'13.556
Mark Webber
Red Bull / Renault
1'16.234
2010-05-16 3340 Monte Carlo Mark Webber
Red Bull / Renault
1:50'13.355
Mark Webber
Red Bull / Renault
1'13.826
Sebastian Vettel
Red Bull / Renault
1'15.192
2009-05-24 3340 Monte Carlo Jenson Button
Brawn / Mercedes
1:40'44.282
Jenson Button
Brawn / Mercedes
1'14.902
Felipe Massa
Ferrari / Ferrari
1'15.154
2008-05-25 3340 Monte Carlo Lewis Hamilton
McLaren / Mercedes
2:00'42.742
Felipe Massa
Ferrari / Ferrari
1'15.787
Kimi Räikkönen
Ferrari / Ferrari
1'16.689
2007-05-27 3340 Monte Carlo Fernando Alonso
McLaren / Mercedes
1:40'29.329
Fernando Alonso
McLaren / Mercedes
1'15.726
Fernando Alonso
McLaren / Mercedes
1'15.284
2006-05-28 3340 Monte Carlo Fernando Alonso
Renault / Renault
1:43'43.116
Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
1'13.898
Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
1'15.143
2005-05-22 3340 Monte Carlo Kimi Räikkönen
McLaren / Mercedes
1:45'15.556
Kimi Räikkönen
McLaren / Mercedes
2'30.323
Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
1'15.842
2004-05-23 3340 Monte Carlo Jarno Trulli
Renault / Renault
1:45'46.601
Jarno Trulli
Renault / Renault
1'13.985
Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
1'14.439
2003-06-01 3370 Monte Carlo Juan Pablo Montoya
Williams / BMW
1:42'19.010
Ralf Schumacher
Williams / BMW
1'15.259
Kimi Räikkönen
McLaren / Mercedes
1'14.545
2002-05-26 3370 Monte Carlo David Coulthard
McLaren / Mercedes
1:45'39.055
Juan Pablo Montoya
Williams / BMW
1'16.676
Rubens Barrichello
Ferrari / Ferrari
1'18.023
2001-05-27 3370 Monte Carlo Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
1:47'22.561
David Coulthard
McLaren / Mercedes
1'17.430
David Coulthard
McLaren / Mercedes
1'19.424
2000-06-04 3370 Monte Carlo David Coulthard
McLaren / Mercedes
1:49'28.213
Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
1'19.475
Mika Häkkinen
McLaren / Mercedes
1'21.571
1999-05-16 3367 Monte Carlo Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
1:49'31.812
Mika Häkkinen
McLaren / Mercedes
1'20.547
Mika Häkkinen
McLaren / Mercedes
1'22.259
1998-05-24 3367 Monte Carlo Mika Häkkinen
McLaren / Mercedes
1:51'23.595
Mika Häkkinen
McLaren / Mercedes
1'19.798
Mika Häkkinen
McLaren / Mercedes
1'22.948
1997-05-11 3366 Monte Carlo Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
2:00'05.654
Heinz-Harald Frentzen
Williams / Renault
1'18.216
Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
1'53.315
1996-05-19 3328 Monte Carlo Olivier Panis
Ligier / Mugen-Honda
2:00'45.629
Michael Schumacher
Ferrari / Ferrari
1'20.356
Jean Alesi
Benetton / Renault
1'25.205
1995-05-28 3328 Monte Carlo Michael Schumacher
Benetton / Renault
1:53'11.258
Damon Hill
Williams / Renault
1'21.952
Jean Alesi
Ferrari / Ferrari
1'24.621
1994-05-15 3328 Monte Carlo Michael Schumacher
Benetton / Ford
1:49'55.372
Michael Schumacher
Benetton / Ford
1'18.560
Michael Schumacher
Benetton / Ford
1'21.076
1993-05-23 3328 Monte Carlo Ayrton Senna
McLaren / Ford
1:52'10.947
Alain Prost
Williams / Renault
1'20.557
Alain Prost
Williams / Renault
1'23.604
1992-05-31 3328 Monte Carlo Ayrton Senna
McLaren / Honda
1:50'59.372
Nigel Mansell
Williams / Renault
1'19.495
Nigel Mansell
Williams / Renault
1'21.598
1991-05-12 3328 Monte Carlo Ayrton Senna
McLaren / Honda
1:53'02.334
Ayrton Senna
McLaren / Honda
1'20.344
Alain Prost
Ferrari / Ferrari
1'24.368
1990-05-27 3328 Monte Carlo Ayrton Senna
McLaren / Honda
1:52'46.982
Ayrton Senna
McLaren / Honda
1'21.314
Ayrton Senna
McLaren / Honda
1'24.468
1989-05-07 3328 Monte Carlo Ayrton Senna
McLaren / Honda
1:53'33.251
Ayrton Senna
McLaren / Honda
1'22.308
Alain Prost
McLaren / Honda
1'25.501
1988-05-15 3328 Monte Carlo Alain Prost
McLaren / Honda
1:57'17.077
Ayrton Senna
McLaren / Honda
1'23.998
Ayrton Senna
McLaren / Honda
1'26.321
1987-05-31 3328 Monte Carlo Ayrton Senna
Lotus / Honda
1:57'54.085
Nigel Mansell
Williams / Honda
1'23.039
Ayrton Senna
Lotus / Honda
1'27.685
1986-05-11 3328 Monte Carlo Alain Prost
McLaren / TAG
1:55'41.060
Alain Prost
McLaren / TAG
1'22.627
Alain Prost
McLaren / TAG
1'26.607
1985-05-19 3312 Monte Carlo Alain Prost
McLaren / TAG
1:51'58.034
Ayrton Senna
Lotus / Renault
1'20.450
Michele Alboreto
Ferrari / Ferrari
1'22.637
1984-06-03 3312 Monte Carlo Alain Prost
McLaren / TAG
1:01'07.740
Alain Prost
McLaren / TAG
1'22.661
Ayrton Senna
Toleman / Hart
1'54.334
1983-05-15 3312 Monte Carlo Keke Rosberg
Williams / Ford
1:56'38.121
Alain Prost
Renault / Renault
1'24.840
Nélson Piquet
Brabham / BMW
1'27.283
1982-05-23 3312 Monte Carlo Riccardo Patrese
Brabham / Ford
1:54'11.259
René Arnoux
Renault / Renault
1'23.281
Riccardo Patrese
Brabham / Ford
1'26.354
1981-05-31 3312 Monte Carlo Gilles Villeneuve
Ferrari / Ferrari
1:54'23.38
Nélson Piquet
Brabham / Ford
1'25.710
Alan Jones
Williams / Ford
1'27.47
1980-05-18 3312 Monte Carlo Carlos Reutemann
Williams / Ford
1:55'34.365
Didier Pironi
Ligier / Ford
1'24.813
Carlos Reutemann
Williams / Ford
1'27.418
1979-05-27 3312 Monte Carlo Jody Scheckter
Ferrari / Ferrari
1:55'22.48
Jody Scheckter
Ferrari / Ferrari
1'26.45
Patrick Depailler
Ligier / Ford
1'28.82
1978-05-07 3312 Monte Carlo Patrick Depailler
Tyrrell / Ford
1:55'14.66
Carlos Reutemann
Ferrari / Ferrari
1'28.34
Niki Lauda
Brabham / Alfa Romeo
1'28.65
1977-05-22 3312 Monte Carlo Jody Scheckter
Wolf / Ford
1:57'52.77
John Watson
Brabham / Alfa Romeo
1'29.86
Jody Scheckter
Wolf / Ford
1'31.07
1976-05-30 3312 Monte Carlo Niki Lauda
Ferrari / Ferrari
1:59'51.47
Niki Lauda
Ferrari / Ferrari
1'29.65
Clay Regazzoni
Ferrari / Ferrari
1'30.28
1975-05-11 3278 Monte Carlo Niki Lauda
Ferrari / Ferrari
2:01'21.31
Niki Lauda
Ferrari / Ferrari
1'26.40
Patrick Depailler
Tyrrell / Ford
1'28.67
1974-05-26 3278 Monte Carlo Ronnie Peterson
Lotus / Ford
1:58'03.7
Niki Lauda
Ferrari / Ferrari
1'26.3
Ronnie Peterson
Lotus / Ford
1'27.9
1973-06-03 3278 Monte Carlo Jackie Stewart
Tyrrell / Ford
1:57'44.3
Jackie Stewart
Tyrrell / Ford
1'27.5
Emerson Fittipaldi
Lotus / Ford
1'28.1
1972-05-14 3145 Monte Carlo Jean-Pierre Beltoise
BRM / BRM
2:26'54.7
Emerson Fittipaldi
Lotus / Ford
1'21.4
Jean-Pierre Beltoise
BRM / BRM
1'40.0
1971-05-23 3145 Monte Carlo Jackie Stewart
Tyrrell / Ford
1:52'21.3
Jackie Stewart
Tyrrell / Ford
1'23.2
Jackie Stewart
Tyrrell / Ford
1'22.2
1970-05-10 3145 Monte Carlo Jochen Rindt
Lotus / Ford
1:54'36.6
Jackie Stewart
March / Ford
1'24.0
Jochen Rindt
Lotus / Ford
1'23.2
1969-05-18 3145 Monte Carlo Graham Hill
Lotus / Ford
1:56'59.4
Jackie Stewart
Matra / Ford
1'24.6
Jackie Stewart
Matra / Ford
1'25.1
1968-05-26 3145 Monte Carlo Graham Hill
Lotus / Ford
2:00'32.3
Graham Hill
Lotus / Ford
1'28.2
Richard Attwood
BRM / BRM
1'28.1
1967-05-07 3145 Monte Carlo Denny Hulme
Brabham / Repco
2:34'34.3
Jack Brabham
Brabham / Repco
1'27.6
Jim Clark
Lotus / Climax
1'29.5
1966-05-22 3145 Monte Carlo Jackie Stewart
BRM / BRM
2:33'10.5
Jim Clark
Lotus / Climax
1'29.9
Lorenzo Bandini
Ferrari / Ferrari
1'29.8
1965-05-30 3145 Monte Carlo Graham Hill
BRM / BRM
2:37'39.6
Graham Hill
BRM / BRM
1'32.5
Graham Hill
BRM / BRM
1'31.7
1964-05-10 3145 Monte Carlo Graham Hill
BRM / BRM
2:41'19.5
Jim Clark
Lotus / Climax
1'34.0
Graham Hill
BRM / BRM
1'33.9
1963-05-26 3145 Monte Carlo Graham Hill
BRM / BRM
2:41'49.7
Jim Clark
Lotus / Climax
1'34.3
John Surtees
Ferrari / Ferrari
1'34.5
1962-06-03 3145 Monte Carlo Bruce McLaren
Cooper / Climax
2:46'29.7
Jim Clark
Lotus / Climax
1'35.4
Jim Clark
Lotus / Climax
1'35.5
1961-05-14 3145 Monte Carlo Stirling Moss
Lotus / Climax
2:45'50.1
Stirling Moss
Lotus / Climax
1'39.1
Stirling Moss
Ferrari / Ferrari
1'36.3
1960-05-29 3145 Monte Carlo Stirling Moss
Lotus / Climax
2:53'45.5
Stirling Moss
Lotus / Climax
1'36.3
Bruce McLaren
Cooper / Climax
1'36.2
1959-05-10 3145 Monte Carlo Jack Brabham
Cooper / Climax
2:55'51.3
Stirling Moss
Cooper / Climax
1'39.6
Jack Brabham
Cooper / Climax
1'40.4
1958-05-18 3145 Monte Carlo Maurice Trintignant
Cooper / Climax
2:52'27.9
Tony Brooks
Vanwall / Vanwall
1'39.8
Mike Hawthorn
Ferrari / Ferrari
1'40.6
1957-05-19 3145 Monte Carlo Juan Manuel Fangio
Maserati / Maserati
3:10'12.8
Juan Manuel Fangio
Maserati / Maserati
1'42.7
Juan Manuel Fangio
Maserati / Maserati
1'45.6
1956-05-13 3145 Monte Carlo Stirling Moss
Maserati / Maserati
3:00'32.9
Juan Manuel Fangio
Ferrari / Ferrari
1'44.0
Juan Manuel Fangio
Ferrari / Ferrari
1'44.4
1955-05-22 3145 Monte Carlo Maurice Trintignant
Ferrari / Ferrari
2:58'09.8
Juan Manuel Fangio
Mercedes / Mercedes
1'41.1
Juan Manuel Fangio
Mercedes / Mercedes
1'42.4
1950-05-21 3180 Monte Carlo Juan Manuel Fangio
Alfa Romeo / Alfa Romeo
3:13'18.7
Juan Manuel Fangio
Alfa Romeo / Alfa Romeo
1'50.2
Juan Manuel Fangio
Alfa Romeo / Alfa Romeo
1'51.0

REKLAMA

Išskirtiniai Monako GP įvykiai
5 - Alainas Prostas laimi psichologinę kovą prieš Ayrtoną Senną.
1988 metai - metai, kuriais „McLaren“ komanda neturėjo sau lygių. Monake lenktynes abu „McLaren“ ekipos sportininkai pradėjo iš pirmos eilės. Tačiau po starto A.Prostas prarado antrąją vietą ir užstrigo už „Ferrari“ komandos lenktynininko. Prancūzui pavykus sugrįžti į antrąją vietą, jis pradėjo fiksuoti greičiausius ratus lenktynėse, jam į tai atsakydavo ir lyderis A.Senna. Tačiau brazilas perspaudė ir varžybas baigė Monako barjeruose.

REKLAMA
REKLAMA


4 - 1992 metai. Nigelas Mansellas prieš Ayrtoną Senną
Šį kartą „Williams“ ekipa buvo sukūrusi dominuojantį bolidą, o jį vairavo Nigelas Mansellas. Lenktynėse jis užtikrintai pirmavo iki kol neatsilaisvino jo rato veržlė ir britas nebuvo priverstas užsukti į techninio aptarnavimo zoną. N.Mansellas į trasą grįžo už A.Sennos. Britas greitai panaikino persvarą iki brazilo, tačiau A.Senna įspūdingai bei profesionaliai gynė savo poziciją ir neužleido lyderio vietos iki pat varžybų finišo.
3 – ginčytina Alaino Prosto pergalė
1984 metais, Monako lenktynes sutrikdė lietus. Prostas varžybas pradėjo iš pirmosios vietos, tačiau kiek vėliau ją prarado ir lyderiu tapo Nigelas Mansellas. Kiek vėliau britas padarė klaidą ir profesorius susigrąžino pirmąją vietą. Antroje vietoje važiavęs Ayrtonas Senna, su nekonkurencingu „Toleman-Hart“ bolidu, sunkiai protu suvokiamu tempu pradėjo vytis A.Prostą. Prancūzas tai pajutęs pradėjo mojuoti lenktynių teisėjams, jog šie sustabdytų lenktynes, neva lenktyniauti nesaugu, nes vandens trasoje per daug. Dar keletas ratų ir A.Senną būtų tapęs nugalėtoju.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


2 – Olivier Panis laimi lenktynes. Finišavo vos keturi bolidai
1996 metais, Monako lenktynės pasižymėjo mažu varžybas baigusių sportininkų skaičiumi. Finišavo vos keturi bolidai, o varžybas laimėjo prancūzas Olivier Panis. Tai pirmoji ir paskutinė sportininko pergalė „Formulės 1“ arenoje.



1 – nugalėtojas vis dar laukiamas...
1982 metai. Tai išties komiška situacija, kuomet per paskutinius du ratus iš varžybų pasitraukė net penki lenktynių lyderiai. Turbūt tai pats netikėčiausias nutikimas visoje „Formulės 1“ istorijoje ir tai būtina pamatyti savomis akimis.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų