Danų valdoma AB „Baltijos“ laivų statykla Klaipėdoje šiuo metu stato blokus ir antstatus net penkiems skirtingo tipo laivams: konteinervežiams, balkeriams, kruiziniams, ro-ro ir patruliniams.
Gavusi pakartotinį užsakymą iš Suomijos „Aker Yards“ laivų statyklos, kuriojestatomas didžiausias pasaulyje kruizinis laivas „Genesis“, „Baltija“ pradėjo jį įgyvendinti rugpjūtį. Pastarasis užsakymas toks pat kaip ir šių metų pradžioje baigtas pirmas užsakymas laivui „Genesis“. Šiam laivui skirto bloko statyba užtruks 3 mėnesius.
Tam pačiam „Genesis“ skirtų trijų laivo priekio blokų statybos darbus planuojama Klaipėdoje pradėti spalio pabaigoje ir baigti kitų metų gegužę. Beje, jam statomi tik plieno blokai.
Sudėtingiausių konstrukcijų plieno blokai ir antstatai statomi šešių konteinervežių serijai, skirtai Danijos Odensės laivų statyklai. Pastariesiems laivams skirti antstatai pasižymi aukščiu. „Baltijoje“ statomi net 10 aukštų antstatai.
Blokai statomi aštuoniems ro-ro tipo laivams. Tai keltų tipo laivai, turintys specialią įrangą, skirtą kelių transporto priemonėms, dažniausiai turinčioms priekabas, įvažiuoti į laivą ir išvažiuoti iš jo. Šios serijos blokai pareikalavo itin daug su vamzdžių gamyba ir montavimu susijusio darbo. „Baltija“ laivui gamina dugno blokus, kuriuose reikia nutiesti sudėtingą ir daug kruopštumo reikalaujančią kuro šildymo sistemą.
Neseniai „Baltija“ pradėjo įgyvendinti dar vieną užsakymą - gamina dalis aštuoniems balkeriams. Tokiuose laivuose gabenami įvairūs birūs, beformiai kroviniai. Šie darbai turėtų būti baigti 2010-ųjų balandį.
Ro-ro tipo laivams ir balkeriams „Baltijos“ laivų statykla gamina ir antstatus. Šiems laivams statomos konstrukcijos nėra tokios didelės kaip konteinervežių. Antstatai, skirti ro-ro laivams, labai platūs, tačiau tik trijų aukštų. Balkeriams statomi septynių aukštų antstatai.
Vasarį „Baltija“ pradėjo gaminti visus sudėtingiausios konstrukcijos blokus trims patruliniams laivams. Jei viskas vyks kaip numatyta, šis užsakymas turėtų būti baigtas prieš pat Kalėdas, gruodžio 22-ąją. Patrulinių laivų statybai naudojamas plonesnis metalas nei įprastai, todėl gaminant konstrukcijas būtinas didesnis atidumas ir atsargumas.