• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Progresas ir technologijų pažanga yra puikus dalykas, nes būtent skirtingose srityse dirbantys, galimybių esamus gaminius patobulinti arba atrasti kažką naujo ieškantys specialistai leidžia mums maitintis skaniau ir sočiau, rengtis gražiau ir patogiau, gyventi erdviau ir komfortiškiau. Automobiliai savo ruožtu per pastaruosius 20 metų tapo gerokai saugesni, jaukesni ir lengviau valdomi, todėl natūralu, kad absoliuti dauguma vartotojų yra tuo patenkinti, pripratę prie permainų ir retam iš jų mintis persėsti į praeito amžiaus modelį atrodo viliojanti. Visgi derėtų prisiminti, kad automobiliai taip pat tapo gerokai didesni, sunkesni, o technologijų požiūriu – itin sudėtingi ir kad šioje srityje progresas vyksta ne tiek dėl racionalaus noro tobulinti produkciją, kiek dėl pastangų įtikti klientams.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Automobilis, kurį bandėme šį kartą yra mažiausias ir pigiausias „Volkswagen“ gamos modelis „Up!“. Sukurtas nuo nulio šis mažylis yra pirmas rimtas vokiečių koncerno bandymas įsiveržti į vadinamųjų „supermini“ modelių segmentą, kuriame pastiraisiais metais itin gerai jaučiasi tokie egzemplioriai kaip „Fiat Panda“, „Hyundai i10“ ar „Toyota Aygo“. Nors mėginimų su tokiais modeliai kaip „Lupo“ ar naujesniu „Fox“ iš „Vokswagen“ pusės jau buvo, iki šiol neatrodė, kad kompanija į šį segmentą žiūri rimtai, todėl minėti hečbekai nors ir vertinti palankiai dideliais hitais pasaulio rinkose netapo. Visgi kuomet koncernas nusprendė, kad miesto mažylių niša juos domina ir į šį reikalą pažiūrėjo rimtai rezultatas išėjo toks, kokios ir buvo galima tikėtis. „Up!“ pasirodymas pasaulio rinkose pažymėtas prestižiniu „Pasaulio metų automobilio 2012“ titulu.

REKLAMA

Miestiečiams reikia nebrangios transporto priemonės

Kalbant apie „Up!“ dalį nuopelnų derėtų skirti „Renault“. Kalbos apie galimą naują vokiečių koncerno ruošiamą miesto automobiliųką, kuris būtų pigus, paprastas, bet kokybiškas ir praktiškas, viešojoje erdvėje pasirodė maždaug 2005 m. Šią datą galima sieti su „Lupo“ gamybos pabaiga, tačiau iš tiesų tai buvo metai, kuomet kaip reikiant įsibėgėjo vieno iš sėkmingiausių pastarojo meto projektų, „Renault“ perimtos rumunų markės „Dacia“ pirmojo gaminio „Logan“ prekyba. Nors pirminis planas buvo prekiauti šiuo modeliu Rytų Europoje ir kitose mažesnę perkamąją galią turinčiose rinkose, sedanas sulaukė didžiulio susidomėjimo Vokietijoje ir Prancūzijoje, o tuomet jau visi automobilių gamintojai pagaliau suprato, kad pigios ir paprastos transporto priemonės turi didžiulę paklausą.

REKLAMA
REKLAMA

2003 m. „Volkswagen Beetle Ultima Edicion“ (nuotr. Gamintojo)2003 m. „Volkswagen Beetle Ultima Edicion“ (nuotr. Gamintojo)

Po to, kai 1978 m. nuo Vokietijoje esančios Endemo gamyklos konvejerio nuriedėjo paskutinis originalus „Beetle“ kompanijos modelių gamoje pamainos tautos automobiliui taip ir neatsirado. „Volkswagen“ naujasis superhitas „Golf“ buvo puikus, konstrukcijos, patogumo, valdymo, surinkimo kokybės ir daugeliu kitų atžvilgių pranašesnis už „vabalą“, tačiau metams bėgant jis neatpažįstamai pasikeitė. Kuomet 2007 m. Frankfurto automobilių parodoje buvo pademonstruotas pirmasis „Up!“ konceptas, ažiotažas buvo didžiulis, juolab, kad „Volkswagen“ atstovai naudodamiesi publikos sentimentalumu automobilį pateikė su gale įmontuotu, galinius ratus sukančiu bokser tipo varikliu, t.y. tokios pats konstrukcijos kaip ir pirmajame „Beetle“. Vėliau sekė visa serija koncepcinių modelių, tokių kaip autobusiukas „Space Up!“, elektromobilis „e-Up!“, hibridas „Up! Lite“, „Up!“ bagis, sportiška „Up!“ versija GT ir daugybė kitų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Volkswagen GT Up!“ (nuotr. Gamintojo)„Volkswagen GT Up!“ (nuotr. Gamintojo)

Didelė mažo automobilio bazė

Kad „Up!“ turi mažai ką bendro su bet kuriuo iš „Volkswagen“ modelių galima įsitikinti pažvelgus į jo išorės dizainą. Kėbulo ilgis siekia 3,540 mm, taigi beveik tiek pat kaip artimiausio konkurento „Fiat Panda“, tačiau lyginant su šiuo modeliu „Volkswagen“ hečbekas turi 120 mm ilgesnę bazę ir yra 64 mm platesnis. Ratai nustumti kiek įmanoma toliau į kėbulo kampus ir tai kartu su greta kitų gabaritų neįprastai dideliu pločiu leido konstruktoriams išgauti pakankamai erdvų interjerą. Priekyje vairuotojui ir keleiviui vietos netrūksta, įsitaisyti galima tikrai patogiai. Galinės sėdynės, kurios miesto mažyliuose dažnai būna „butaforinės“, „Up!“ puikiai atlieka savo funkciją, keleivių galvoms erdvės taip pat pakaks, o jei priekinės sėdynės nebus nustumtos iki galo atgal, kojas irgi  bus kur dėti. Bagažinė nėra įspūdinga, tačiau jos tūris siekia 206 litrus, o tai 45 litrais daugiau nei gali pasiūlyti „Panda“, panašus skirtumas išlieka ir atlenkus galinių sėdynių atlošus.

REKLAMA

Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Nors savo konstrukcija „Up!“ yra itin paprastas modelis, sukurtas atlikti savo kaip transporto priemonės funkcijas, „Volkswagen“ šį kartą daug dėmesio skyrė jo stiliui ir geriausias apibūdinimas, kokį mes galime sugalvoti, tai kad šis automobilis neprimena jokio kito vokiečių koncerno modelio. Iš dalies tokį rezultatą lėmė tai, kad visų pirma buvo galvojama apie funkcionalumą, o tam, kad automobilis sunaudotų mažiau degalų jis turi būti aerodinamiškas. Atkreipkite dėmesį, kad priekyje nėra jokių „puošybos“ elementų ar nereikalingų detalių, o šoniniai veidrodėliai yra visai nedideli. Patiko mums ir tie paprasti, bet stilingi priekiniai žibintai, didžiulis „Volkswagen“ ženklas, ar burnos formą suteikiantis grotelių apvadas priekiniame buferyje. Šiuolaikiškai atrodo didelis galinis langas ir vertikalūs galiniai žibintai. Automobilis atrodo mielas, bet ne per saldžiai, yra visiškai nepretenzingas, todėl puikiai tiks bet kokios amžiaus grupės, socialinės padėties pirkėjams.

REKLAMA

Bazinė komplektacija – visiškai „plika“

Kalbant apie miesto modelius, kurie orientuojami į vidutinį pirkėją, gamyba numatoma šimtais tūkstančių itin svarbus faktorius yra kaina. Pigiausias bazinės komplektacijos „Up!“ mūsų rinkoje kainuoja 29,818 litų arba keturiais tūkstančiais daugiau nei tektų sumokėti už „Dacia“ hečbeką „Sandero“. Tiesa, už tai klientams tektų daug to atsisakyti, kadangi pigiausias modelis neturi radijo ar elektra valdomų priekinių langų, nėra netgi normalaus informacinio kompiuterio, kuris rodytų vidutines degalų sąnaudas, nekalbant jau apie kondicionierių ar lengvojo lydinio ratlankius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Visgi į standartinės įrangos sąrašą įtrauka stabdžių antiblokavimo sistema, šildymo įranga ir „start-stop“ sistema, taigi mieste turėsite viską ko reikia. Jei mėgstate automobilyje klausytis muzikos, radijas kainuos papildomus 656 litus, o informacinio kompiuterio parodymus galintis pateikti nuimamas ekranas su navigacijos sistema – dar 1060 litų. Įdomu tai, kad keturių durų versija „Up!“ atveju taip pat įtraukta į papildomos įrangos sąrašus ir kainuoja 1440 litų.

REKLAMA

Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Benzininis 3 cilindrų, 999 kubinių centimetrų tūrio variklis  (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Komplektavimo galimybės kol kas taip pat labai nedidelės – siūlomas vienas naujas benzininis trijų cilindrų variklis, kurio galia siekia 60 arba 75 AG, viena mechaninė penkių laipsnių transmisija ir trys įrangos lygiai. Užsimenama, kad netolimoje ateityje turėtų pasirodyti versijos su automatinėmis transmisijomis, o motorų gamą galbūt papildys dyzelinis agregatas, tačiau kol kas klientams teks tenkintis tuo, kas yra. Kalbant apie masiniam pirkėjui skirtus „Volkswagen AG“ koncerno modelius taip pat nederėtų pamiršti, kad jie labai retai „vaikšto po vieną“. „Up!“ šiuo atveju ne išimtis ir tiems, kam nepatinka ant automobilio priekio pritvirtintas „Volkswagen“ ženkliukas suteikiama galimybė rinktis kitus du iš trinukų – tai „Škoda Citigo“ arba „Seat Mii“. Abu šie modeliai daugumoje Europos rinkų turėtų pasirodyti šią vasarą.

REKLAMA

Paprastai, bet kokybiškai

Bandyti mums teko „Up!“ mastais vertinant, itin prabangios „take up!“ komplektacijos modelį, kuris kartu su papildomos įrangos sąrašuose esančiu oro kondicionieriumi ir komforto paketu kainuoja 41 tūkst. litų. Tai reiškia, kad galėjome ne tik atrakinti automobilio dureles nuotoliniu būdu, reguliuoti vairuotojo sėdynės aukštį ar darinėti langus spausdami mygtukus, bet ir mėgautis kokybiška garso aparatūra su šešiais garsiakalbiais ar atsivėsinti, kuomet būdavo karšta. Kalbame ironiškai, nes bazinės komplektacijos modelyje nebūtų buvę nieko iš to, ką minėjome.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Viduje viskas įrengta taip įmanoma paprasčiau, taupant, tačiau nors dauguma plastiko apdailos detalių nėra itin brangios niekas pernelyg nekliūna ir atmosfera sukuriama ganėtinai jauki. Tokį rezultatą pasiekti leidžia racionalus interjero išplanavimas, kuomet jokios detalės pernelyg neįsiterpia į vairuotojo ar priekinio keleivio zoną, taip pat ir neiškrenta iš bendro konteksto. Taip pat, visa horizontali centrinė priekinio panelio juosta dengiama blizgančiu kėbulo spalvos plastiku, vaizdo negadina ir plikas tuo pačiu atspalviu dažytas durelių metalas. Visa apdaila, kuri labiausiai krenta į akis ir kurią dažniausiai tenka liesta padaryta kokybiškiau, o ergonomiškai toks sprendimas – labai geras.

REKLAMA

Apie sukimo momentą ir charakterį

Savo valdymo charakteriu „Up!“ yra tikras miesto automobilis – matomumas dėl nešiuolaikiškai didelių visų langų visomis kryptimis puikus, įsitaisyti vairuotojo vietoje galima labai patogiai, nedideli gabaritai užtikrina lengvą manevravimą, o „Volkswagen“ mazgai – greitai pajusti kur esate ir ką darote. Trijų cilindrų, 999 kubinių centimetrų darbo tūrio variklis labai smagus ‒ bandyto galingesnio 75 motoro galios miesto sąlygomis visiškai užtenka. Nors įsibėgėjimo nuo 0 iki 100 km/h laikas – 13,2 sekundės atrodo liūdnai, gatvėje iš tiesų svarbesni dinamikos rodiklis pagreitėjimas iki 80 km/h, o „Up!“ atveju tai sudaro 8,3 sekundės.

REKLAMA

Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Prie dyzelinių variklių pripratusiems vairuotojams gali būti neįprasta tai, kad mažo tūrio benzininio variklio maksimalių sūkių riba yra aukštai – ties 3000 aps./min., tačiau motoras noriai sukasi beveik iki maksimalios galios žymės ties 6200 aps./min., o kadangi trijų cilindrų agregato burzgesys malonus ausiai, prie to priprantama labai greitai. Techninėje charakteristikoje nurodytas maksimalus galingesniojo „Up!“ greitis siekia 172 km/h, tačiau modelio komfortiško važiavimo riba baigiasi maždaug ties 100 km/h – bandymas „spausti“ daugiau nėra malonus nei varikliui, nei pačiam vairuotojui.

REKLAMA
REKLAMA

Sukimo momento šuoliai ‒ neišlyginti

Dėl balansyrinio veleno nebuvimo ir itin lengvo smagračio pavarų perjungimas nėra toks sklandus kaip kituose „Volkswagen“. Penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė yra minimalistinis ekonominis koncerno variantas ir jos darbas nėra toks maloniai preciziškas kaip puikiai sureguliuotos šešialaipsnės. Dėl visų minėti priežasčių keičiant pavaras sukimo momento šuoliai „Up!“ išlyginami toli gražu nepavyzdingai, todėl pirmieji kilometrai šiuo automobiliu gali šiek tiek priminti pirmąsias vairavimo pamokas. Norėtųsi ir greitesnės akceleratoriaus reakcijos į paspaudimą bei mažesnio vairo laisvumo, tačiau šios savybės greičiausiai „taupomos“ sportiškesnei hečbeko versijai.

Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Volkswagen Up (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Apskritai, elektromechaninis vairo stiprintuvas veikia puikiai, o minimalus elektronikos kišimasis į valdymą bei sąlyginiai nedidelis (940 kg) svoris suteikia jam tą aštrumą, kuris miesto mažyliams yra privalomas. Pakaba subalansuota gerai, tačiau yra labiau orientuota į komfortą nei į sportišką važiavimą, todėl svyravimai posūkiuose yra didesni nei norėtųsi. Informacinio kompiuterio duomenis galinčio pateikti ekrano automobilyje nebuvo ir vidutinių degalų sąnaudų parodymų mes nežinome, tačiau mūsų skaičiavimais bandomojo važiavimo metu jos siekė 6 l/100 km. Atsižvelgiant į tai, kad didžiąją dalį kelio „prasukome „mieste šis nukrypimas nuo gamintojo skelbiamų 4,2 l/100 km vidutinių sąnaudų nėra itin didelis.

REKLAMA

Laukia kova su „Fiat“

„Fiat Panda“ (nuotr. Gamintojo)„Fiat Panda“ (nuotr. Gamintojo)

Nors „Toyota Aygo“ hečbekas, kurio kaina šiuo metu siekia 29 tūkst. litų bus rimtas konkurentas naujajam „Up!“ mažyliui, visgi rimčiausia kova mini automobilių segmente vyks tarp „Volkswagen“ ir „Fiat“. Europos rinkose nuo 2004 m. lyderio pozicijų neužleidžia „Panda“, kurios naujos kartos modelis daugelyje šalių turėtų pasirodyti šią vasarą. Automobilio kaina mūsų rinkoje kol kas neskelbiama, tačiau smarkiai viršyti 30 tūkst. litų neturėtų. Lietuvoje vokiečiams problemų sudarys ir kitas „Fiat“ mažylis – retro stiliaus 500. Nepaisant didesnės nei diktuotų segmento orientacinės ribos kainos būtent šis modelis šiais metais lietuvių yra perkamas labiausiai. Nederėtų nuvertinti ir žaismingojo „Chevrolet Spark“ bei „Hyundai“ ruošiamos i10 pamainos.

Išvados:

Kodėl „Volkswagen“ taip ilgai delsė prieš mėgindama „pasiimti“ dalį mažųjų miesto automobilių segmento? Sunku pasakyti. Juk, kuomet pirmąjį „tautos automobilį“ konstravo pats Ferdinandas Porsche jo svarbiausi siekiai buvo itin paprasti – modelis turėjo paprastos konstrukcijos, sutalpinti keturis žmonės, patogiai važiuoti 100 km/h, o jo kaina turėjo būti nedidelė. „Up!“ yra paprastas kaip metalo lydinių dėžutė ant keturių ratų, jame nėra jokios komforto ar pramoginės įrangos, varikliukas ne itin galingas, transmisijos darbas ne itin sklandus, valdymas neįspūdingai tikslus, o garso izoliacija – vidutiniška.

REKLAMA

Ir visgi jis kokybiškai pagamintas, erdvus, praktiškas, ekonomiškas ir neįprastai vokiečiams ‒ originalus. Kaina patraukli, ypatingai jei potencialų kliento komforto poreikiai minimalūs ir nors hečbekas nėra itin dinamiškas važiuoti pastoviu 100 km/h greičiu jis tikrai gali. Jei kurį nors iš šiuolaikinių „Volkswagen“ modelių ir galima pavadinti tais žodžiais, kuriuos reiškia šio gamintojo pavadinimas išverstas iš vokiečių kalbos, tai juo neabejotinai būtų naujasis „Up!“.

Mums patiko:

Paprastas, bet originalus išorės dizainas

Paskirtį atitinkantis trijų cilindrų variklis

Erdvus interjeras

Mums nepatiko:

Normalaus informacinio kompiuterio trūkumas

Sukimo momento šuoliai perjungiant pavaras

Pernelyg dideli kėbulo svyravimai posūkiuose

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų