Surasti nemokamą vietą, kur būtų galima pastatyti automobilį sostinėje, tampa sudėtinga ne tik senamiesčio zonoje, bet ir nuo centro labiau nutolusiuose mikrorajonuose.
Ir nors kai kur stovėjimo vietose automobilį galima palikti nemokamai ribotai, tačiau ne visi žino, kad net ir tokiu atveju galima sulaukti baudos.
Nemokamo stovėjimo laiko neviršijo, bet gavo baudą
Vilnietis Mantas naujienų portalui tv3.lt papasakojo, kaip galimybė nemokamai palikti automobilį stovėti Naujamiesčio mikrorajone galiausiai tapo brangiu malonumu.
Pasak jo, pastačius automobilį „Unipark“ bendrovės prižiūrimoje stovėjimo aikštelėje jam teko skaudžiai nusivilti.
„Kaskart nuvažiuoju pasportuoti į sporto klubą, esantį Smolensko gatvėje. Ten yra stovėjimo aikštelė. Internete, o ir stovėjimo ženklai informuoja, kad toje vietoje galima palikti automobilį nemokamai 2 valandoms.
Pasistačiau automobilį apie 12 val., o maždaug po pusvalandžio grįžtu ir randu baudą už nesumokėtą rinkliavą, nors pagal viską 2 valandos turėtų būti nemokamos“, – teigė jis.
Tačiau Mantas pamanė, kad bauda už nesumokėtą stovėjimą galbūt buvo skirta per klaidą, todėl paskambino bendrovės, prižiūrinčios Smolensko g. 10 esančią stovėjimo aikštelę, atstovams.
„Pasiskambinau aš „Unipark“, o man konsultantė lyg užsukta plokštelė aiškina, kad nemokamos valandos skaičiuojasi tik įsijungus programėlę arba pasižymėjus parkomate, kitu atveju nemokamo parkavimo nėra.
Sako, kad nieko dėl to negalima daryti, nes tokios taisyklės toje aikštelėje. Gal čia tokiu būdu bandoma surinkti daugiau pinigų skiriant baudas vairuotojams?“ - klausė jis.
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad jam už stovėjimą ne pagal taisykles buvo skirta 20 eurų bauda.
Įspėja vairuotojus neapsigauti
Tuo metu „Unipark“ Rinkodaros vadovas Laurynas Globys paaiškino, kad minėtoje aikštelėje iš tiesų galima palikti automobilį kurį laiką ir už tai nieko nesusimokėti.
Tačiau, pasak jo, vairuotojai privalo pažymėti, kad automobilis buvo pastatytas toje aikštelėje, „Unipark“ programėlėje arba SMS žinute.
„Tai yra aiškiai nurodyta aikštelės naudojimo taisyklėse. Kitų ženklų, kurie nurodytų nemokamas dvi valandas be būtinybės aktyvuoti parkavimą, šioje aikštelėje nėra“, – sakė jis.
Pasak jo, tik tokiu būdu kontrolieriai gali nustatyti, ar transporto priemonė yra zonoje ilgiau, nei nustatytas nemokamas laikas.
„Kai kuriose aikštelėse, kuriose įdiegta automatizuota parkavimo kontrolės sistema „Parkomatic“, valdoma kameromis, vairuotojai gali būti aptarnaujami be parkavimo pradžios aktyvavimo, tačiau ši galimybė nėra taikoma visoms aikštelėms.
Tikimės, kad šis paaiškinimas padės išvengti nesusipratimų ateityje. Jei vairuotojui buvo paskirta bauda dėl nesusipratimo, kviečiame kreiptis į mūsų klientų aptarnavimo centrą, kad galėtume įvertinti situaciją ir pateikti visą reikiamą informaciją dėl tolimesnių žingsnių“, – kalbėjo L. Globys.
Vairuotojai mokės daugiau
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad Vilniaus miesto savivaldybė pristat4 rinkliavos už automobilių stovėjimą mieste įkainių didinimo planas. Kartu siūloma pakoreguoti parkavimo zonų ribas ir pristatyti naująją – baltąją zoną.
Pasiūlymui po pateikimo taryba pritarė: 29 balsavo už, 16 – prieš, vienas tarybos narys balsuodamas susilaikė. Galutinį sprendimą taryba priims kitame posėdyje. Jei planui būtų pritarta, sprendimas įsigaliotų nuo 2025 m. liepos 1 d.
Savivaldybė siūlo mėlynojoje zonoje parkavimo mokestį didinti nuo 2,5 euro iki 4 eurų už valandą, raudonojoje – nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,60 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,30 iki 0,50 euro už valandą.
Visą kitą miesto teritoriją, nepatenkančią į kitas keturias parkavimo zonas, savivaldybė siūlo apibrėžti kaip baltąją zoną.
Numatoma, kad automobilių statymas baltojoje zonoje galėtų būti apmokestinamas valandiniu 0,20 euro įkainiu, jei vietos bendruomenė šio apmokestinimo pageidautų. Nesant bendruomenės prašymui, automobilių statymas baltojoje zonoje liktų nemokamas.
Vilniaus miesto savivaldybės infrastruktūros grupės vadovas Ilja Karužis aiškino, kad bendruomenė sprendimą dėl baltosios zonos gali priimti balsavimo būdu, didesnei nei 50 proc. bendruomenės daliai balsuojant didesniu kaip 50 proc. rezultatu.
„Siūlome baltojoje zonoje įvesti galimybę apmokestinti kiemą esant besiribojančių namų gyventojų prašymui ir valiai, suteikiant gyventojams nemokamą parkavimą su leidimu, o kiemo svečiams – pagal valandinį įkainį. Svečiams taip pat liks galimybė automobilius nemokamai statyti gatvėse“, – posėdžio metu kalbėjo I. Karužis.
Gyvenamąją vietą greta apmokestintos baltosios zonos deklaravę asmenys galės išsipirkti leidimą joje statyti automobilį už 6 eurus per mėnesį arba 72 eurus per metus.
Savivaldybė argumentuoja, kad, didinant rinkliavą, siekiama sureguliuoti transporto eismo srautus ir skatinti alternatyvius kelionių būdus. Taip pat siekiama sudaryti sąlygas, kad piko metu stovinčių automobilių kiekis neviršytų 85 proc. stovėjimo vietų užimtumo atskirose teritorijose.
Kartu pateiktas siūlymas keisti parkavimo zonų ribas. Labiausiai norima sumažinti mėlynąją zoną, kurios ribos eitų T. Vrublevskio, Šventaragio, Barboros Radvilaitės, Maironio, Išganytojo, Bokšto, Subačiaus, Žiupronių, M. Daukšos, Bazilijonų, Pylimo, Jogailos gatvėmis, Gedimino prospektu.
Kitur, kur dabar galioja mėlynoji zona, planuojama įvesti raudonąją zoną. Kai kur numatoma geltonąją zoną pakeisti raudonąja, pavyzdžiui, prie senamiesčio Tymo turgaus.
Dalyje naujamiesčio ir stoties teritorijos bus įvedama geltonoji zona.
Vairuotojams primenama, kad jei automobilį palikote stovėjimo vietoje, už kurią reikia susimokėti, tačiau to nepadarėte, gali grėsti administracinė atsakomybė – bauda iki 90 eurų.
Savivaldybė toleruoja masinį žmonių apvogimą.