Studijų kokybės vertinimo centro atstovai sako norintys kurti aukštųjų mokyklų inspektorių tinklą. Esą tik taip būtų įmanoma kontroliuoti, ar šalies dėstytojai kokybiškai atlieka savo darbą, praneša LTV „Panorama“.
Kai kurie studijuojantieji seniausiame šalyje Vilniaus universitete sako ne visada esantys patenkinti savo dėstytojų darbu – šie ne visada ateina į paskaitas, moko pasenusių dalykų.
„Kartais būna, kad dėsto pasenusią medžiagą, – vadovėliai 50 metų senumo ir teorijos, kurios šiais laikais būna senai paneigtos. Bet mes vis tiek turime jų mokytis“, – tvirtina antro kurso studentė Milda.
„Visokių yra dėstytojų – yra tokių, kurie dėsto tą, ką ir prieš 20 metų“, – teigia ketvirto kurso studentas Lukas.
Studijų kokybės vertinimo centro atstovai sako kas mėnesį sulaukiantys po kelis studentų skundus dėl prasto dėstytojų darbo. Tačiau tiesiogiai tirti skundų negalintys – centrui suteiktos galios tik išoriškai vertinti aukštųjų mokyklų studijų kokybę, į jų vidaus reikalus kištis draudžia įstatymai.
„Skaudu mums ir apmaudu, kad nenorėdami būti biurokratais, tokiais turime būti. Džiaugiamės, kad kreipiasi, bet iš kitos pusės negalime skatinti, negalėdami čia ir dabar efektyviai padėti“, – sako Eugenijus Stumbrys, Studijų kokybės vertinimo centro vadovas.
Pasak centro vadovo, studentų skundus tiesiogiai galėtų tirti inspektoriai, jeigu būtų įsteigta, Švietimo inspekcija. Taip esą daroma užsienio šalyse, pavyzdžiui, Nyderlanduose, kur inspekcija dirba ne tik darželiuose, mokyklose, bet ir universitetuose.
Lietuvos universitetų rektoriai Švietimo inspekcijos idėjai priešinasi – esą tai būtų dar vienas žingsnis mažinant šių aukštųjų mokyklų autonomiją.
„Kokybės problemų yra, tačiau tai viena iš universitetų vidaus veiklos krypčių. Tiktai nereikia kurti policinės valstybės, kuri iš šono pradės inspektuoti. Ko gero, greitai bus įsteigta ir inspekcija universitetų rektorių veiklai tikrinti“, – teigia akademikas, Vilniaus universiteto rektorius Benediktas Juodka.
„Kalbame apie pasekmes, o ne apie priežastis. Kodėl blogai dėsto? Nes dėstytojų prestižas yra visiškai sunaikintas, nėra pamainos, konkurencijos tarp dėstytojų. Yra tokių situacijų, kad mes džiaugiamės, kad yra kam eiti į auditoriją. Tai ką padės tie inspektoriai?“, – klausia Vilniaus Gedimino technikos universiteto rektorius Romualdas Ginevičius.
Apie būtinybę steigti švietimo inspekciją, kaip sako Studijų kokybės vertinimo centro vadovas, kalbėta jau prieš keletą metų, pastebėjus didžiulį aukštųjų mokyklų skaičiaus augimą. Tačiau tam vis nepriimami politiniai sprendimai, neskiriama lėšų.