• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar įmanoma spaudžiant šalčiams taupyti kurą?

Sunaudojamo kuro kiekis žiemą gali išaugti nuo 20-ies iki 50 proc.

Kiekvienas automobilininkas žino, kad žiemą automobilio kuro sąnaudos būna šiek tiek didesnės nei šiltuoju metų laiku. Pasak specialistų, sunaudojamo kuro kiekis žiemą gali išaugti nuo 20-ies iki 50 proc. Taip yra todėl, kad automobilis patiria didesnį pasipriešinimą riedant snieguotu keliu, veikia šildymo sistema, sustengę tepalai, reikia pašildyti variklį ir atitirpinti užšalusius langus.

Žiemą šildyti variklio nėra būtina

Daug kuro prarandame šaltais žiemos rytais šildydami automobilių variklius. Bet ar tai būtina? Automobilių inžinierius ir remonto dirbtuvių šeimininkas Žydrūnas Janušauskas laikosi tokios pačios nuomonės, kaip ir didelė dalis automobilių specialistų ir mokslininkų. Pasak jo, šiuolaikinio variklio šildymas jam ne tik, kad nepadeda, bet dar ir kenkia.

„Šiuolaikinio variklio tikrai nereikia šildyti, kol jo aušinimo skystis pasieks įprastą darbinę temperatūrą. Aš teigiau ir teigsiu, kad variklio šildymas jam kenkia. Kenkia todėl, kad motorui dirbant mažomis apsukomis tepalo slėgis yra mažas. Tad variantas, kai vairuotojas užveda variklį, o tuomet eina gramdyti apšalusių langų, yra visiškai nerekomenduotinas. Šalto užvedimo metu ir pirmomis šalto variklio darbo minutėmis į cilindrus tiekiamas riebesnis kuro mišinys, t.y. didesnis benzino kiekis, todėl dirbant laisvais sūkiais tarp stūmoklio ir cilindrų nesusidaro tinkamo storio tepalo plėvelė, žiedai nėra tinkamai tepami, variklis stipriai dyla,“ – aiškino automobilių inžinierius Žydrūnas Janušauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak specialisto, šiuolaikiniuose automobiliuose jau naudojami tik sintetiniai tepalai, tad visai nėra būtinybės laukti, kol variklis įšils. „Geriausia kelias ar kelioliką sekundžių luktelėti, kol variklis įsidirbs, o tuomet jau galima ir važiuoti. Tiesa, rekomenduojama, kad variklio sūkiai būtų apie 2000 aps/min., t.y. nei pernelyg aukšti, nei pernelyg žemi. Taip, net ir važiuojant visai nedideliu greičiu, variklis sušyla geriausiai ir be piktybinių šalutinių poveikių“ – tvirtino inžinierius.

REKLAMA

Ekonominis vairavimas šaltuoju metų laiku

Kiekvienas vairuotojas pastebi, kad esant sudėtingoms eismo sąlygoms, ypač šaltuoju metu sezonu, sunaudojama daugiau degalų, su tuo sutinka ir specialistai, tačiau tai anaiptol nėra priežastis pamiršti ekonominio vairavimo principus.

„Visi principai yra tie patys, nes pačią didžiausią dalį ir svarbą visame tame užima situacijos pamatymas ir teisingų sprendimų priėmimas. Kaip važiuoti, ką daryti, be reikalo nespausti greičio pedalo, nestabdyti, nedaryti nesąmoningų judesių. Bet faktas, kad žiemą kelio sąlygos yra kitokios, automobilio temperatūros režimai yra kitokie ir žiemą, netgi važiuojant ekonomiškai, suvartojama daugiau degalų. Tačiau didžioji dauguma ekonomiško vairavimo principų išlieka,“–teigia „Ecodriving LT“ lektorius Vitoldas Milius.

Norintys ekonomiškiau vairuoti žiemą turėtų laikytis tų pačių principų, kaip ir kitu metų laiku, tik būti dar dėmesingesni ir dar labiau susikaupti, itin kritiškai įvertinti oro sąlygas, kelio dangą, o sėdus prie vairo nepamiršti trijų ekonominio vairavimo principų, kuriuos susistemino „Ecodriving LT“ vairavimo instruktorius Andrėjus Savčenko: „Pirmas ir pagrindinis principas yra gebėjimas prognozuoti savo bei kitų vairuotojų veiksmus tam tikrose situacijose – tada lengviau pasirinkti tinkamą važiavimo ritmą. Tai antrasis ekonominio vairavimo principų“. Trečiuoju principu vairavimo instruktorius įvardina važiavimo tolygumą. „Pagal trečiąjį principą, reiktų pasistengti pavarą įjungti kaip galima anksčiau, važiuoti tolygiau“, - teigia A.Savčenko.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų