„Volkswagen Golf GTI“ labai dažnai įvardijamas kaip universaliausias įrankis, siekiant patirti šiurpuliukus keliantį vairavimo malonumą, neaukojant komforto ir galimybių automobilį eksploatuoti kasdien.
Naujoji, jau 8-oji „
Volkswagen Golf GTI“ modelio karta, siekdama įtikti ypatingai plačiam automanų ratui, šiandien leidžia rinktis iš standartinės „GTI“ ir sportiškesnės „GTI Clubsport“ versijų.
Standartinė versija, turinti 245 arklio galias generuojantį variklį, užtikrina, jog akceleracija iki 100 km/val. užtruks maždaug 6,4 sekundės. Priklausomai nuo poreikių, automobilį valdysite pasitelkdami mechaninę arba automatinę pavarų dėžę. O štai „
Clubsport“ versija į pagalbą pasitelkia didesnės galios motorą, išvystantį 300 arklio galių. Šis džiuginantis galios ūgtelėjimas iškart paspartina automobilio akceleraciją iki 100 km/val. – ji „Clubsport“ modelyje siekia 5,6 sekundės.
Techninės charakteristikos – džiuginančios, tad dabar lieka susikoncentruoti į finansinius reikalus. Standartinė „
Volkswagen Golf GTI“ versija kainuoja nuo 38 tūkst. eurų, o „Clubsport“ – nuo 43 tūkst. eurų.
Tai yra nemaža suma, tad mes labai nenustebtume, jeigu norėdami įsigyti sportiškumu alsuojantį automobilį, užmestumėte akį į naudotų automobilių rinką, kurioje 40 000 eurų siekiantis biudžetas atveria labai plačias galimybes.
Išnaršę naudotų automobilių rinką, mes atrinkome 5 alternatyvas visiškai naujam „
Volkswagen Golf GTI“. Nors šios alternatyvos nėra tokios praktiškos kaip vokiškas hečbekas, tačiau vairavimo malonumo departamente jie siūlo labai skirtingą, bet taip pat džiuginančią patirtį.
Honda S2000 (AP2)
- Variklio konfigūracija – 2,2 litro, keturių cilindrų atmosferinis
- Variklio galia – 241 AG ir 220
- Akceleracija iki 100 km/val. – per 6,2 sekundės
- Maksimalus greitis – 240 km/val.
- Vidutinė kaina naudotų automobilių rinkoje – 36 000 eurų
„
Honda NSX“ buvo japonų markės brangakmenis. Tuo tarpu modelių gamos piramidėje truputėlį žemiau buvę „Honda CRX“, „Honda Prelude“ ar „
Honda S2000“ buvo liaupsinami ne ką mažiau.
Kad ir kokią nuomonę esate susidarę apie
„Honda“, šis japonų modelis yra geriausias dvivietis rodsteris naudotų automobilių rinkoje. Žinoma, jis išvystomos galios parametrais nusileidžia moderniems dyzeliniams varikliams, tačiau ekrane matomi „sausi“ parametrai nepasako kaip smagu yra vairuoti „
Honda S2000“.
Aukštasūkiai benzininiai varikliai tiesiog dievina kada stengiatės tachometro rodyklę laužti iki maksimalios sūkių ribos, o tiesiog preciziškai tiksli mechaninė pavarų dėžė kiekvieną kartą primena ką mes prarandame vairuodami automobilius su automatine pavarų dėže.
Šiandien naudotų „Honda S2000“ automobilių kainos labai dažnai prasilenkia su logika, tad padarykite sau paslaugą ir tiesiog ignoruokite pirmosios serijos modelius. Turėdami 30 000 - 40 000 eurų biudžetą drąsiai pretenduosite į atnaujintą, modernizuotą modelį.
Antrosios serijos modeliai išsiskiria skaidresniais priekiniais žibintais, galiniuose žibintuose rasite LED technologiją, o ir simboliškai ūgtelėjusi variklio galia suteikė automobiliui daugiau energijos.
BMW Z4 M Roadster
- Variklio konfigūracija – 3,2 litro, šešių cilindrų su turbokompresoriumi
- Variklio galia – 343 AG ir 365 Nm
- Akceleracija iki 100 km/val. – per 5 sekundes
- Maksimalus greitis – 250 km/val.
- Vidutinė kaina naudotų automobilių rinkoje – 32 000 eurų
Jeigu „Honda S2000“ buvo liaupsinamas dėl preciziško valdomumo ir neeilinio atmosferinio variklio, „BMW M“ padalinio sukurtas „BMW Z4 M Roadster“ yra absoliuti priešingybė.
Šios „
BMW Z4“ modelio kartos dizainas buvo vertinamas prieštaringai. Greičiausiai dėl BMW markės automobiliams neįprastų dizaino elementų, tačiau jeigu originalios išvaizdos rodsteris yra jūsų prioritetų sąraše, tuomet „BMW Z4“ gali būti kone idealus pasirinkimas.
„BMW M“ versija taip pat pasiūlė dar vieną privalumą – šešių cilindrų variklį. „S54“ vardu pakrikštytas motoras iki šiol laikomas vienu geriausiu BMW bendrovės variklių, kuris išvysto maksimalų sukimo momentą ganėtinai plačiame sūkių diapazone, o potencialios galimybės padidinti variklio galią yra tiesiog neišsemiamos. Be to, „Z4 M Roadster“ turi ne elektrinį, o hidraulinį vairo stiprintuvą, o stabdžių sistema bei galinė ašis buvo pasiskolinta iš „M3 CSL“.
Galutinis rezultatas buvo tiesiog dieviškas, bet tik su sąlyga, jeigu rasite tinkamai prižiūrėtą egzempliorių. Naudotų automobilių rinkoje netrūksta modelių, atvykusių iš JAV, kurie, švelniai tariant, dažnai būna patekę į avariją, o atlikti remonto darbai dažniausiai neturi nieko bendro su kokybe.
Porsche Cayman S
- Variklio konfigūracija – 3,5 litro, šešių cilindrų, atmosferinis
- Variklio galia – 320 AG ir 370 Nm
- Akceleracija iki 100 km/val. – per 5,2 sekundės
- Maksimalus greitis – 277 km/val.
- Vidutinė kaina naudotų automobilių rinkoje – 35 000 eurų
Jeigu norite įsigyti patį smagiausią automobilį, tuomet jūsų vienintelis pasirinkimas yra „
Porsche“. Pamirškite sunkesnį ir putlesnį „
911“, nes grakštesnis ir lengvesnis „Cayman S“ stulbina savo važiavimo savybėmis.
Turėdami 40 000 eurų biudžetą pretenduojate į „
Cayman S“ su mechanine pavarų dėže. Esant poreikiui galite rinktis modelį ir su „PDK“ dvigubos sankabos transmisija, bet ar tikrai to norite?
„Porsche Cayman S“ siūlo tai ko trokštate iš sportiško automobilio. Unikalų garso takelį, preciziškai subalansuotą pakabą bei aukštą išliekamąją vertę, kuri bus svarbi tiems, kas norės tokį automobilį parduoti po kelerių metų.
Didžiausias šio „
Porsche Cayman S“ trūkumas – eksploatacijos kaštai. Nors „Cayman S“ yra mažesnis ir pigesnis „Porsche 911“ brolis, tačiau eksploatacijos kaštai labai dažnai prilygsta „911“. Kita vertus, pagrindinį vaidmenį atliekantis šešių cilindrų motoras yra identiškas „911“ modeliui, todėl jo priežiūra ir eksploatacija neturėtų būti perdėtai sudėtinga.
Lotus Exige
- Variklio konfigūracija – 1,8 litro, keturių cilindrų, atmosferinis
- Variklio galia – 192 AG ir 180 Nm
- Akceleracija iki 100 km/val. – per 5,2 sekundės
- Vidutinė kaina naudotų automobilių rinkoje – 40 000 eurų
Sportinių automobilių gamintojas iš Jungtinės Karalystės mūsų šalyje yra ganėtinai retas reiškinys. Priežasčių, kodėl taip yra yra ne viena, tačiau šiais globalizacijos laikais
„Lotus“ automobilio eksploatacija Lietuvoje nėra sudėtingesnė negu bet kurio kito retesnio modelio.
Kaip ir daugelis modernesnių „Lotus“ automobilių, „
Exige“ naudoja laiko patikrintą „Toyota“ variklį. Kadangi jį „Toyota“ naudojo eilėje skirtingų modelių, „
Lotus“ variklio remontas ir priežiūra, vėlgi, nereikalaus didelių investicijų.
„Lotus Exige“ važiavimo savybių ir vairuotojui suteikiamų emocijų gaus labiau primena „Porsche Cayman S“. Vairo mechanizmo, stabdžių ir pakabos sistemų veikimo darbas – sensacingas. Puiku, bet ar ką dėl to reikės paaukoti? Tiesą sakant – ganėtinai daug.
Kadangi „Lotus“ yra nepaprastai lengvas ratuotis, bet kokie moderniems automobiliams būdingi komforto įrangos atributai „Lotus Exige“ neegzistuoja arba buvo komplektuojami kaip papildoma įranga.
Šildomos ir elektra valdomos sėdynes, garso sistema su 15-a garsiakalbių, išmani navigacijos sistema – visa tai ir dar daugiau „Lotus“ automobiliuose neegzistuoja, tačiau vietoje to gaunate greitą, vikrų ir sąlyginai ekonomišką sportinį automobilį. Kas geriau? Šildomos sėdynės ar šypseną keliantis valdymas?
Chevrolet Corvette (C6)
- Variklio konfigūracija – 6,0 litrų, aštuonių cilindrų, atmosferinis
- Variklio galia – 405 AG ir 543 Nm
- Akceleracija iki 100 km/val. – per 4,5 sekundės
- Maksimalus greitis – 290 km/val.
- Vidutinė kaina naudotų automobilių rinkoje – 33 000 eurų
Gremėzdiškiausias, bet tuo pačiu charizmatiškiausias automobilis šioje kompanijoje. Kaip žinote patys, V8 skambesį gali pranokti tik kitas, geresnis V8 agregatas. Nesvarbu ar jis būtų suprojektuotas Jungtinėje Karalystėje, Japonijoje ar Vokietijoje. V8 yra V8.
Žvalgydamiesi po naudotų automobilių rinką labai greitai suprasite, jog „
Chevrolet Corvette“ siūlo žymiai didesnį linksmybių kokteilį negu bet kuris kitas šioje kompanijoje esantis modelis. Nebent linksmybių kokteilio gerumą vertinate vadovaudamiesi kitais kriterijais.
„Chevrolet Corvette“ yra savotiškas nenušlifuotas deimantas. Taip, jis nėra pats rafinuočiausias automobilis pasaulyje, tačiau „C6“ kartos „Corvette“ siūlo dinamines savybes, kurios nenusileidžia „Porsche 911“, o ir būtent „C6“ kartos modelis pademonstravo ženklų progresą važiavimo savybių, surinkimo kokybės ir komforto srityse. Vis dėlto, didžiausias „Corvette“ privalumas – elementarumas.
Iš plastiko pagamintos kėbulo dalys nerūdija, o 8 cilindrų variklis patikimas ir ilgaamžis. Didžiulį sukimo momentą išvystantis agregatas nėra ypatingai reiklus kruopščiai priežiūrai, o ir jis mėgsta didesnes apkrovas, kurios leistų išgirsti tą nuostabų V8 takelį.