6. Spalvotos mašinos. Pasidalinkite komandomis ir skaičiuokite tam tikros spalvos automobilius. Kuris žaidėjas pirmasis suskaičiuoja 30 savo spalvos automobilių – gauna prizą. Jei prieš kelionę prizu nepasirūpinote – skirkite „prizą skolon“: pvz. pažadėkite nuvažiavę užsukti į parduotuvę ir laimėtojui nupirkti jo mėgstamą saldainį.
7. Automobilių matematika. Tai šiek tiek sudėtingesnis spalvotų mašinėlių žaidimas, skirtas vyresniems vaikams. Taisykles galite susigalvoti kokias tik norite. Žaidjams reikia skaičiuoti pasirinktos spalvos automobilius. Už pamatytą tos spalvos automobilį – taškas. Už tos spalvos autobusą - 5 taškai. Prašvilpus motociklui praleisti 2 tos spalvos automobilius negavus taškų ir tik tada skaičiuoti toliau. Kiekvienas pravažiavęs priešininko spalvos autobusas – minus 5 taškai. Policijos automobilis – visų žaidėjų surinkti taškai sudega. Ir panašiai. Laimi pirmasis surinkęs 25 taškus.
8. Objektų sąrašas. Sudarykite vaikams sąrašą objektų ir daiktų, kuriuos jie turi surasti pakeliui. Pavyzdžiui: šuo, tiltas, traktorius, upė, oranžinė mašina, kelio ženklas „90“, nuokalnė, suoliukas, stotelė, pėsčiųjų perėja, policijos automobilis, paminklas, varteliai ir pan. Kuo daugiau punktų sąraše – tuo daugiau pliusiukų reikės surinkti, tuo mažiau bus likę iki kelionės tikslo, tad kelias ne taip prailgs.
9. Einu į parduotuvę, pirksiu A... Žaidimas praplės vaiko žodyną ir leis pasikartoti abėcėlę. Pirmasis žaidėjas sako: einu į parduotuvę, pirksiu... (įvardija daiktą iš A raidės). Antrasis „perka“ daiktą iš B raidės. Ir taip toliau. Jei jau spėjote išvardyti visą abėcėlę, o prekių pavadinimų nepristigote – žaidimas pradedamas iš naujo, tik atkreipkite dėmesį, kad nuo A raidės pradėtų jau kitas žaidėjas. Pralaimi tas, kuris nesugalvoja atitinkamos prekės pavadinimo ilgiau nei jūs suskaičiuosite iki 10. Žaidžiama kol lieka vienas nugalėtojas.
10. Blogai kad – gerai kad. Šis žaidimas skatina loginį mąstymą ir... moko pažvelgti į reiškinį iš kelių pusių. Pirmasis žaidėjas sugalvoja sakinį, prasidedantį „Blogai, kad...“. Pavyzdžiui, „Blogai, kad aš paslydau ir pargriuvau“. Kitas žaidėjas tęsia mintį, pakreipdamas optimistine linkme: „Blogai, kad aš paslydau ir pargriuvau... bet gerai, kad pargriuvęs radau ant grindinio gulintį litą“. Toliau istorija dar tęsiama: „Blogai, kad aš paslydau ir pargriuvau, bet gerai, kad pargriuvęs radau ant grindinio gulintį litą. Blogai, kad tas litas vėliau man iš kišenės iškrito... Bet gerai, kad jo ieškodamas radau gražų akmenuką“. Ir taip – kol patiems žaidėjams nenusibos.
Išvykstate atostogauti? Keliaujate pas senelius iš Molėtų į Klaipėdą? Kad ir koks viliojantis būtų kelionės tikslas, pati kelionė mažiesiems neretai prailgsta. Nebent sugalvosite, kaip ją „patrumpinti“ smagiais žaidimais.
1. Debesų pilys. Paprastas žaidimas, tinkamas net ir visai mažiems vaikams. Tiesiog išsirinkite debesėlį tolumoje ir pasiūlykite aptarti, į ką jis panašus. Su vyresniais vaikais galite sukurti netgi visą pasaką, sakmę ar detektyvinę istoriją!
2. Dailininkų ruletė. Jums prireiks popieriaus lapo, kieto pagrindo ir patogaus rašiklio. Prieš pradėdami kelionę leiskite vairuotojui nupiešti kokį nors vieną daiktą lapo centre. O tada kelionės metu kiekvienas žaidėjas paeiliui pripiešia po vieną detalę. Kelionei pasibaigus tikrai turėsite įspūdingą paveikslą!
3. Kas automobilyje? Jums važiuojant pro šalį lekia automobiliai. Išsirinkite kurį nors vieną ir pamėginkite pafantazuoti, kas ten važiuoja, iš kur, į kur vyksta, apie ką šiuo metu kalbasi ir pan. O galbūt net pavyks pažaisti seklius ir išbandyti dedukcinį mąstymą Šerloko Holmso stiliumi? Pavyzdžiui, automobilis apneštas purvu. Vadinasi, jis tikriausiai buvo užmiestyje. Ant jo stogo pritvirtinti 2 dviračiai. Vadinasi, automobiliu važiuoja žmonės, kuriems patinka aktyvus poilsis. Ir panašiai.
4. „Taip ir ne“. Nors šis žaidimas jau seniai dingo iš televizijos ekranų, jį žaisti prailgus kelionei labai patogu. Be to, mažiesiems tai proga sužinoti šį tą naujo – apie įvairias daiktų savybes, gyvūnus, augalus, vietoves. Vienas žaidėjas sugalvoja žodį ir užrašo jį ant lapelio. Kitiems žaidėjams pasako, kokios srities žodį sugalvojo (pvz. „gyvūnas“, „patiekalas“ arba „profesija“). Dabar metas žaidėjams uždavinėti klausimus sugalvojusiajam. Klausimas turi būti suformuluotas taip, kad į jį būtų galima atsakyti tik „taip“ arba „ne“. Klausinėjama tol, kol kurs nors žaidėjas jau gali pamėginti spėti užmintąjį žodį. Kai žodis atspėjamas – jį užminusysis parodo, ką buvo parašęs ant lapelio.
5. Kelionės gidas. Prieš kelionę atspausdinkite (arba nupieškite) kelionės maršrutą, pažymėkite, kuriuos objektus pravažiuosite, jei įmanoma – sužymėkite atstumą kilometrais tarp jų. Duokite šį maršrutą vaikams ir paraginkite atidžiai stebėti vaizdą per langą bei lapuose žymėti, kuriuos objektus pravažiavote. Toks maršruto sekimas lavina pastabumą ir... leidžia tėvams pabėgti nuo įkyraus klausinėjimo „ar dar toli?“
Išvykstate atostogauti? Keliaujate pas senelius iš Molėtų į Klaipėdą? Kad ir koks viliojantis būtų kelionės tikslas, pati kelionė mažiesiems neretai prailgsta. Nebent sugalvosite, kaip ją „patrumpinti“ smagiais žaidimais.
1. Debesų pilys. Paprastas žaidimas, tinkamas net ir visai mažiems vaikams. Tiesiog išsirinkite debesėlį tolumoje ir pasiūlykite aptarti, į ką jis panašus. Su vyresniais vaikais galite sukurti netgi visą pasaką, sakmę ar detektyvinę istoriją!
2. Dailininkų ruletė. Jums prireiks popieriaus lapo, kieto pagrindo ir patogaus rašiklio. Prieš pradėdami kelionę leiskite vairuotojui nupiešti kokį nors vieną daiktą lapo centre. O tada kelionės metu kiekvienas žaidėjas paeiliui pripiešia po vieną detalę. Kelionei pasibaigus tikrai turėsite įspūdingą paveikslą!
3. Kas automobilyje? Jums važiuojant pro šalį lekia automobiliai. Išsirinkite kurį nors vieną ir pamėginkite pafantazuoti, kas ten važiuoja, iš kur, į kur vyksta, apie ką šiuo metu kalbasi ir pan. O galbūt net pavyks pažaisti seklius ir išbandyti dedukcinį mąstymą Šerloko Holmso stiliumi? Pavyzdžiui, automobilis apneštas purvu. Vadinasi, jis tikriausiai buvo užmiestyje. Ant jo stogo pritvirtinti 2 dviračiai. Vadinasi, automobiliu važiuoja žmonės, kuriems patinka aktyvus poilsis. Ir panašiai.
4. „Taip ir ne“. Nors šis žaidimas jau seniai dingo iš televizijos ekranų, jį žaisti prailgus kelionei labai patogu. Be to, mažiesiems tai proga sužinoti šį tą naujo – apie įvairias daiktų savybes, gyvūnus, augalus, vietoves. Vienas žaidėjas sugalvoja žodį ir užrašo jį ant lapelio. Kitiems žaidėjams pasako, kokios srities žodį sugalvojo (pvz. „gyvūnas“, „patiekalas“ arba „profesija“). Dabar metas žaidėjams uždavinėti klausimus sugalvojusiajam. Klausimas turi būti suformuluotas taip, kad į jį būtų galima atsakyti tik „taip“ arba „ne“. Klausinėjama tol, kol kurs nors žaidėjas jau gali pamėginti spėti užmintąjį žodį. Kai žodis atspėjamas – jį užminusysis parodo, ką buvo parašęs ant lapelio.
5. Kelionės gidas. Prieš kelionę atspausdinkite (arba nupieškite) kelionės maršrutą, pažymėkite, kuriuos objektus pravažiuosite, jei įmanoma – sužymėkite atstumą kilometrais tarp jų. Duokite šį maršrutą vaikams ir paraginkite atidžiai stebėti vaizdą per langą bei lapuose žymėti, kuriuos objektus pravažiavote. Toks maršruto sekimas lavina pastabumą ir... leidžia tėvams pabėgti nuo įkyraus klausinėjimo „ar dar toli?“