• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sportiški, dinamiški, keliantys šiurpuliukus – šiuos tris žodžius būtų galima skirti bet kuriame „Audi Sport“, „BMW M“ arba „Mercedes-AMG“ inžinierių kūriniams. Vis dėlto, ne tik Vokietijoje įsikūrę automobilių gamintojai moka kurti tokius modelius. Greičio ir gerų emocijų kokteilį suteikiančių pavyzdžių tikrai netrūksta.

Sportiški, dinamiški, keliantys šiurpuliukus – šiuos tris žodžius būtų galima skirti bet kuriame „Audi Sport“, „BMW M“ arba „Mercedes-AMG“ inžinierių kūriniams. Vis dėlto, ne tik Vokietijoje įsikūrę automobilių gamintojai moka kurti tokius modelius. Greičio ir gerų emocijų kokteilį suteikiančių pavyzdžių tikrai netrūksta.

REKLAMA

Iš pirmo žvilgsnio, greito automobilio receptas nėra labai sudėtingas. Kažkur savo atsarginių detalių sandėlyje surandi galingą variklį, jo įsiūčio protrūkius atlaikančią pavarų dėžę, pasamdai kompetencijų turintį inžinierių ir tiesiog stebi kaip norimas kortų namelis dėliojasi pats. Vis dėlto, jeigu ši užduotis yra labai lengva, būtent sportiškų ir greitų automobilių segmente dominuoja Vokietijos gamintojų kūriniai: „Audi RS4“, „BMW M5“, „Mercedes-Benz S63 AMG“ – puikiai žinote, jog tai tik maža jų dalis, tačiau naudotų automobilių rinkoje taip pat netrūksta įdomių alternatyvų, kurias šiandien ir apžvelgsime.

SUBARU WRX STI

  • Galia: 300-310 AG
  • Pavaros sistema: keturi varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2014
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „Audi S3

Ralio trasose gimusi sportiškų „Subaru“ automobilių legenda iki šiol turi didžiulę įtaką. Visgi, žymiausių „Subaru“ vairuotojų žygdarbiai Pasaulio ralio čempionate sugeba įkaitinti entuziastų vaizduotę, o ją tik dar labiau paskatina „WRX STI“ raidėmis pažymėti modeliai.

REKLAMA
REKLAMA

Tai – tradicinių vertybių „Subaru“. Sedano kėbulas, keturių varančiųjų pavara, opozicinis variklis su turbokompresoriumi bei ramiai nusiteikusių kaimynų normatyvų neatitinkanti išmetimo sistema yra neatsiejama „WRX STI“ automobilių dalis.

REKLAMA

Šiandien „WRX STI“ negali lygiuotis su aukščiausio kalibro vokiškais automobiliais, tačiau japoniškas sedanas gali būti labai įdomi alternatyva „Audi S3“, kuris buvo gaminamas tiek su hečbeko, tiek su sedano kėbulo tipu.

VOLVO S60 Polestar

  • Galia: 350-367 AG
  • Pavaros sistema: keturi varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2014
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „Audi S4“

„Volvo“ automobilių dizaineriai visada savo kūriniuose siekia pabrėžti švediškas vertybes. Tai reiškia, jog nei vienas „Volvo“ niekada nebus toks agresyvus ir grubus. Vietoje to, „Volvo“ automobiliai siekia pabrėžti racionalumą, nuosaikumą ir ramybę.

REKLAMA
REKLAMA

Retkarčiais, bet tik retkarčiais, net ir patys ramiausi „Volvo“ inžinieriai trokšta išlįsti iš jiems įprasto kiauto ir „Volvo S60 Polestar“ yra labai geras pavyzdys.

Antros kartos „Volvo S60“ pagrindu sukurtas modelis buvo kone rimčiausias pretendentas įgelti Lietuvoje puikiai žinomiems vokiečių modeliams. Tai neturėjo būti aštriai šarvais padabintas „BMW M3“ konkurentas ir vietoje to „Volvo S60 Polestar“ nusitaikė į tuos, kurie sugeba vos ne idealiai suderinti didžiulį važiavimo tempą su džiuginančiu komfortu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Volvo“ sukūrė dvi skirtingas „S60 Polestar“ modelio versijas. Pirmoji turėjo nuostabų garso takelį skleidusį 6 cilindrų variklį, tačiau vėliau, dėl gamintojo pasirinktos strategijos bei sugriežtėjusių CO2 emisijų, 6 cilindrų širdį pakeitė galingesne 4 cilindrų alternatyva.

INFINITI Q50 400 Red Sport

  • Galia: 400 AG
  • Pavaros sistema: keturi varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2016
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „Mercedes-Benz C43 AMG“

Japonijos automobilių gamintojai norėdami įveikti pagrindinius varžovus iš Europos, retkarčiais pernelyg stipriai stengiasi juo kopijuoti.

REKLAMA

Praėjusiame dešimtmetyje debiutavęs „Infiniti Q50“ turėjo tapti įtikinančia 3 serijos BMW ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva, tačiau šiems norams nebuvo lemta išsipildyti.

„Infiniti“ pastangos nebuvo bevaisės, mat bendrovės vadovai skyrė pakankamai lėšų sukurti sportišką ir dinamišką alternatyvą „Mercedes-Benz C43 AMG“.

Kaip ir vokiškas sedanas, jis turėjo 3,0 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininį variklį, išvystantį nei daug, nei mažai – 400 arklio galių ir 474 Nm sukimo momentą. Sukdamas visus keturis automobilio ratus, jis padėdavo „Q50 400 Red Sport“ iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,5 sekundės. 0,2 sekundės greičiau negu „C43 AMG“.

REKLAMA

CADILLAC ATS-V

  • Galia: 471 AG
  • Pavaros sistema: galiniai varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2013
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „BMW M3“

„BMW M3“ yra tarsi pavyzdinė formulė kiekvienam automobilių gamintojui, norinčiam sukurti praktišką, bet greitą, patogų, bet keliantį šiurpuliukus sedaną.

„General Motors“ priklausanti markė „Cadillac“ jau kurį laiką bando surasti priešnuodį Europoje gaminamiems aukštesnės klasės modeliams, todėl nenuostabu, jog viena rimčiausių „BMW M3“ alternatyvų žinoma tik šios markės gerbėjų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aukštos galios 6 cilindrų motoras, galinių varančiųjų pavara, mechaninė pavarų dėžė, adaptyvi pakaba, „Brembo“ stabdžių sistema. „ATS-V“ turėjo viską, ko galėjo panorėti potencialus „BMW M3“ pirkėjas.

LEXUS GS-F

  • Galia: 467 AG
  • Pavaros sistema: galiniai varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2016
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „Audi S6“

Papildoma „F“ raide žymimi modeliai, bent jau juos sukūrusių inžinierių nuomone, gali taikytis į aukščiausią vokiškų automobilių trejybę. Vis dėlto, pats geriausias „Lexus“ bandymas įgelti „BMW M5“ turėtų būti sutiktas su atitinkamais lūkesčiais.

REKLAMA

Nuostabų, dainingą V8 variklį turintis modelis gali nustebinti daugeliu aspektų, tačiau vietoje bandymų jį pristatyti kaip „BMW M5“ konkurentą, „Lexus“ galėjo elgtis atsargiau. Vietoje to, „Lexus GS-F“ yra nuostabi „Audi S6“ ar „BMW 550i“ alternatyva.

ALFA ROMEO GIULIA QV

  • Galia: 510-520 AG
  • Pavaros sistema: galiniai varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2015
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „Mercedes-Benz C63 AMG“

Automobilis, kurio pasirodymo buvo laukiama visą amžinybę. Sukurtas „Ferrari 458 Italia“ inžinieriaus, patobulintas savo amatą išmanančių inžinierių, tai buvo grynakraujis „Ferrari“ sedanas su „Alfa Romeo“ ženkliuku.

REKLAMA

Iš „Ferrari California“ pasiskolintas ir „Alfa Romeo“ poreikiams pritaikytas 2,9 litro, 6 cilindrų benzininis variklis džiugino noru tachometro rodyklę laužti iki pat raudonos linijos.

Jeigu dar to nebūtų buvę gana, „Giulia QV“ buvo vienas lengviausių ir tiksliausiai valdomų šios klasės atstovų, galėjusių trasoje pranokti ne tik įžymiąją „BMW M3“, tačiau charizma ir išskirtiniu charakteriu pasižymintis „C63 AMG“ atrodo kaip tinkamesnis konkurentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

MASERATI QUATTROPORTE GTS

  • Galia: 530 AG
  • Pavaros sistema: galiniai varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2013
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „Audi S8“

Naujausia „Maserati Quattroporte“ modelio karta buvo mylima ir peikiama dėl pačių įvairiausių priežasčių. Vieni jį peikė, mat jis neatitiko vokiškų automobilių gamintojų suformuotų lūkesčių tokios klasės modeliui, o štai „Quattroporte“ gerbėjai negalėjo atsiklausyti išskirtinio garso takelio.

REKLAMA

Bet kokiu atveju, „Quattroporte GTS“ buvo kitoks šios klasės automobilis. Jis, vėlgi, naudojo patobulintą „Ferrari“ 8 cilindrų variklį, kuris suko ne visus keturis, bet tik galinius ratus.

Dėl šio sprendimo „Quattroporte GTS“ nebuvo toks greitas kaip, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz S63 AMG“, tačiau į tokį inžinierių sprendimą galima pažiūrėti iš kitos perspektyvos. Norint pilnai išnaudoti „GTS“ siūlomą galią, iš pradžių reikėdavo turėti labai daug drąsos.

REKLAMA

JAGUAR XJ-R

  • Galia: 550-575 AG
  • Pavaros sistema: galiniai varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2013
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „Mercedes-Benz S63 AMG“

Tai buvo naujos eros „Jaguar“. Britai galiausiai nusprendė, jog atėjo metas nesižvalgyti atgal ir visiems prabangių automobilių pirkėjams pasiūlyti „Jaguar“, kuris būtų visapusiškai prabangus.

„Jaguar XJ“ turėjo visus reikalingus prabangaus sedano atributus: pažangiausią to meto technologijas, klasės lyderiams prilygstančią garso izoliaciją, ilgoms kelionėms pritaikytas sėdynes, tačiau jis taip pat turėjo vieną išskirtinę savybę – variklį.

REKLAMA
REKLAMA

Galinius ratus sukęs 5,0 litrų, 8 cilindrų benzininis variklis neturėjo tradicinio turbokompresoriaus. Vietoje to, „Jaguar“ naudojo klasikinį, mechaninį kompresorių, dėl kurio „XJ-R“ skleidžiamo garso takelis priminė antro pasaulinio karo naikintuvą.  

CADILLAC CTS-V

  • Galia: 649 AG
  • Pavaros sistema: galiniai varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2016
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „BMW M5“

Tai gali pasirodyti neįprasta, tačiau per pastarąjį dešimtmetį, „Cadillac“ inžinieriai vieninteliai sugebėjo sukurti automobilį, galėjusį pranokti įžymųjį „BMW M5“.

Kaip ir „ATS-V“ atveju, „CTS-V“ buvo sukurtas į pagalbą pasitelkiant pačias geriausias europietiškų sedanų kūrimo patirtis. Tai reiškė, jog „CTS-V“ išlaikė klasikinę komponuotę, kruopščiai subalansuotą pakabą ir pasinaudojo egzotiškai skambančiomis medžiagomis, kurios leido išlaikyti optimalų automobilio svorį.

Didžiausias „CTS-V“ pranašumas buvo variklio skyriuje. Kaip ir „BMW M5“, amerikietiškas sedanas turėjo didingą V8 motorą. Jis išvystė 649 arklio galias ir net 854 Nm sukimo momentą, nenaudodamas vieno ar net dviejų turbokompresorių. Vietoje to jis kliovėsi mechaninio kompresoriaus paslaugomis.

Įspūdinga galia šiam automobiliui suteikė įspūdingą dinamiką. 0 - 100 km/val. jis įsibėgėdavo per 3,6 sekundės, o maksimalus greitis siekė 320 km/val.

REKLAMA

DODGE CHARGER SRT HELLCAT

  • Galia: 707 AG
  • Pavaros sistema: galiniai varantieji
  • Gamybos metai: nuo 2017
  • Kodėl jis čia? Tai – alternatyva „Brabus E63 B63S-730“

Jeigu europietiški sedanai siekia būti pačiu universaliausiu įrankiu visose įmanomose situacijose, „Dodge“ pasiūlymas buvo kitoks. Amerikietiškai kitoks.

„Dodge Charger“ kaip automobilis nėra ypatingas ar gebantis būti pilnaverte alternatyva „Audi A6“ ar E klasės „Mercedes-Benz“, tačiau įdėjus neeilinės galios V8 variklį ir atlikus keletą naudingų pakeitimų , netrukus nykus „Dodge Charger“ pavirsta į automobilių entuziastų svajonę.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų