Praėjusį savaitgalį į specialų renginį Vilniaus savivaldybėje susirinkę kartografijos entuziastai, naudodamiesi žemėlapių redagavimo įrankiu „Map Maker“, tobulino Vilniaus senamiesčio žemėlapį „Google“ platformoje. Daugiau kaip 20 pirmą kartą Lietuvoje vykusio renginio „Vilnius MapUp 2014“ dalyvių, pasidalinusių į 6 komandas, virtualiai naršė sostinės senamiestį, ieškodami netiksliai „Google“ žemėlapiuose pažymėtų vietų ir pildydami žemėlapius naujausia informacija. Kiekvienai komandai buvo paskirtos skirtingos miesto teritorijos, kurias reikėjo kuo tiksliau perteikti žemėlapiuose, sakoma organizatorių pranešime.
Geriausiai užduotys įvykdę „map maker‘iai“ buvo apdovanoti specialiais prizais, tačiau svarbiausia, kad nuo šiol „Google“ žemėlapiai pateiks kur kas daugiau informacijos apie Vilniaus centrą. Per 4 valandas renginio dalyviai atliko 1504 redakcijas ir kaip reikiant patobulino dešiniojo Neries kranto, Gedimino prospekto, Vilniaus ir Islandijos gatvių ribojamos zonos, Naujamiesčio, Užupio, Vokiečių gatvės bei šalia Rotušės aikštės ir Vilniaus gynybinės sienos esančių vietų žemėlapius.
Viena šio renginio organizatorių, Vilniaus turizmo informacijos centro Projektų įgyvendinimo skyriaus vadovė Vilma Daubarienė pasakojo, jog daugelis mūsų sostinę aplankančių svečių naudojasi ir popieriniais turistams skirtais senamiesčio žemėlapiais su sužymėtomis lankytinomis vietomis. Tačiau technologijos sparčiai keičia mūsų įpročius, todėl prie šio renginio prisidėjusi sostinės savivaldybė remia šiuolaikines iniciatyvas, padedančias vilniečiams ir miesto svečiams jaustis komfortiškiau ir pasisemti iš Vilniaus teigiamų emocijų.
„Vilnių aplankančių turistų skaičius nuolat auga. Be to, ir garsusis „Lonely Planet“ šalių, kurias rekomenduojama aplankyti 2015-aisiais, sąraše Lietuvai skyrė trečiąją vietą. Todėl labai svarbu, kad mūsų svečiai turėtų kuo tikslesnį Vilniaus žemėlapį, kuris padės sklandžiai kelionei ir leis pasisemti gerų įspūdžių“, – teigė V. Daubarienė.
Jos žodžius patvirtina ir praėjusių metų „Google Zeitgeist“ tyrimas. Pagal jį, tarp populiariausių užklausų „Google“ paieškos sistemoje su žodžiu „Lietuva“ yra „Lietuvos sostinė“, „Lietuvos žemėlapis“, „Vilnius, Lietuva“.
Patys renginio dalyviai pasakojo, kad imtis žemėlapių redagavimo pirmiausia skatina žinojimas, jog jų darbo vaisiais naudosis daugybė žmonių. „Tai nėra kažkoks tuščias darbas. Juk „Google“ žemėlapius kasdien atsiverčia milijonai žmonių, daliai jų galbūt prvers ir tai, ką tu pažymėjai“, – sakė renginyje dalyvavęs profesionalus kartografas Andrius Balčiūnas.
Jis pasakojo „Map Maker“ įrankį atradęs dar gerokai prieš jam pasirodant Baltijos šalyse – maždaug prieš penkerius metus. „Išgirdau apie „Google“ projektą, kuris kvietė kartografuoti Afrikos valstybės Ugandos teritoriją. Pradėjau žymėti ten esančias upes, ežerus, kitus objektus. Vėliau teko žymėti kai kuriuos Baltarusijos objektus. Taip ir užsikabinau, o kai „Map Maker“ atsirado Baltijos šalyse, žinoma, pradėjau dirbti prie Lietuvos žemėlapio“, – kalbėjo A. Balčiūnas.
Daugiau kaip 500 redakcijų Lietuvos žemėlapyje jau padaręs vyras teigė, kad korekcijos dažniausiai atsiranda tiesiog stebint aplinką – vienur atsiranda nauja gatvė, kitur pastatomas viadukas ar įrengiamas skveras. „Juk nesunku tai pamačius prisėsti prie kompiuterio ir žemėlapį paredaguoti. Taip padedi kitiems žmonėms ir jautiesi didžiulės pasaulio „map maker‘ių“ bendruomenės dalimi“, – teigė A. Balčiūnas.
„Map Maker“ žemėlapių redagavimo įrankis Baltijos šalių kartografijos mėgėjams buvo pristatytas šių metų vasarį. Šiuo įrankiu gali naudotis kiekvienas besidomintis žemėlapiais ir norintis, kad jie pateiktų naujausią ir praktiškai naudingą informaciją. „Map Maker“ vartotojams leidžia nesudėtingai pažymėti naujas kavines, muziejus, bibliotekas, kitas lankytinas vietas, taip pat – naujai atsiradusius kelius ar kitas linijines struktūras, tikslinti teritorijų ar pastatų ribas, įrašyti įstaigų darbo laiką, pašalinti nebeegzistuojančius objektus ar patikslinti žemėlapį jau anksčiau redagavusių vartotojų informaciją.
„Žemėlapiai yra viena populiariausių „Google“ kompanijos paslaugų, kuria kasdien naudojasi milijonai žmonių visame pasaulyje. Norime, kad mūsų žemėlapiai atspindėtų vietovę tokia, kokia ji yra šiuo metu, o ne tokią kokia buvo. Pasaulis labai sparčiai keičiasi, o tuos pokyčius greičiausiai pastebi čia pat gyvenantys žmonės. Todėl labai džiaugiamės, kad ir Lietuvos kartografijos mėgėjai aktyviai prisideda prie žemėlapių tobulinimo“, – sakė „Google“ rinkodaros vadovas Baltijos šalyse Regimantas Urbanas.
Pirmą kartą Vilniuje vykusį renginį „Vilnius MapUp 2014“ organizavo Vilniaus turizmo informacijos centras, Vilniaus miesto savivaldybė ir kompanija „Google“, sakoma pranešime.