Mokslininkai pareiškė, kad jiems pavyko sukurti būseną, kuri vystosi kryptimi, priešinga laiko termodinaminei krypčiai.
„Tai prieštarauja galiojantiems fizikos dėsniams“, – rašoma „The Independent“.
Pavyko iš chaoso sukurti „pradinį atskaitos tašką“
Tyrimo autoriai tvirtina, kad laiko laiko nukreipimo metodas ateityje tik gerės ir ateityje jis veiks tiksliau ir patikimiau.
Pakeisti laiko tėkmę mokslininkams tariamai pavyko kvantinio kompiuterio dėka.
Vienas iš tyrimo vadovų, mokslų daktaras Gordejus Lesovikas, vadovaujantis Maskvos fizikos ir technologijų instituto Kvantinės informacijos fizikos laboratorijai, pareiškė: „Mes dirbtinai sukūrėme būseną, kuri vystosi kryptimi, priešinga laiko termodinaminei krypčiai“.
Bet kuris asmuo, žiūrintis į fizikų sukurtą kvantinį kompiuterį, turėtų matyti įvykius taip, tarytum laikas pradėtų suktis atgal.
„Laiko mašina“, kuri buvo pristatyta prestižiniame „Scientific Reports“, yra sudaryta iš paprasto kvantinio kompiuterio, sudaryto iš elektroninių „kubitų“.
Kubitas – tai informacijos vienetas, aprašomas kaip „vienetas“, „nulis“ arba superpozija iš abiejų reikšmių.
Eksperimente buvo paleista „evoliucijos programa“, kuri privertė kubitus tapti vis labiau ir labiau sudėtingu besikeičiančiu nulių ir vienetų šablonu.
Vėliau mokslininkai paleido kitą programą, kuri pakeitė kvantinio kompiuterio būklę tokiu būdu, kad jis evoliucionavo „atgal“, nuo chaoso į tvarką.
Tai reiškė, kad kubitų būklė buvo sugrąžinta į pradinį atskaitos tašką, kas kaip ir reiškia kelionę laiku. Tačiau Visatoje yra viena taisyklė, kuri veikia tik viena kryptimi: antrasis termodinamikos dėsnis, kuris aprašo perėjimą iš tvarkos į netvarką.
Jeigu jūs, pavyzdžiui, žiūrite vaizdo įrašą, kur kažkas išmuša idealiai sudėliotą kamuoliukų trikampį ant biliardo stalo ir jie chaotiškai išsisklaido, tai tokio vaizdo įrašo žiūrėjimas sukant juostą atgal atrodys beprasmiškai.
Šio naujojo eksperimento esmė yra ta, kad čia „biliardo kamuoliai yra taip tiksliai smūgiuojami, kad tai leidžia jiems sustoti į pirminę idealią piramidę“.
Mokslininkai aptiko, kad dviejų kubitų kompiuteris „laiko atsukimą“ galėjo pasiekti su 85 proc. tikimybe. Kuomet buvo panaudoti trys kubitai, kildavo daugiau klaidų, o tai nulemdavo 50 proc. sėkmę.
Tikimasi, kad klaidų skaičiaus dažnis bus sumažintas kuomet mokslininkai ištobulins įrenginius, kuriuose yra atliekami eksperimentai.
„Mūsų algoritmas gali būti atnaujintas ir panaudotas išbandant programas, parašytas kvantiniams kompiuteriams, ir triukšmo ar klaidų pašalinimui“, – tikina G. Lesovikas.
Tyrimą atliko Maskvos fizikos ir technologijų instituto mokslininkai, kartu su kolegomis iš JAV ir Šveicarijos. Mokslinį darbą parėmė JAV Energetikos departamentas ir Šveicarijos nacionalinis fondas.