Degalų kainoms nelyginant helio balionėliui besiveržiant į vis sunkiau pasiekiamas aukštumas, išradėjai ir toliau ieško būdų, kuo būtų galima pakeisti šį ribotą energijos šaltinį. Tojohašio technologijų universiteto (Japonija) mokslininkai sugalvojo naują būdą, kaip būtų galima įkrauti elektromobilių baterijas.
Jei jų idėją „EVER” („Electric Vehicle on Electrified Roadway“) pavyktų išplėtoti, panašu, jog degalinių erai ateitų pabaiga: elektromobilių akumuliatorius japonai siūlo įkrauti per specialaus mišinio padangas, automobiliui riedant betoniniu keliu.
Tokiam akumuliatorių įkrovimo būdui reikėtų 12 colių (30 cm) betono sluoksnio, kuriuo elektros energija būtų siunčiama į „įkraunamas” padangas. Anot optimistiškai nusiteikusių išradimo autorių, „EVER” tetrūksta visuomenės pritarimo ir įdiegimo į kelių sistemą.
Praėjusį penktadienį išradėjų kolektyvas demonstravo, kaip lygiai toks pat betonas, koks naudojamas Japonijos keliuose, gali įkrauti elektromobilį per padangas. Demonstracinio laboratorinio bandymo metu į padangas buvo siunčiama 50–60 vatų elektros energija, kurios pakako įžiebti elektros lemputę. Elektra iš esančios tiekimo sistemos 15 cm storio betonu pasiekė riedančias padangas, o šių absorbuota elektros energija buvo panaudota lemputės švietimui.
Inžinierių grupei vadovavęs profesorius Takahašis Ohiras (Takashi Ohir) pareiškė, jog betono sluoksnio storį nesunkiai galima padidinti iki 30 cm. Tiesa, kad elektros energijos pakaktų įkrauti automobilio akumuliatorius, reikėtų bent šimtą sykių didesnės elektros įtampos. Tačiau, anot idėjos autorių, ir tai nėra problema. Jie pridūrė, jog energijos perdavimo betoniniu keliu efektyvumas siekia apie 80-90 proc.