• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiąją praeito amžiaus dalį pasaulis stebėjo Amerikos miestus tikėdamasis juose išvysti ateities dalį. Tačiau dabar visų akys nukrypo į Kiniją, rašo „Foreign Policy“.

REKLAMA
REKLAMA

Net JAV viceprezidentas Joe Bidenas pripažino, kad Kinija miesto inovatyvumo atžvilgiais pralenkė JAV.

REKLAMA

Į Honkongą ar Šanchajų (ar net mažiau žinomus miestus Šenzeną ir Dalianą) atvykstančius keleivius pasitinka žvilgantys, architektūra pribloškiantys oro uostai. Iš jų jie išgabenami elektriniais taksi, o miesto centre keleiviai mato modulinius ekologiškus dangoraižius. Netolimoje ateityje bus galima įšokti į eismą aplenkiančius autobusus, kuriems energiją tieks saulės baterijos.

REKLAMA
REKLAMA

Kinija dabar kasmet infrastruktūros projektams išleidžia 500 mlrd. JAV dolerių – apie 9 proc. BVP. Tai žymiai daugiau nei tam skiria JAV ar Europa. Be to, Kinijoje vyksta didžiausia pasaulyje migracija iš kaimų į miestus. Nenuostabu, kad kinai pirmauja keliose miestų inovacijų srityse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Modaliniai dangoraižiai

Kinijos konstrukcijų įmonė tapo pioniere modulinių statybų technikoje, kuri leidžia per kelias savaites pastatyti energiją taupančius dangoraižius ir taip žymiai sumažinti statybų išlaidas ir atliekas.

Šiais metais „Broad“ imsis iššūkio: jis ketina Čangša mieste pastatyti 220 aukštų dangoraižį - aukščiausią pasaulyje - per 90 dienų. Dabartinį aukščiausią pastatą Burj Khalifą Dubajuje pastatyti užtruko šešerius metus.

REKLAMA

Įmonė jau įrodė, kad yra pajėgi padaryti kažką panašaus. Praeitą gruodį ji 30 aukštų viešbutį pastatė per 15 dienų. 93 proc. statybų buvo atlikta gamykloje. Buvo palikta tik 1 proc. įprasto statybų atliekų kiekio.

„Apžergiantis autobusas“

2011 metais kinai nusipirko 14,5 mln. mašinų. Per dešimt metų šis metinis rodiklis gali išaugti iki 50 mln. mašinų. Tai reikštų didelius kamščius Kinijos keliuose (neseniai šalia Pekino viena eismo grūstis truko 11 dienų).

REKLAMA

Šenženo įmonė tokioms eismo problemoms spręsti išvystė „3D Express“ autobusą. Šis „apžergiantis“ autobusas yra arkos formos transporto priemonė, kuri sugeba apeiti eismo spūstis. Dvi eismo juostas apžergiantis autobusas talpina 1 200 keleivių ir leidžia eismui judėti po juo.

Jis turėtų sumažinti spūstis 30 proc., o kadangi jam nereikia nei tunelio ar pakeltų bėgių, jį įdiegti yra 90 proc. pigiau nei pastatyti metro ar vienbėgį geležinkelį. Be to, autobusas taupo elektros energiją gaudamas jos iš saulės baterijų esančių ant stogo ir stotelėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Elektriniai taksi

Tikėdamasi tapti elektrinių transporto priemonių lydere pasaulyje, Kinijos vyriausybė nori, kad iki 2015 m. šalyje važinėtų 500 tūkst. elektrinių ir hibridinių automobilių, o iki 2020 m. – 5 milijonai. Ji savo tikslo siekia subsidijomis – už kiekvieną taksi įmonių ar savivaldybių įsigytą elektrinę transporto priemonę galima tikėtis gauti iki 8,8 tūkst. JAV dolerių kompensacijos.

REKLAMA

Dėl šios priežasties Kinija turi daugiau elektrinių taksi nei bet kas kitas pasaulyje. Iš Pekino priemesčių iki Didžiosios Kinijos sienos keleiviai yra gabenami elektriniu keltu.

Šenženo miestas turi didžiausią pasaulyje anglies dioksido neišskiriančių taksi ir autobusų flotilę. Miesto valdžia nori, kad iki metų galo po gatves važinėtų 24 tūkst. elektrinių transporto priemonių bei būtų įrengta 12 750 įkrovimo stotelių.

REKLAMA

Saugesnė, švaresnė branduolinė energija

Kinija siekia išrasti atominę technologiją, kuri remtųsi toriu. Kai kurie energetikos ekspertai teigia, kad ši technologija padarys revoliuciją industrijoje, kurios reputaciją sugadino Fukušimos tragedija.

Palyginus su uranu, torio yra daugiau randama gamtoje, jis ne toks pavojingas, sudaro mažiau radioaktyvių atliekų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

JAV tyrė torio panaudojimą per Šaltąjį karą, tačiau aštunto dešimtmečio pradžioje jį apleido dėl mažų galimybių panaudoti ginklų gamyboje. Kinija kartu su Prancūzija, Indija ir Norvegija, pasitelkdama ankstyvais tyrimais, bando tapti pasauline torio inovacijų lydere.

Kinai pastato 40 proc. pasaulio naujų atominių elektrinių ir, jei jie įvaldys torio panaudojimą - pirmą elektrinės prototipą ketinama pabaigti statyti už penkių metų – nauja technologija atliks svarbų vaidmenį vyriausybės planuose. Kinijos valdžia siekia per ateinančius 20 metų 20 kartų padidinti atominės elektros energijos pasiūlą ir sumažinti savo priklausomybę nuo anglies.

REKLAMA

Greitieji traukiniai

Kinija, turinti ilgiausią geležinkelių tinklą ir kelis pažangiausius trakinius, nuolat stengiasi pasiekti inovacijų ir šioje srityje.

Kinijos naujausias greitasis traukinys gali pasiekti 500 km/h greitį ir iš Pekino į Šanchajų nukeliauti per mažiau nei tris valandas.

Ateityje traukiniai gali skrieti iš miesto į miestą nesustodami išleisti keleivių. Dizaineris Chenas Jianjunas įsivaizdavo atskiriamų dalių sistemą, kuri leistų išlaipinti keleivius stotyse važiuojant dideliu greičiu. Šiuo metu sustojimai stotyse prideda, pavyzdžiui, 2,5 val. kelionės laiko važiuojant iš Pekino į Guangžu.

REKLAMA

O tyrėjai Dziatongo universitete dirba ties magnetinės levitacijos stiliaus traukiniu, kuris keleivius iššauna vamzdžiu didesniu nei 960 km/h greičiu.

Naujausi pasaulio oro uostai

Labiausiai Kinijos galimybės greitai ir efektyviai plėsti infrastruktūrą atsiveria civilinėje aviacijoje. Nuo 2005 iki 2010 m. kinai už 40 mlrd. JAV dolerių pastatė 33 oro uostus ir išplėtė ar renovavo dar 33.

REKLAMA
REKLAMA

Toks spartus tempas turėtų tęstis dar tris metus, per kuriuos Kinija pastatys dar 70 oro uostų. Vienas iš jų – mega oro uostas Pekine. Jis bus trečias šiame mieste.

Kinijos oro uostose taip pat galima pamatyti vėliausius industrinius pasiekimus, įskaitant žaliąsias technologijas, automatizuotas imigracijos linijas ir naujausius sprogmenų detektorius. Du iš Kinijos oro uostų yra įtakingame „Skytrax“ geriausių pasaulio oro uostų sąraše – tai daugiau nei turi bet kuri kita šalis.

Saulės energija

2010 m. Kinija pralenkė JAV ir tapo didžiausia pasaulyje energijos vartotoja. Tam, kad patenkintų nesibaigiančią paklausą elektrai, Kinija pasuko saulės energetikos link. Šalis jau pirmauja pagal saulės baterijų gamybą ir vysto milžiniškų saulės energijos elektrinių gamybą.

Datonge planuojama saulės ferma, kuri sugeneruotų 1 gigavatą elektros energijos. Kinijos ir JAV įmonės sujungė jėgas, kad Vidinėje Mongolijoje pastatytų elektrinę, gebančią generuoti 2 gigavatus elektros energijos energijos. Jei tai pavyks, ši elektrinė bus galingiausia pasaulyje ir sugeneruos dvigubai daugiau energijos nei kai kurie aktyviausi JAV atominiai reaktoriai.

REKLAMA

Šiukšlių perdirbimas

Kinijos didžiausi miestai plečiais, o jų gyventojai išmeta kalnus šiukšlių, kurios supa miesto vietoves. Vien Pekine per dieną sugeneruojama 18 tūkst. tonų šiukšlių.

Kaip atsaką į šią situaciją Kinijos įmonės vysto perdirbimo technologijas, kurios greitai gali greitai iš naudojimo išmesti sąvartynus ir šiukšlių deginimo krosnis.

„Goldenway“ biotechnologijų įmonė Pekine išvystė sistemą, kuri per dieną 400 tonų maisto atliekų paverčia trąšomis. Bekvapio proceso metu enzimo fermentai per 10 valandų išskaido atliekas į rudus miltelius, kurie tinka tręšti organiškiems grūdams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų