Vienas bendrovės „Apple“ steigėjų Steve'as Jobsas pagrįstai laikomas verslo pasaulio legenda. Gali būti, kad jo ir „Apple“ sėkmės paslaptis – 10 Jobso įsakymų, kurių jis laikėsi pats ir vertė laikytis kitus.
Svetainės „Cultofmac.com„ redaktorius Leanderis Kahney, trijų knygų apie su „Apple“ produktais siejamą subkultūrą autorius, pristatė 10 principų, kuriais vadovavosi ir tebesivadovauja Steve'as Jobsas savo versle. „10 Jobso įsakymų“ paskelbė svetainė „Thedailybeast.com“.
1. Siek tobulumo.
S. Jobsas nepaprastą dėmesį skiria net smulkmenoms. Pirmojo „iPod" modelio pristatymo išvakarėse už grotuvo kūrimą atsakingi „Apple“ darbuotojai visą naktį keitinėjo ausinių kištukus, nes Jobsui atrodė, kad jie nepakankamai aiškiai spragtelėdavo įstatyti į grotuvo lizdą.
2. Pasitelk ekspertus
S. Jobsas pasamdė garsų JAV architektą, modernios architektūros įžymybe laikomą I. M. Pei vien tik tam, kad šis sukurtų „NeXT" logotipą, ir, prieš atidarant „Apple“ mažmeninės prekybos tinklą, pasikvietė į bendrovės valdybą koncerno „Gap Inc.“ vykdomąjį direktorių Millardą Drexlerį.
3. Būk negailestingas
Jobsas didžiuojasi ne tik pagamintais, bet ir savo paties uždraustais gaminti produktais. Jis daug dirbo kurdamas „Palm Pilot" kloną, tačiau atsisakė šio projekto vos tik supratęs, kad mobilieji telefonai nukonkuruos delninius kompiuterius. Toks jo sprendimas išlaisvino bendrovės inžinierius, kurie ėmėsi kurti „iPod“ grotuvą.
4. Bandyk pats
S. Jobso posakis „Žmonės nežino, ko nori, kol to jiems neparodai" tapo sparnuotu. Jis veikia kaip vieno asmens „fokusavimo grupė“, parsinešdamas prototipus namo ir mėnesiais juos testuodamas.
5. Niekad nenustok mokęsis
Profesinės veiklos pradžioje kurdamas „Apple“ brošiūrų dizainą jis nagrinėjo „Sony" leidinių šriftus, maketus, net popieriaus storį. Kai buvo kuriamas pirmojo „Mac“ kompiuterio korpusas, Jobsas vaikščiodavo po „Apple“ automobilių stovėjimo aikštelę tyrinėdamas vokiškų ir itališkų automobilių dizaino ypatumus.
6. Siek didesnio paprastumo
S. Jobso dizaino filosofijos ypatumas – nesiliaujantis paprastumo siekimas. Jis liepė „iPod" dizaineriams ankstyvuosiuose grotuvo prototipuose atsakyti visų mygtukų, įskaitant ir įjungimo bei išjungimo. Dizaineriai dėl to skundėsi, dejavo, bet po to sugalvojo garsųjį persukimo ratuką.
7. Saugok savo paslaptis
„Apple" niekas netauškia. Kiekvienas žino tik tiek, kiek bendrovė jam leidžia žinoti, ji tarsi padalyta į atskirus narvelius, iš kurių neprasprūsta jokia informacija. Slaptumas leidžia Jobsui išlaikyti įtemptą publikos dėmesį naujiems produktams, ir jų pristatymo metu spaudoje pasirodo riebios antraštės.
8. Dirbk mažomis grupėmis
„Macintosh" kompiuterį kūrė vos 100 žmonių grupė. Jei būdavo priimamas 101 darbuotojas, vienas iš ankstesniųjų turėjo būti atleistas. S. Jobsas tvirtino pajėgiantis atsiminti ne daugiau nei 100 žmonių vardus, jis į juos kreipdavosi vardu, o ne pavarde.
9. Naudok morką, ne lazdą
Nors Jobsas kaip vadovas kartais keldavo baimę, jo charizma buvo svarbiausia darbuotojų motyvavimo priemonė. Tik dėl jo entuziazmo „Macintosh" kompiuterį kūrusi komanda trejus metus dirbdavo po 90 valandų per savaitę, kol atsirado „pasiutusiai geras“ kompiuteris.
10. Be prototipo – nė žingsnio
Ką Jobsas bedarytų, visais atvejais jis reikalauja prototipo. Prototipus turėjo visi techninės ir programinės įrangos produktai, ir netgi firminės „Apple" parduotuvės. Architektai ir dizaineriai darbavosi vienerius metus, kol viename slaptame sandėlyje netoli „Apple“ būstinės pastatė ir įrengė būsimos parduotuvės prototipą. Jobsas jį apžiūrėjo, supeikė ir liepė viską pradėti iš naujo.