• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Pernai rugpjūtį atliekų tvarkymo įmonės „Žalvaris“ Kauno skyriuje kilusio gaisro metu nukentėjo trys įmonės apdrausti pastatai, juose esanti gamybinė įranga bei kitas turtas. Draudimo bendrovė BTA netrukus po gaisro „Žalvariui“ išmokėjo žalos kompensavimo avansą – 0,5 mln. eurų, o dabar baigė nuostolių vertinimą ir suderino bei išmokėjo galutinę išmokos sumą – 1,8 mln. eurų.

Pernai rugpjūtį atliekų tvarkymo įmonės „Žalvaris“ Kauno skyriuje kilusio gaisro metu nukentėjo trys įmonės apdrausti pastatai, juose esanti gamybinė įranga bei kitas turtas. Draudimo bendrovė BTA netrukus po gaisro „Žalvariui“ išmokėjo žalos kompensavimo avansą – 0,5 mln. eurų, o dabar baigė nuostolių vertinimą ir suderino bei išmokėjo galutinę išmokos sumą – 1,8 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didelę žalą dėl gaisro patyrusi atliekų tvarkymo įmonė „Žalvaris“ nedelsdama pradėjo ieškoti būdų, kaip kuo greičiau atnaujinti veiklą. Padedant draudimo brokeriams „Aon Baltic“ bei draudimo bendrovei BTA buvo suderintas žalos avansinės dalies – 0,5 mln. eurų išmokėjimas.

REKLAMA

Nors „Žalvaris“ veiklą vykdo daugiau kaip 30 metų, dirba pelningai, o metinės įmonės pajamos viršija 21 mln. eurų, gaisro padaryta žala būtų itin skausmingai paveikusi atliekų tvarkymo bendrovės veiklą.

„Nelaimės vietoje tebedirbant ugniagesiams kreipėmės į draudimo brokerį, nes supratome, kad įvykio tyrimas užtruks kelis mėnesius, tačiau delsti negalėjome, – sako „Žalvario“ direktorius Vitoldas Sapožnikovas. – Įmonės veiklai atkurti reikalingos lėšos, todėl mums buvo svarbu kuo skubiau gauti bent dalį žalos atlyginimo. Brokerio patarimu kreipėmės į draudimo bendrovę dėl avansinės išmokos, kuri buvo išmokėta praėjus kelioms savaitėms po įvykio.“

REKLAMA
REKLAMA

V. Sapožnikovas pažymi, kad avanso išmoka tapo didžiule paspirtimi atkuriant veiklą. Tuo metu svarbiausia buvo atstatyti prarastus įrengimus, įsigyti naują įrangą atliekų tvarkymui. Dar laukiant įvykio tyrimo išvadų iš Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, su brokeriu ir draudimo bendrove buvo sutarta ir dėl 1,8 mln. eurų kompensacijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak „Žalvario“ direktoriaus, ne mažiau svarbu ir tai, kad draudimo bendrovė BTA pratęsė bendradarbiavimą tolimesniam laikotarpiui, apdrausdama įmonės veiklą ir turtą.  

Atliekų tvarkymo verslo rizikos

Kompleksines atliekų tvarkymo paslaugas įmonėms teikiančiame „Žalvaryje“ šiuo metu dirba 140 darbuotojų, įmonės veikla vykdoma septyniuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose, veikloje naudojami daugiau kaip 50 automobilių. Įmonės sandėliuose apdorojamos tiek pavojingos, tiek ir nepavojingos atliekos. Jos atskirai rūšiuojamos ir ruošiamos utilizavimui arba antriniam perdirbimui.

REKLAMA

Pasak BTA Žalų reguliavimo departamento direktorės Karolinos E. Karpovos, dėl tokios veiklos kyla daug įvairių rizikų: turtui, verslo nutrūkimui, darbuotojų sveikatai ar aplinkai. Egzistuoja ir reikšminga tikimybė padaryti žalos trečiosioms šalims.

„Labai svarbu, kad „Žalvaris“ turėjo įmonės turto bei civilinės atsakomybės rizikų draudimus. Toks apsaugos tipas šiuo atveju užtikrino nuostolių atlyginimą ne tik šiai bendrovei, bet ir gamtai“, – sako K. E. Karpova.

REKLAMA

Jos teigimu, įmonių, kurių veikloje yra daug skirtingų rizikų, sutartyje su draudikais svarbu ne tik numatyti daugybę saugiklių, bet ir privaloma tvarka atlikti reikalingus pakeitimus atsižvelgiant į pasikeitusias ekonomines sąlygas. Pavyzdžiui, įvertinant infliaciją, kuri tokiais atvejais gali lemti išaugusius pastatų atstatymo ir kitus veiklos atkūrimo kaštus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pakankama draudimo suma užtikrina, kad nutikus nelaimei draudimo išmokos užtektų ne tik visoms sienoms atstatyti, bet ir įsigyti naujai įrangai“, – akcentuoja draudimo ekspertė.

Operatyvumas svarbu ir nelaimėje

„Aon Baltic“ žalų administravimo skyriaus vadovo Viktoro Slavinsko teigimu, įvykus didelę žalą įmonei ar aplinkai padariusiam draudiminiam įvykiui labai svarbu kuo greičiau kreiptis į savo brokerį. „Tikslus brokerio instrukcijų vykdymas, operatyvus ir atviras bendradarbiavimas su draudimo įmone, valstybinėmis institucijomis ir įvairių sričių specialistais gerokai palengvina įvykio tyrimą ir pagreitina žalos atlyginimo procedūrą“, – pabrėžia V. Slavinskas.

REKLAMA

Jo teigimu, svarbu nepamiršti ir to, kad gaisravietės kaimynai – įmonės, organizacijos, gyventojai – taip pat gali patirti nuostolių ir kelti ieškinius teritorijos, kurioje vyko gaisras, savininkui.

Gamtai padarytą žalą neretai reikalaus atlyginti ir Aplinkos apsaugos departamentas. Tai reiškia, kad įvykio tyrimas gali užtrukti keletą mėnesių ar net ilgiau. Be to, pradžioje apskaičiuotas nuostolių dydis laikui bėgant gali augti, todėl svarbu užsitikrinti, kad draudimo apsauga būtų suformuota profesionaliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų