„Tarp svarbiausių pokyčių – šio verslo atstovai privalės turėti europinį ar NATO šalyje išduotą vairuotojo pažymėjimą, o taksi vairuotojai turės naudoti su spausdintuvu sujungtą taksometrą arba taksometrą ir kasos aparatą“, – pranešė Susisiekimo ministerija.
Siūloma nustatyti daugiau reikalavimų vairuotojams, norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavėžėjais, įtvirtinamos pareigos keleivių vežimo organizatoriams, pavėžėjamas, taksi vairuotojams, dispečerinėms bei įmonėms.
Pavėžėjai bei taksi vairuotojai privalės turėti galiojantį Europos Sąjungos (ES), Europos ekonominės erdvės (EEE) ar NATO šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje išduotą vairuotojo pažymėjimą.
„Europinio standarto pažymėjimas iš esmės parodytų, kad užsieniečiai gali vairuoti saugiai, pagal Europoje priimtinas taisykles, jie jas išmano ir supranta“, – teigia ministerija.
Taksi ar pavėžėjų įmonės taip pat turėtų būti registruotos ES arba EEE valstybėje narėje. Taksi vairuotojai taip pat privalės naudoti taksometrą, sujungtą su spausdintuvu, arba taksometrą ir kasos aparatą, kita įranga bus draudžiama.
Kodekso pakeitimai įsigaliotų nuo 2024 metų gegužės, tačiau numatomas pereinamas laikotarpis – seni leidimai neteks galios po metų – 2025 metų gegužę.
Šiuo metu dirbti pavėžėju ar taksi vairuotoju gali bet kurios šalies vairuotojo pažymėjimą turintis užsienietis, pakanka dvejų metų stažo vairuojant B kategorijos transporto priemonę.
Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, dabar su trečiųjų šalių vairuotojo pažymėjimais Lietuvos keliuose važinėja apie penktadalis pavėžėjų.