Artūro Zuoko svajos apie ekologiškus miesto taksi automobilius tebuvo plepalai. Juk mieste nėra vietų, kur juos būtų galima papildyti degalais. Tad bus perkama šimtas automobilių, varomų dyzelinu. Taip nusprendė prieš porą dienų merijos įdarbintas įstaigos „Vilnius veža“ vadovas.
Suprato, kad neapsimoka
Vos prieš porą dienų oficialiai įdarbintas viešosios įstaigos „Vilnius veža“ vadovas jau baigia rengti naujų automobilių pirkimo konkurso sąlygas. Jos gali būti paskelbtos šią savaitę. Aiškėja, kad Vilniaus mero A. Zuoko kalbos apie naujus ekologiškais degalais varomus automobilius tebuvo tuščios šnekos. Taksi bendrovės vadovybė suprato, kad ekologiškais degalais – suslėgtomis gamtinėmis dujomis – varomų automobilių Vilniuje nė nebūtų kur papildyti. Išmintingi vadovai nusprendė, kad reikia pirkti įprastus, varomus dyzelinu, o vėliau, kai bus sukurta reikiama infrastruktūra, galbūt pirks ir ekologiškus.
„Požiūris keičiasi. Kai pradėjome gilintis, su varomais dujomis taksi nelabai ką nuveiksi – juk yra tik viena degalų papildymo vieta Vilniuje, Verkių gatvėje. O taksistui tai reikia daryti dažnai – nevažiuosi juk į kitą miesto galą“, – taip paaiškino „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Gintas Nakutis.
Jis priminė, kad taksi automobiliai keleivius gali vežti ir į kitus miestus – o ten suslėgtų gamtinių dujų terminalų apskritai nėra. G. Nakutis neatmetė, kad vėliau, galbūt po metų, būtų svarstoma galimybė nusipirkti elektra varomus automobilius.
„Jei būtų sukurta infrastruktūra, kur juos įkrauti, galėtume svarstyti, bet tik vėlesniu bendrovės veikimo etapu“, – kalbėjo G. Nakutis.
Uždirbs daugiau nei meras
„Pastarosiomis dienomis esu velniškai užsiėmęs“, – prisipažino naujasis įstaigos „Vilnius veža“ direktorius 47-erių Rolandas Statulevičius ir nuo platesnių komentarų susilaikė.
Oficialiai jis įdarbintas tik prieš kelias dienas, tačiau, kaip informavo, jau baigia ruošti būsimo viešojo pirkimo konkurso sąlygas.
„Artimiausiu metu skelbsime konkursą. Dėl to ir esu užsiėmęs. Dėl šimto automobilių. Tolesni mano planai, kaip ir kiekvienos naujos įmonės: kūrimas, visų procedūrų sudėliojimas į vietas“, – kalbėjo G. Statulevičius.
Įstaigos „Vilnius veža“ vadovas patvirtino, kad artimiausiu metu burs darbuotojų komandą, tačiau kiek ir kokių etatų bus sukurta, dar neaišku.
Šios įstaigos direktorius dirba nuo gegužės 1-osios. Savivaldybės atstovai informavo, kad su R. Statulevičiumi pasirašyta neterminuota darbo sutartis, o jo atlyginimas popieriuje – 8 tūkst. litų. Jo alga – kone dusyk didesnė nei paties mero A. Zuoko. Aiškinama, kad R. Statulevičius šių pinigų vertas.
Vienintelis darbuotojas
G. Nakučio teigimu, R. Statulevičius – kol kas vienintelis įstaigos „Vilnius veža“ darbuotojas. Jis vienintelis ir rengia būsimo konkurso sąlygas. G. Nakutis nurodė, kad artimiausiu metu į „Vilnių veža“ gali būti priimtas dar vienas žmogus – padėjėjas, nes reikia tvarkyti nemažai dokumentų.
„Kas bus ateityje, dar nežinome, bet pareigybių ir etatų sąrašą tvirtins įmonės valdyba, direktorius negalės pats vienas nuspręsti, kokia turi būti struktūra, kiek pavaduotojų reikia ar ne – artimiausiu metu naujų darbuotojų priimti neplanuojame“, – užtikrino G. Nakutis.
Vienintelis įstaigos „Vilnius veža“ darbuotojas dirba 2-ajame troleibusų parke įsikūrusiose „Vilniaus viešojo transporto“ patalpose.
Komentarai
Tarybos narys, Darbo partijos atstovas Šarūnas Birutis:
Verslas yra verslas, o įmonė turi būti rentabili. Aš nesu iš tų, kurie mano, kad valdžios įmonėse dirbančių direktorių algos turi būti minimalios – vadovas turi gauti tiek, kiek vertas, įvertinant jo patirtį ir t. t. Tad dėl to stebėtis nereikėtų, kitaip nebūtų galima prisikviesti specialistų.
O dėl ekologiškų degalų atsisakymo, iš tiesų planai buvo gražūs, rožiniai, pažangūs, tačiau jiems nelemta išsipildyti dėl vienos pagrindinės priežasties: tai – brangu, o taksi rinka didelė, tad būtų sunku konkuruoti.
Anksčiau ar vėliau, matyt, vis tiek infrastruktūrą reikės ruoši elektromobiliams – jei taksi parkas ateityje plėsis, greičiausiai bus pereinama prie kitų rūšių degalų. Juk automobiliai kaip taksi gali važinėti ne daugiau nei trejus metus.
Tarybos narys, Tvarkos ir teisingumo frakcijos atstovas Gediminas Rudžionis:
8 tūkst. alga? Negaliu patikėti. Gal direktorius koks nors taksi Nobelio premijos laureatas? Profesoriai mažiau uždirba. Greičiausiai koks nors mero žmogus – sava „chebrytė“. Argi tokiame poste reikalingi kokie genijai ar korifėjai? Ar dar reikia komentarų, kai paaiškėjo, kad direktorius – iš Vilniaus „Rotary“ klubo? Kam apskritai taksistams vadovas už 8 tūkst. litų? Atėjai, sėdai į mašiną ir išvažiavai dirbti, ir dar dispečerės...
Kad persigalvojo ir nepirks ekologiškų, manęs nė kiek nestebina. A. Zuokas vėl „kabino makaronus“. Jis visą laiką šneka viena, daro kita. Matyt, galutinis tikslas anksčiau ar vėliau šią viešąją įstaigą paversti UAB, o vėliau, kaip jau ne kartą buvo, privatizuoti.
Direktorius – patyręs verslininkas
Naujasis įstaigos „Vilnius veža“ direktorius R. Statulevičius automobilių pardavimo versle sukasi jau kelis dešimtmečius. Pastaruoju metu jis privačiai konsultavo importuotojus, sudarančius sutartis su BMW ir „General Motors“ automobilių gamintojais. Kelerius metus jis vadovavo bendrovei „Ekomobility“, teikusiai dalijimosi automobiliu paslaugas „eCito“ (angl. car sharing). Ši bendrovė taikė ir kitas inovacijas automobilių verslo srityje. Pavyzdžiui, pardavinėjo elektra varomas transporto priemones. Tačiau šiuo metu bendrovė likviduojama. Iš PVM mokėtojų ji išregistruota pernai birželį. Be kita ko, R. Statulevičius yra ir Vilniaus „Rotary“ klubo, kuriam priklauso ir A. Zuokas, Labdaros ir paramos fondo administracijos vadovas.
Pirks išperkamąja nuoma
„Automobilius viešoji įstaiga pirks konkurso būdu. Dabar skaičiavimai atlikti remiantis gamintojų informacija internete, darant prielaidą, kad įsigyjant didelį skaičių automobilių būtų pritaikyta nuolaida. Būtų perkama išperkamąja nuoma, už juos būtų sumokėta per trejus metus, nes tai yra laikotarpis, kuriam gamintojai dažniausiai duoda priežiūros garantijas“, – dienraščiui yra sakiusi Rasa Cibulskienė, savivaldybės Investicijų departamento atstovė.
Esą išperkamosios nuomos įmokos bus mokamos iš įkurtos įstaigos generuojamų pinigų srautų. Tačiau dar nežinoma, kokie jie galėtų būti. Neaišku ir kokią dalį rinkos užimtų būsimas savivaldybės taksi parkas.
Sostinės meras A. Zuokas yra sakęs, kad būsima taksi įmonė turės užtikrinti viešosios paslaugos mieste teikimą, tad nesieks jokio pelno. „Taikant 2,2 lito už kilometrą tarifą įmonės veikla atsipirktų per 1–2 metus“, – buvo prognozuojama merijos taksi „verslo plane“.
„Vilniaus dienos“ kalbintų specialistų nuomone, šimtas naujų automobilių, atsižvelgiant į komplektaciją, miestui galėtų atsieiti 6–7 mln. litų.
Justinas Argustas