• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus miesto savivaldybė užsimojo dar labiau pabranginti automobilių parkavimo zonas, ypatingai sostinės senamiestyje tam, kad būtų sumažintas eismas. Negana to, planuojama imtis veiksmų daugiabučiuose esančias automobilių aikšteles taip pat apmokestinti. Didmiesčiuose Kaune ir Klaipėdoje kol kas nėra planuojami tokie drastiški parkavimo pabrangimo pokyčiai.

Vilniaus miesto savivaldybė užsimojo dar labiau pabranginti automobilių parkavimo zonas, ypatingai sostinės senamiestyje tam, kad būtų sumažintas eismas. Negana to, planuojama imtis veiksmų daugiabučiuose esančias automobilių aikšteles taip pat apmokestinti. Didmiesčiuose Kaune ir Klaipėdoje kol kas nėra planuojami tokie drastiški parkavimo pabrangimo pokyčiai.

REKLAMA

Klaipėdos miesto savivaldybės mero Arvydo Vaitkaus teigimu, daryti taip, kaip Vilniuje – didinti parkavimo mokestį, planuose nėra.

„Klaipėdoje didinti rinkliavos už parkavimą neplanuojama. Priešingai – numatyti pokyčiai, kuriais siekiama gyventojus paskatinti aktyviau lankytis senamiestyje, taip pat pritraukti daugiau turistų. Priėmėme sprendimą, kad dviejose vietose – Piliavietės aikštelėje ir Žvejų gatvės atkarpoje nuo Pilies g. iki pasukamojo tiltelio visais šaltojo sezono savaitgaliais ir švenčių dienomis parkavimas yra nemokamas, o darbo dienomis apmokestinamas laikas yra sutrumpinamas“, – komentavo meras.

Klaipėdos mieste lauks kitokios parkavimo naujovės

Anot A. Vaitkaus, nuo 2025-ųjų metų atsiras naujovės, susijusios su parkavimu.

REKLAMA
REKLAMA

„Nuo naujų metų lauks dar viena naujovė – nemokamas parkavimas pietų pertraukos metu: kiekvieną dieną nuo 12 iki 14 val. rinkliava nebus renkama visame senamiestyje, taip pat ir centrinėje miesto dalyje nuo Danės upės iki Liepų ir Naujojo Sodo gatvių“, – papasakojo jis.

REKLAMA

Jokie pokyčiai, susiję su parkavimo apmokestinimu daugiabučių kiemuose, Klaipėdoje nėra planuojami.

Kaunas laikosi panašios pozicijos kaip ir Klaipėda

Martynas Matusevičius, Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas trumpai atsakė, kad automobilių parkavimo zonos Kaune nebrangs.

Jis taip pat atsakė, kad už automobilių parkavimą daugiabučių kiemuose nereikės susimokėti.

Kaip ir koks yra numatomas parkavimo branginimas

Tv3.lt primena, kad priparkuoti automobilį valandai kainuoja 2,5 euro, nes Vilniaus senamiesčio mėlynoji zona – pati brangiausia. Vilniaus taryba siūlo tokį mokestį kelti kone dvigubai – iki 4 eurų už valandą. Gyventojai tokius siūlymus vertina įvairiai.

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus savivaldybės Ekonomikos ir finansų komiteto posėdis sukėlė daug aistrų, mat nuskambėjo siūlymas plėsti ir branginti mokamas parkavimo zonas sostinėje. Brangiausioje mėlynojoje zonoje vietoj 2,5 euro vilniečiai ir miesto svečiai mokėtų 4 eurus.

Raudonoje nuo 1,5 kaina kiltų iki 2,5 euro, geltonojoje zonoje nuo 60 centų pakiltų iki euro, o pigiausioje žaliojoje – nuo 30 iki 50 centų. Savivaldybės įmonė JUDU argumentuoja – tokiu būdu siekiama mažinti transporto srautus sostinėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kasmet darom parkavimo vietų užimtumo tyrimą ir matome, kad mieste didžioji rinkliavų parkavimo dalis yra viršijanti tą tokią ribą 85%, kur, na, jau privalu priimti tam tikrus sprendimus“, – argumentavo JUDU atstovas Jonas Damidavičius.

JUDU atstovas pabrėžia, kad niekas gyventojų nepuls apmokestinti be jų pačių sutikimo.

„Rinkliava įvedama tik ten, kur patys gyventojai nori. Čia yra pačių gyventojų iniciatyva galinti atsirasti rinkliava. Tai gyventojai gali inicijuoti bendrą sutarimą, įvykdyti apklausas, bendru balsavimu nutarti, kad tokia rinkliava būtų įvesta“, – paaiškino JUDU atstovas.

REKLAMA

Sinicos pozicija dėl parkavimo branginimo

Vytautas Sinica socialinėse medijose paskelbė, ką mano apie Vilniaus valdžios planus dar labiau branginti automobilių parkavimą. Anot politiko, jis, išgirdęs šiuos pasiūlymus, balsavo prieš.

„Vis dar esu Vilniaus miesto tarybos narys ir vakar turėjome Miesto plėtros komiteto posėdį. Jame be kitų gausių klausimų buvo ir du man itin keisti pasiūlymai: drastiškai branginti parkavimą mokamose miesto zonose, sukurti mažos taršos zoną senamiestyje.

REKLAMA

Dėl abiejų balsavau vienareikšmiškai prieš, tik pirmasis valdančiųjų TS-LKD ir Laisvės partijos balsais praėjo, o antrasis buvo atmestas gana vieningai. Trumpai pakomentuosiu“, – savo Facebook‘o paskyroje rašė V. Sinica.

Parkavimo apmokestinimas daugiabučių kiemuose

Kaip savo įraše politikas teigė, jis nesupranta, kodėl yra bandoma Vilniaus daugiabučių kiemuose įteisinti mokamą automobilių parkavimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Dar įdomiau, siūloma įteisinti galimybę namo gyventojams balsų dauguma nuspręsti, kad to namo kieme parkavimas taip pat mokamas (išskyrus gyventojams). Įsivaizduoju, kokius nesutarimus tarp pačių gyventojų tai programuos, nors kai kur tai ir gali būti naudinga, jeigu patys gyventojai pasistatyti netelpa, o dar ir su ten negyvenančiais tomis vietomis dalinasi.

Bet ir vėl – ar minimali rinkliava išbaidys iš žmonių kiemų tuos, kas ten važiuoja, nes jiems ten reikia, ir ten parkuoja, nes jiems ten reikia? Retorinis klausimas. Iš senamiesčio ir brangiausia rinkliava neišbaido“, – išdėstė savo mintis politikas.

Brangina, tik tiek sugeba, o ką daryti kai iš naujosios Vilnios, Pilaitės reikia pavažiuoti ir vaikus po mokyklas ir būrelius išmėtyti. Tai neįmanoma kad automobilio atsisakysim, tiesiog dar pabiednins žmones, ir ne pačius turtingiausius, kuriems dzin. Tegu nemokama viešąjį transportą padaro, prisirinks milijonų iš rinkliavos, kur dės tuos pinigus? Dar menkaverčių krūmų prisodins?
Taip jiems ir reikia
Taip jiems ir reikia
Žinos vilniečiai kaip pydarus rinkti...
Tai benkunskas gimdys tai reikia kelti mokesčius
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų