V. Sinica socialinėse medijose paskelbė, ką mano apie Vilniaus valdžios planus dar labiau branginti automobilių parkavimą. Anot politiko, jis, išgirdęs šiuos pasiūlymus, balsavo prieš.
„Vis dar esu Vilniaus miesto tarybos narys ir vakar turėjome Miesto plėtros komiteto posėdį. Jame be kitų gausių klausimų buvo ir du man itin keisti pasiūlymai: drastiškai branginti parkavimą mokamose miesto zonose, sukurti mažos taršos zoną senamiestyje.
Dėl abiejų balsavau vienareikšmiškai prieš, tik pirmasis valdančiųjų TS-LKD ir Laisvės partijos balsais praėjo, o antrasis buvo atmestas gana vieningai. Trumpai pakomentuosiu“, – savo Facebook‘o paskyroje rašė V. Sinica.
Kai kur parkavimas brangs iki 4 eurų
Pasak Nacionalinio susivienijimo lyderio, kai kuriuos sprendimus, kur mokamai, kur nemokamai padaryti parkavimą, Vilniaus valdžia priima pagrįstai. Tačiau yra branginamos kitos Vilniaus mieste esančios zonos.
„Pirmuoju klausimu, administracija perbraižo Vilniaus mokamų parkavimo zonų žemėlapį, daro tai pagrįstai ir gana protingai, ypač svarbu ir padėtų gyventojams tai, kad naikinama keista situacija prie Aušros Vartų, kur mėlyna zona susiduria iškart su geltona ir dėl to geltonoje neįmanoma rasti vietų.
Tačiau šis geras sprendimas tampa įkaitu ir eina paketu su kitais siūlymais: branginti parkavimą mėlynoje zonoje iki 4 eur/val, raudonoje iki 2,5 eur/val, geltonojoje 1 eur/val ir žaliojoje iki 0,5 eur/val. Pigiosios zonos iš tiesų labai seniai turėjo labai mažas kainas ir ten galima suprasti.
Brangiosios zonos tampa iš tiesų labai brangios. Administracija atvirai sako, kad tai daroma, kad mažiau žmonių važiuotų į centrinę miesto dalį ir ten parkuotųsi. Kitaip sakant, kad mažiau važinėtume. Šitas lazdos principas visiškai nepriimtinas. Žmonės naudojasi automobiliais, nes viešasis nepakankamai patogus. Parkavimo branginimas tik blogina alternatyvas“, – rašė jis.
Parkavimo apmokestinimas daugiabučių kiemuose
Kaip savo įraše politikas teigė, jis nesupranta, kodėl yra bandoma Vilniaus daugiabučių kiemuose įteisinti mokamą automobilių parkavimą.
„Dar įdomiau, siūloma įteisinti galimybę namo gyventojams balsų dauguma nuspręsti, kad to namo kieme parkavimas taip pat mokamas (išskyrus gyventojams). Įsivaizduoju, kokius nesutarimus tarp pačių gyventojų tai programuos, nors kai kur tai ir gali būti naudinga, jeigu patys gyventojai pasistatyti netelpa, o dar ir su ten negyvenančiais tomis vietomis dalinasi.
Bet ir vėl – ar minimali rinkliava išbaidys iš žmonių kiemų tuos, kas ten važiuoja, nes jiems ten reikia, ir ten parkuoja, nes jiems ten reikia? Retorinis klausimas. Iš senamiesčio ir brangiausia rinkliava neišbaido“, – išdėstė savo mintis politikas.
Elektromobilių klausimas
V. Sinica atkreipė dėmesį, pasakodamas apie elektromobilių ir jų parkavimą Vilniaus mieste.
„Kartu administracija nepaleidžia savo žaliojo arkliuko ir siūlo lengvatines sąlygas elektromobiliams. Visoje Europoje automobilių pramonė masiškai atsisako jų gamybos planų ir ima suvokti, kad visas jų konkurencingumas laikosi tik ant politinių sprendimų ir begalinių subsidijų viskam, kas neva žalia.
Sakau, neva, nes elektromobilių gamyba tėra taršos permetimas į ir taip labiausiai taršias šalis – mažiau teršiama eksploatuojant, bet labiau teršiama juos gaminant ir ypač kasant jiems būtinus retuosius metalus, kurių gavybos rinkas valdo – netikėtumas – Rusija ir Kinija.
Lietuvoje kaip visada tai ignoruojama. Kaip ir ignoruojamas ir pačios administracijos pristatomas faktas, jog elektromobiliai sudaro didžiulę dalį mėlynojoje zonoje Vilniuje statomų automobilių. Jų čia ypač daug. Ir lengvatos jiems tai tik skatina. O jeigu tikslas yra, kad automobilių centre stovėtų mažiau, tai elektromobiliams šitai, žinoma, galioja vienodai“, – pabrėžė jis.
Keisti komiteto sprendimai dėl Vilniaus senamiesčio gatvių
Pasak V. Sinicos, komitetas atmetė sprendimą įsteigti mažos taršos zoną tarp Islandijos ir Klaipėdos gatvių senamiestyje ir kliūtis, patiriamas dėl Rinkliavos įstatymo. Jis taip pat palygino elektromobilių naudojimosi ypatybes Lietuvoje su Vakarų Europos valstybėmis.
„Pagaliau turime itin keistą sprendimą, kurį komitetas atmetė. Administracija pasiūlė įsteigti mažos taršos zoną tarp Islandijos ir Klaipėdos gatvių senamiestyje. Ten kol kas nebūtų nei rinkliavos, nei draudimo važiuoti taršiems automobiliams, mat šito neleidžia Rinkliavos įstatymas. Norima, tokią galimybę atverti Seime.
Bet kol jos nėra, sukurtoji zona bent „edukuotų“, kad čia važiuoti negalima. Kadangi tai būtų visiškai fiktyvus veiksmas be rezultato, jam nepritarė net iš esmės šiai žaliajai kovai pritariantys komiteto nariai. Tačiau ši pirma kregždė iš tiesų labai baisi. Vakarų Europos miestuose, pavyzdžiui, Madride aiškiai matome, kuo tai virsta: iš pradžių rinkliavos už įvažiavimą labiau taršiems automobiliams, po to visiems su vidaus degimo varikliais, galiausiai į centrinę miesto dalį išvis įleidžiama tik su elektromobiliais.
Taip iš tiesų vyksta, pasitikrinkite. Beprotybė neturi ribų. Būtų labai gerai, kad Vilniuje ji sustotų ankstyvoje stadijoje, bet tas mažai tikėtina – juk dabartinė miesto valdžia svajoja už 1,6 milijardo Vilnių paversti klimatui neutraliu miestu be CO2 emisijų.
Kitą savaitę bus paskutinis mano kaip Vilniaus miesto tarybos nario tarybos posėdis. Džiaugsiuosi, galėdamas balsuoti prieš šiuos sprendimus. Tikiuosi, kad ir tarp valdančiųjų atsiras mąstančių, o ne aklai rankas kilnojančių atstovų ir sprendimai nepraeis įprastu valdančiųjų buldozeriu.
Tačiau apskritai žaliosios ideologijos klausimu nėra jokių ženklų, kad Vilniuje tokios iniciatyvos greitai liautųsi. Vietoje to, kad būtų iš tiesų rūpinamasi žaliosiomis zonomis PRIE NAMŲ, želdynų užtikrinimu, senų medžių išsaugojimu, viešojo transporto tinklo plėtra, žaidžiama su elektromobiliais pagal Gretos Thunberg filosofiją“, – dalinosi savo nuomone V. Sinica.
Kaip ir koks yra numatomas parkavimo branginimas
Tv3.lt primena, kad priparkuoti automobilį valandai kainuoja 2,5 euro, nes Vilniaus senamiesčio mėlynoji zona – pati brangiausia. Vilniaus taryba siūlo tokį mokestį kelti kone dvigubai – iki 4 eurų už valandą. Gyventojai tokius siūlymus vertina įvairiai.
Vilniaus savivaldybės Ekonomikos ir finansų komiteto posėdis sukėlė daug aistrų, mat nuskambėjo siūlymas plėsti ir branginti mokamas parkavimo zonas sostinėje. Brangiausioje mėlynojoje zonoje vietoj 2,5 euro vilniečiai ir miesto svečiai mokėtų 4 eurus.
Raudonoje nuo 1,5 kaina kiltų iki 2,5 euro, geltonojoje zonoje nuo 60 centų pakiltų iki euro, o pigiausioje žaliojoje – nuo 30 iki 50 centų. Savivaldybės įmonė JUDU argumentuoja – tokiu būdu siekiama mažinti transporto srautus sostinėje.
„Kasmet darom parkavimo vietų užimtumo tyrimą ir matome, kad mieste didžioji rinkliavų parkavimo dalis yra viršijanti tą tokią ribą 85%, kur, na, jau privalu priimti tam tikrus sprendimus“, – argumentavo JUDU atstovas Jonas Damidavičius.
JUDU atstovas pabrėžia, kad niekas gyventojų nepuls apmokestinti be jų pačių sutikimo.
„Rinkliava įvedama tik ten, kur patys gyventojai nori. Čia yra pačių gyventojų iniciatyva galinti atsirasti rinkliava. Tai gyventojai gali inicijuoti bendrą sutarimą, įvykdyti apklausas, bendru balsavimu nutarti, kad tokia rinkliava būtų įvesta“, – paaiškino JUDU atstovas.