Vienoje socialinio tinklo „Facebook“ grupėje išplito vaizdo įrašas, kuriame užfiksuota kaip sostinėje netoli Žaliojo tilto, sankryžoje sukdamas iš Vilniaus g. į Žygimantų g. Vilniaus viešojo transporto autobuso vairuotojas kerta dvigubą ištisinę liniją ir vos nenutrenkia greta priešingoje eismo juostoje judančio automobilio.
Išvengti nelaimės padeda tik greita lengvojo automobilio vairuotojo reakcija, dėl kurios jis sugeba nusukti vairą į šalia esančią eismo juostą ir pasitraukti autobusui iš kelio.
O įvykį užfiksavęs pilietis priduria, jog sukdamas į posūkį autobuso vairuotojas važiavo per greitai.
„Įraše nesijaučia greitis, bet keleiviai, jei buvo tokių, tai kaip teniso kamuoliukai salone skraidė“, – teigė pilietis.
Vilniuje mokanti vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova teigia, kad šiuo metu sostinėje problemų su visuomeniniu transportu yra labai daug.
„Jie pažeidžia KET, jaučiasi miesto šeimininkais, todėl gal nepaiso kai kurių taisyklių. Labai dažnai kamščių metu, užkiša sankryžas, nupiešti koriai jiems nė motais, nes jie visą laiką dievagojasi, kad skuba pagal grafikus. Gal tai dalinai būtų galima pateisinti, bet iš dalies tai yra neteisinga“, – sako vairavimo instruktorė.
Pašnekovės teigimu, tą lemia ir Vilniuje neteisingai suprojektuotus autobusų juostos, kurios „atsiranda iš niekur ir dingsta viduryje maršruto“.
„Pavyzdžiui, kelias nuo Pilaitės iki „pedagoginio žiedo“, kur viduryje Teodoro Narbuto g. dingsta autobusų juosta ir kodėl taip buvo suprojektuota, niekas negali atsakyti. Tame pačiame Savanorių prospekte autobusų juosta gal 10 kartų baiginėjasi dėl salelės viduryje kelio.
Tai sukelia tikrai autobusų vairuotojams nepatogumų, bet tai nepateisina tokio grubaus pažeidinėjimo, kaip važiavimo 2-a arba 3-ia juosta, užkirtinėjimo sankryžose, pajudėjimo iš stotelių be rodomo posūkio“, – komentuoja vairavimo instruktorė.
Lenkdamas 2 kartus kirto ištisinę juostą
Neseniai su pavojingu sostinės viešojo transporto vairuotojų vairavimu teko susidurti ir pačiai O. Židovlenkovai, kuri tuo metu važiavo kartu su mokine, o jas, 2 kartus kirsdamas ištisinę liniją, nusprendė aplenkti 20 autobuso vairuotojas.
Pirmąjį kartą, kaip pasakoja vairavimo instruktorė, ji su mokine išvažinėjo iš degalinės į Abiejų Tautų Respublikos plentą. O įvažiavus į jį, jas, prieš pat vingį į priešingą eismo juostą išvažiuodamas ir kirsdamas ištisinę liniją, pralenkė autobuso vairuotojas.
„Ten buvo tokia situacija, kad mes ilgai laukėme tarpo išvažiuoti ir numatėme, kad tarpas yra tinkamas išvažiuoti. Toje gatvėje (Abiejų tautų respublikos plente – tv3.lt) galima važiuoti 40 km/h greičiu ir autobusui už vingio yra stotelė, tai pagal viską jis neturėtų stipriai įsibėgėti, be to, nepamirškime, kad žmones jis veža neprisisegusius. Tai mes pagalvojome, kad spėsime įvažiuoti ir išsisukti“, – pasakoja vairavimo instruktorė, kuri visą įvykį užfiksavo su vaizdo registratoriumi.
„<...> Vairuotojas galėjo pristabdyti ir papypinti mums, parodyti, kad mes sukeliame avarinę situaciją jam dėl kokių nors nepatogumų, jei jis labai skubėjo. Bet mes matėme pagal vaizdo įrašą, kad paskui jis nusuko į stotelę ir sustojo. Ir tas lenkimas per ištisinę vingio metu, kur vingis yra aklas ir yra ženklas „draudžiama lenkti“ ir jis tą padarė veždamas žmones, tai yra tiesiog nepateisinamas toks elgesys“, – sako O. Židovlenkova.
Tiesa, ties tuo viskas nesibaigė. O. Židovlenkovos mokinei pravažiavus pro autobusą, kuris sustojo Fizikos instituto stotelėje, neilgai trukus jos dar kartą buvo aplenktos netoli viaduko, esančio už Fizikos instituto stotelės. O darydamas tokį manevrą autobuso vairuotojas dar kartą kirto ištisinę liniją.
Nusiskundimai dėl vairuotojų KET pažeidimų sudaro mažumą
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Gintarė Žalytė-Štarienė teigia, kad tiek gavus keleivių skundus, tiek socialiniuose tinkluose pastebėjus vaizdo įrašus, kuriuose yra užfiksuojami galimi autobusų vairuotojų pažeidimai, reaguojama iš karto, o bet koks neatsakingas elgesys kelyje yra netoleruojamas.
„Jei pavyksta identifikuoti vairuotoją, situaciją perduodame jo tiesioginiam vadovui, kuris sprendžia, kokių priemonių imtis – ar būtina papildoma prevencija, ar reikia drausminių veiksmų, ar vairuotojui trūksta įgūdžių ir jam būtini papildomi mokymai. Esame dėkingi miestiečiams, jeigu jie, pastebėję netinkamą vairavimą, mus apie tai informuoja. Kiekvienas atsiliepimas yra svarbus“, – komentuoja G. Žalytė-Štarienė.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ atstovė pažymi, kad atsiliepimų statistika parodo, jog atvejai, susiję su autobusų vairuotojų KET pažeidimais ar pavojingu manevravimu, sudaro mažą dalį visų keleivių ir eismo dalyvių gaunamų nusiskundimų.
„Kiekvienas vairuotojas, pradėdamas darbą mūsų įmonėje, dalyvauja kelias dienas trunkančiuose mokymuose, kurie apima tiek teorines, tiek praktines žinias. Taip pat organizuojami individualūs pokalbiai bei vertinimai. Bendradarbiaujame ir su atsakingomis institucijomis, siekdami stiprinti eismo saugumą sostinėje (pvz., galbūt reikia atlikti eismo pakeitimus tam, kad būtų išvengta KET pažeidimų)“, – nurodo G. Žalytė-Štarienė.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU), kuri ir sudaro Vilniaus viešojo transporto grafikus, komunikacijos skyriaus vadovė Gintarė Puodžiukaitė taip pat atkreipia dėmesį, kad dažniausiai autobusų vairuotojai vėluoja atvykti į stoteles dėl netipinių situacijų eisme.
O tais atvejais, jei vėlavimai pasikartoja dėl sudarytų tvarkaraščių, yra vykdomi pakeitimai.
„Nukrypimai nuo normatyvų galimi dėl netipinių situacijų eisme: kamščiai, avarijos, kelio darbai ir panašiai. Tokiais atvejais JUDU Eismo valdymo centras, realiu laiku stebintis eismo situaciją mieste, palaiko tiesioginį ryšį su vežėjais ir derinasi tolimesnius veiksmus, kurie padėtų išvengti nukrypimo nuo tvarkaraščio. Tais atvejais, jeigu vėlavimai kartojasi dėl tvarkaraščių sudarymo, įmonės eismo organizavimo departamentas teikia rekomendacijas dėl būtinų pakeitimų, komunikuojama tarpusavyje ir atliekami atitinkami pakeitimai“, – nurodo G. Puodžiukaitė.
Apie įvykį sužinojo iš žurnalistų
UAB „Transrevis“, kuriam priklauso Vilniuje kursuojantis 20 autobusas, direktorius Robertas Gražys teigia, kad apie O. Židovlenkovai ir jos mokinei nutikusį įvykį su 20 autobuso vairuotoju, įmonė sužinojo iš žurnalistų. Kitų pranešimų ar skundų apie jį gauta nebuvo.
„Saugumas keleiviams ir kitiems eismo dalyviams yra vienas mūsų prioritetų, todėl bet koks neatsakingas elgesys kelyje yra netoleruotinas, todėl be abejo atliksime šios situacijos tyrimą vadovaudamiesi bendrovės vidaus tvarkos taisyklėmis. Nustatysime autobusą vairavusį vairuotoją, pareikalausime pateikti pasiaiškinimą ir įvertinsime visas užfiksuotos situacijos aplinkybes, o joms pasitvirtinus, bus sprendžiama dėl atitinkamų poveikio priemonių taikymo vairuotojui“, – komentuoja R. Gražys.
UAB „Transrevis“ direktorius prideda, kad iš keleivių įmonė gauna įvairiausio tipo nusiskundimų, su kuriais sostinės gyventojams ar miesto svečiams tenka susidurti kelionės metu. O jei skundai pasiteisina, stengiamasi imtis priemonių, kad tai daugiau nepasikartotų.
„Bendrovės darbo tvarkos taisyklėse yra aprašyti darbo pareigų pažeidimai už kuriuos yra numatytos atitinkamos poveikio priemonės. Tačiau poveikio priemonės yra taikomos jau nustačius pažeidimą, visgi iki pažeidimo vairuotojams yra primenamos jų pareigos, kad jie turi griežtai laikytis KET, keleivių vežimo taisyklių, aptarnauti keleivius mandagiai, mokėti tinkamai elgtis su įvairiais keleiviais (neįgalūs, turintys specialiųjų poreikių). Vairuotojai yra reguliariai instruktuojami, taip pat pagal poreikį ar papildomai kai yra padaromas pažeidimas“, – pažymi R. Gražys.
Be to, pašnekovo teigimu, kiekviename autobuse taip pat yra sumontuota vaizdo stebėjimo įranga, todėl taip pat egzistuoja galimybė stebėti, kaip vairuotojas atlieka savo pareigas.
„Tai ypatingai praverčia kai gauname skundus, suteikia galimybę patikrinti įvykių aplinkybes, jas objektyviai įvertinti bei atitinkamai reaguoti. Todėl keleivių pranešimai apie pažeidimus yra ypatingai svarbūs, kadangi kiekvienas jų prisideda prie saugesnio viešojo transporto bei aukštesnės paslaugų kokybės, o viešojo transporto vairuotojų elgsena turėtų būti pavyzdžiu kitiems eismo dalyviams“, – sako R. Gražys.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!