Vyriausybės pradėta „Sodros“ reorganizacija sukėlė nerimo ir šios įstaigos darbuotojams, ir klientams. Žadama atleisti darbuotojų – visiems įteikti įspėjimai apie galimą pareigybių naikinimą. Tuo tarpu klientai baiminasi, kad bus siuntinėjami į kitus miestus.
Dar vasarą Vyriausybė paskelbė nutarimą leisti pradėti „Sodros“ administravimo įstaigų pertvarką.
Visoje šalyje planuojama atsisakyti 435 etatų arba 11 procentų visų „Sodros“ pareigybių. Ši pertvarka kainuos apie 3,3 milijono litų. Tačiau iš reorganizacijos laukiama efekto – tikimasi kasmet sutaupyti 10,4 milijono litų.
Šiuo metu 47 „Sodros“ skyriai turi juridinio asmens statusą. Po pertvarkos, 37 skyrius prijungus, jų liks 10: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Utenoje, Alytuje, Marijampolėje, Mažeikiuose, Šilalėje. Reorganizuoti „Sodrą“ numatoma iki sausio 1 dienos.
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos („Sodros“) Ukmergės skyrius bus prijungtas prie Utenos skyriaus. Įstaigoje taip pat sumažės pareigybių skaičius.
„Sodros“ Ukmergės skyriaus direktorius Šarūnas Prušinskas sako, kad šiuo metu čia dirba 48 darbuotojai. Įgyvendinus pertvarką, liks 37,5 etato. Darbuotojų Ukmergės skyriuje sumažės du kartus daugiau nei visoje „Sodros“ sistemoje – apie 20 procentų. Naujo darbo ieškotis bus priversti apie 10 specialistų.
Direktorius teigia, kad „gavę įspėjimus apie galimą atleidimą, darbuotojai pajuto šoką“. Ar yra svarstoma, kurie iš jų bus atleisti iš darbo? Gal pirmiausia – pensinio amžiaus asmenys?
„Įspėjimus apie pareigybių mažinimą gavome visi be išimties. Kad bus atleistų, aišku, tačiau tai sprendžiama jau ne mūsų skyriuje. Mums bus pranešta besibaigiant metams. Tačiau tenka susitaikyti – reorganizaciją visuomet lydi ir nemalonūs dalykai. Šiandien atsakingai atliekame savo pareigas ir tikiuosi, kad klientai mūsų nerimo nepajuto“, – viliasi jis.
Pasak vadovo, dėl atleidžiamų darbuotojų personalijų vyksta svarstymai. Pasiūlymus dėl darbo iki metų pabaigos turės pateikti Utenos skyrius.
„Rajono gyventojai neturėtų pajusti neigiamų reorganizacijos pasekmių. Visos paslaugos bus teikiamos klientų aptarnavimo skyriuje Ukmergėje – jiems tikrai nereikės lakstyti į Uteną ar kitur“, – klientų abejones sklaido direktorius.
Jis įsitikinęs, kad nors šis laikotarpis darbuotojams psichologiškai nelengvas, darbo kokybė po reorganizacijos tik pagerės.
Šiuo metu klientus aptarnauja vyresnieji specialistai. Pagal naujus reikalavimus „Sodros“ padalinių klientų aptarnavimo skyriuose turės dirbti atitinkamo išsilavinimo ir kvalifikacijos vyriausieji specialistai.
Anot pašnekovo, viena iš „Sodros“ reorganizacijos priežasčių – dėl diegiamos elektroninės sistemos mažėja popierizmo. O tuo pačiu – ir darbo krūviai. Informacinės technologijos įgalina duomenis „Sodrai“ perduoti elektroniniu būdu. Taip jau pateikiama apie 14 procentų prašymų išmokėti nedarbingumo pašalpą. Vis daugiau darbdavių tokiu būdu teikia pažymas apie apdraustuosius.
Sigita Juodvalkienė