Veiksmais prieš Vyriausybės taikomas pandemijos valdymo priemones pagarsėjusi „Gustuko picerija“ socialiniuose tinkluose pasidalijo Šiauliuose iškilusio plakato nuotrauka.
„Jei po dviejų poveikis yra nulinis, tai kaip trečias gali tą nulį pastiprinti?“ – plakate cituojamas po dviejų skiepų antivakseriu tapęs Andrius.
Plakato apačioje pasirašo asociacija „Petys už laisvę“.
Šios asociacijos vadovas yra jau minėtosios „Gustuko picerijos“ vadovas, ne kartą pasisakęs prieš galimybių pasą ir vakcinacijos skatinimo kampaniją – Mantas Zemeckas.
Verta paminėti, kad asociacija „Petys už laisvę“ įkurta ir pavadinta kaip atsakas į Sveikatos apsaugos ministerijos vykdytą vakcinacijos kampaniją, kuriai buvo suteiktas tas pats pavadinimas.
Portalas tv3.lt bandė susisiekti su „Gustuko picerijos“ ir asociacijos „Petys už laisvę“ vadovu M. Zemecku, tačiau to padaryti nepavyko. Tikimės tekstą jo komentaru papildyti vėliau.
Įmonės pozicija priešinga
Plakatas pakabintas įmonės „OWEXX“ stende. Įmonės vadovas Viktoras Tolvaiša pabrėžia, kad plakate išsakyta abejonė vakcinos nauda yra ne įmonės, o plakatą užsakiusios asociacijos nuomonė.
„Paprastai vadybininkai dirba savo darbą, parduoda reklamą nebūdami dideli ekspertai, kokia reklama yra teisinga, o kokia ne. Tiek nebuvo įsigilinta, buvo tiesiog atliktas pardavimas.
„OWEXX“ įmonės pozicija yra priešinga. Mes esame už vakcinaciją, visi patys esame pasiskiepiję ir netgi reklamines kampanijas, kad būtų skiepijimasi ir saugomasi, savo lauko ekranuose transliuodavome tiek nemokamai, tiek valstybės užsakymu“, – tv3.lt komentuoja V. Tolvaiša.
Vis dėlto V. Tolvaiša atkreipia dėmesį, kad reklamos stendai yra tik medija, erdvė, kurioje išsakoma nuomonė.
„Problema tame, kad valstybė, tarnybos nedraudžia sakyti melagingų dalykų, tačiau labiausiai pasipiktinama tuo, kur tai sakoma. Priekaištus kelti galima ir „Facebook“ ar kitaip platformai, kur tai vyksta“, – teigia V. Tolvaiša.
Svarsto, ar galima nutraukti sutartį
Šiuo metu įmonė konsultuojasi su teisininkais ir svarsto galimybę sutartį su asociacija „Petys už laisvę“ nutraukti.
Pasak V. Tolvaišo, įmonės darbuotojus galėjo suklaidinti asociacijos pavadinimas, kuris yra toks pat, kaip SAM naudotas vakcinacijos kampanijos šūkis – „Petys už laisvę“.
„Tai vienareikšmiškai yra apsukriai padarytas klaidinimas. Be abejo, tai klaidina ir darbuotojus. Jie nėra ekspertai, kas tai yra – tiesiog pasižiūrėjo, reklama yra reklama, o atsakomybė už melagingą informaciją numatyta sutartyse. Mes dirbame savo darbą ir jų pozicija nėra mūsų pozicija“, – tvirtina V. Tolvaiša.
Savivaldybė: galimai pažeisti įstatymai
Dėl komentaro tv3.lt kreipėsi ir į Šiaulių miesto savivaldybę.
Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų ryšių koordinatorius Vitalis Lebedis aiškina, kad savivaldybės administracijos Architektūros, urbanistikos ir paveldosaugos skyrius, išduodamas leidimus įrengti išorinę reklamą atskirai stovintiems išorinės vaizdinės reklamos įrenginiams, derina tik planuojamos įrengti reklamos plokštumos plotą, kadangi skleidžiama informacija keičiasi kas kelias savaites ar kelis mėnesius.
„Šiaulių miesto savivaldybės administracijos išduodami leidimai įrengti išorinę reklamą nustato, kad leidimo turėtojas privalo laikytis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo, Išorinės reklamos įrengimo taisyklių ir kitų teisės aktų, nustatančių reklamos naudojimo reikalavimus.
Šiuo atveju galimai pažeistos LR reklamos įstatymo 4 str. 2 dalies 3, 5, 6 dalys, kuriose nurodyta, kokia reklama draudžiama (dezinformuojama, skatinamas elgesys, keliantis grėsmę sveikatai, piktnaudžiaujama žmonių pasitikėjimu, jų patirties ar žinių stoka). Šio pažeidimo nagrinėjimas LR reklamos įstatyme priskirtas Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Savivaldybės atstovai, užfiksavę minėtą reklamą, nedelsiant perduos duomenis minėtai tarnybai“, – tv3.lt komentuoja V. Lebedis.
Jei Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatytų reklamos įstatymo pažeidimą, Šiaulių miesto savivaldybės administracija iš Savo pusės galėtų taikyti reklamos turėtojui sankcijas iš savo pusės – panaikinti leidimo įrengti išorinę reklamą galiojimą. Ši priemonė būtų taikoma tuo atveju, jei nebūtų reaguojama į įspėjimą ir pažeidimas nebūtų pašalintas.
„Savivaldybių institucijos yra įgaliotos nagrinėti tik su reklamos turiniu nesusijusius LR reklamos įstatymo 12 straipsnio 1, 3, 5, 15 ir 16 dalių nuostatų pažeidimus (kai reklama įrengiama tam neskirtose vietos, neturint leidimo ir pan.)“ – teigia V. Lebedis.
Portalas tv3.lt primena, kad sveikatos priežiūros specialistai ragina nedelsti ir skiepytis ne tik pirmomis dviem vakcinos dozėmis, bet ir sustiprinamąja. Duomenys rodo, kad pasiskiepiję sustiprinančia doze gyventojai susiduria su mažesne rizika užsikrėtus sirgti sunkiai.
Apie tai plačiau galite paskaityti tv3.lt parengtame straipsnyje.