Interviu Lietuvos radijui S. Skvernelis antradienį pabrėžė, kad alkoblokai nėra panacėja, o apsisprendimą, ar juos įrengti, reikėtų palikti pačioms automobilių nuomos kompanijoms.
„Jei toks asmuo, linkęs vairuoti būdamas neblaivus, jis tokius pačius skaudžius įvykius gali padaryti tiek nuomotu automobiliu trumpalaikei, ilgalaikei nuomai, tiek pasiskolintu iš draugo ar pažįstamo. Tai – tikrai ne panacėja. Dabar vėl matome tokią bangą įrengti alkoblokus, taikyti nulį promilių. Tai, matyt, reikia ieškoti kitų priemonių“, – sakė jis.
Vyriausybės vadovas pabrėžė, kad šiuo metu alkoblokai jau montuojami naujuose mokykliniuose autobusuose, o Vyriausybė yra pritarusi darbo grupės siūlymams, kad už vairavimą esant neblaiviam bausti asmenys galėtų per pusę sutrumpinti teisės vairuoti atėmimo terminą, jei savanoriškai įsirengtų alkoblokus. Anot S. Skvernelio, šių pasiūlymų šiuo metu pakanka.
Jis tvirtino, kad peržiūrėjus eismo įvykių, kuriuose nukenčia žmonės, statistiką, atvejai, kuomet vairuotojai nežymiai viršija nulio promilių ribą, „nesudaro reikšmingos įtakos“.
„Ta riba, 0,4 promilės šiai dienai, man atrodo, yra optimali, juo labiau kad didesnį pavojų keliančio transporto vairuotojams yra dar mažesnė riba – tai tie patys autobusai, komercinis, krovininis transportas, jauni, nepatyrę vairuotojai. Nemanau, kad tai kardinaliai pakeis situaciją, bet diskusijos visą laiką yra galimos“, – sakė jis.
Diskusijas dėl alkoblokų su automobilių dalijimosi paslaugas teikiančiomis įmonės inicijuoja susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Tai daroma po savaitgalį įvykusios tragiškos avarijos, kurią sukėlė neblaivus „City Bee“ automobilį vairavęs vyras, įvykio metu žuvo kitame, taksi automobilyje sėdėjusi mergina.
Po šios nelaimės Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) pirmininkas Ramūnas Karbauskis vėl iškėlė idėją, kad visiems vairuotojams turėtų būti taikoma nulio promilių riba.