• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Ruošiantis įgyvendinti milijardinės vertės transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ projektą, daugiausiai ginčų sukėlusi atšaka iš Kauno į Vilnių, kaip parodė tyrimas, būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. eurų (2,935 mlrd. litų). Susisiekimo ministras sako, kad galutinę projekto kainą nulems rangos konkursai.

 Ruošiantis įgyvendinti milijardinės vertės transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ projektą, daugiausiai ginčų sukėlusi atšaka iš Kauno į Vilnių, kaip parodė tyrimas, būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. eurų (2,935 mlrd. litų). Susisiekimo ministras sako, kad galutinę projekto kainą nulems rangos konkursai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

Studiją atlikusios bendrovės „Aecom“ vadovas Baltijos šalyse Arnis Kakulis teigė, kad, sujungus Vilnių ir Kauną europinio standarto geležinkeliu, bendra projekto kaina išaugs apie 850 mln. eurų. Pasak jo, ekonominis projekto naudingumas akivaizdus – jungtis generuos papildomus keleivių srautus, todėl ekonomiškai pagerėja visas projektas, be to, padidės naudos ir kaštų santykis.

REKLAMA

„Atšaka nuo Kauno iki Vilniaus kainuos iki 850 mln. eurų, ji apima ne tik geležinkelį, bet ir susijusius projektus – stočių modernizavimą ir kita“, – pirmadienį spaudos konferencijoje Vilniuje sakė A. Kakulis. Jis teigė, kad vertė apskaičiuota remiantis 2010 metų kainomis.

REKLAMA
REKLAMA

„Naudos ir kaštų santykis pajuda teigiama linkme nuo 1,75 iki 1,78 santykio visame tinkle. (...) Konkrečiai Lietuvoje rezultatai pagerėja 10 proc.“, – aiškino „Aecom“ atstovas.

Pasak jo, žemę paimant visuomenės poreikiams šiame ruože gali prireikti apie 21,5 mln. eurų (apie 74,2 mln. litų).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, krovinių linija tarp Kauno ir Vilniaus yra pakankamai gera, tačiau nauja jungtis pagerintų keleivių susisiekimą. A. Kakulis teigė, kad optimaliausia būtų keleiviniams traukiniams tarp miestų važiuoti kas pusvalandį: „Du keleiviniai traukiniai per valandą yra tai, ką mes numatome 2020 metais, – kas 30 minučių traukinys iš Kauno į Vilnių. (...) Numatome 10,5 tūkst. kelionių per dieną.“

REKLAMA

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Vidmantas Gudas BNS teigė, kad šiuo metu tarp Vilniaus ir Kauno važiuoja maždaug 3,3 tūkst. keleivių per dieną, arba apie 100 tūkst. keleivių per mėnesį.

Anot A. Kakulio, jungtis padėtų sujungti ir Kauno bei Vilniaus oro uostus.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė, kad galutinę projekto kainą nulems rangos konkursai. Anot jo, kol kas neaišku, ar Vilniaus–Kauno jungtis bus finansuojama iš 2014–2020 metų ES finansinės perspektyvos, ar iš vėlesnės.

REKLAMA

„Partnerių sutikimo nereikia, reikia, kad būtų Europos Komisijos sprendimas. (...) Sunku tikėtis šitame finansiniame periode, tokia, matyt, būtų realybė. Tos lėšos, kurios skirtos kaip nacionalinis vokas, jeigu valstybės jų neišnaudos iki 2016 metų pabaigos, jos pateks į bendrą katilą ir per Europos Sąjungą bus perskirstomos iš naujo. Tai jeigu tame periode bus pinigų, aišku, paraišką mes bet kokiu atveju teiksime“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė ministras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis sakė, kad bendra „Rail Balticos“ įmonė planuoja pateikti paraišką EK iki vasario pabaigos. R. Sinkevičius teigė, kad Lietuva jau parengė savo paraiškos dalį, tačiau ministras neatskleidė, kiek konkrečiai bus prašoma lėšų.

Anksčiau skaičiuota, kad Vilniaus–Kauno jungtis galėtų kainuoti apie 1 mlrd. litų. Ministras teigė, kad be studijos buvo sunku įvertinti projekto kainą, tačiau, pasak jo, akivaizdu, jog suma bus didesnė nei anksčiau skaičiuoti 1 mlrd. litų. Tačiau R. Sinkevičius mano, kad 850 mln. eurų kaina yra apskaičiuota su „atsarga“ – realiai jis gali būti mažesnė, o kaštų ir naudos santykis dėl to bus dar geresnis.

REKLAMA

„Kai nėra studijos, labai sunku vertinti. Realią kainą arba rinkos kainą nustatys darbų konkursai. Žinoma, tikėtis, kad ji priartės prie 1 mlrd. litų, sunku, kai įvardyta 850 mln. eurų. Bet tai yra (850 mln. eurų – BNS), aš manau, tam tikra atsarga, kad tie rodikliai bus dar geresni“, – sakė R. Sinkevičius.

REKLAMA

Dėl bendros įmonės „RB Rail“, kuri teiks paraiškas EK, akcininkų sutarties derybininkai sutarė dar birželio mėnesį. Trečdalį įmonės akcijų valdys „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „Rail Baltica statyba“, o likusias akcijas – Latvijos „Eiropas dzelzceļa līnijas“ ir Estijos „Rail Baltic Estonia“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendras „Rail Balticos“ trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų. Įvairiais skaičiavimais, bendra projekto vertė turėtų siekti 13–18 mlrd. litų, EK galėtų finansuoti 85 proc. projekto vertės.

Europinės vėžės geležinkeliu bus sujungti Helsinkis, Talinas, Ryga, Kaunas, Vilnius ir Varšuva, pratęsiant jį iki Berlyno.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS" sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų