Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) prezidento bei Europos Parlamento (EP) rinkimų politinės reklamos sklaidai per televizijas ketina skirti 4 mln. litų, po 2 mln. litų kiekvieniems. Tokia suma nurodyta VRK nutarimo projekte.
Pirmadienį VRK svarstė klausimą dėl lėšų politinei reklamai per komercinius transliuotojus, tačiau sprendimą atidėjo, kilus ginčui - buvo siūlymų tiek šią sumą mažinti, tiek didinti.
„Mes galime reklamos klausimu šiek tiek ir pataupyti“, - sakė komisijos narys Gintaras Kalinauskas, argumentuodamas, jog priešingu atveju gali pritrūkti lėšų rinkimų komisijų darbuotojų atlyginimams.
Komisijos narys Pavelas Kujalis siūlė sumą mažinti 15 proc., iki 3,4 mln. litų.
Jau per praėjusius Seimo rinkimus VRK iš rinkimų komisijų sulaukė nepasitenkinimo signalų dėl, anot jų, menko atlyginimo už rinkimų organizavimą bei vykdymą.
Politinės reklamos skleidimas per nacionalinius komercinius transliuotojus rinkimų agitacijos kampanijos laikotarpiu finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis iš VRK skirtų asignavimų.
Kandidatų ir partijų politinė reklama per nacionalinius transliuotojus per rinkimų agitacijos kampaniją skleidžiama pagal proporcinio lygiateisiškumo principą, pagal paskutinių Seimo, EP ir savivaldybių tarybų rinkimų rezultatus.
Apie tai – LNK žinių videoreportaže.