Anot A. Lašo, ministerijai nenustačius žemiausio stojamojo balo, į aukštąsias mokyklas bus galima įstoti su minimaliu 4,2 balu ir trimis išlaikytais valstybiniais egzaminais.
„O jūs girdėjote, kad šiais metais ŠMSM nenustatys žemiausio stojamojo balo nei į universitetus, nei į kolegijas? Tuo žemiausiuoju balu tiesiog taps trijų valstybinių egzaminų išlaikymo faktas (nors skirsis išlaikymo kartelė stojantiems į universitetus ir kolegijas). Taigi rezultate į aukštąsias mokyklas bus galima įstoti su minimaliu 4,2 balu ir trimis išlaikytais egzaminais, nebent pačios aukštosios mokyklos nustatys savo ribą. Tiesa, yra vienas išimtis – stojantiems į meno kryptį matematikos egzamino išlaikyti nereikės“, – socialiniame tinkle rašė politologas.
Jis išskyrė keturis aspektus, kas, tikėtina, pasikeis sistemoje.
„Ką tai reiškia žvelgiant į perspektyvą?
- Pirma, tikėtina, kad žemus pažymius turintys stojantieji judės viena pakopa žemyn. Tie, kurie susimokėdavo ir galėdavo studijuoti universitetuose, dabar turės judėti į kolegijas arba net į profesinį mokymą. Tie, kurie anksčiau įstodavo į kolegijas su išskirtinai silpnais pažymiais, dabar turės rinktis profesinį mokymą.
- Antra, įtarčiau, kad kolegijoms šviečiasi šiokios tokios problemos su priėmimu, nes trys išlaikyti egzaminai (net ir minimaliais balais) gali tapti iššūkiu daliai moksleivių. Savo ruožtu, universitetai greičiausiai leis priėmimo kartelę nuo dabartinio 5,4 iki .... Dievai žino kiek, kad kompensuotų savo galimus praradimus. Net nebūtinai formaliai nuleis, o tiesiog suras būdą kaip pridėti ekstra tašką už gražias akis. Oi, atsiprašau, už motyvaciją ir pan.
- Trečia, turėsime gausėjantį menininkų būrį, nes per tai galima bus išsisukti iš matematikos egzamino. Nenustebčiau jei visokios „kūrybinės industrijos“, kurios paprastai buvo pakišamos po komunikacijos kryptimi, pamažu pajudės į meno kryptį, siekiant pasiiminti besiblaškančių „kūrybininkų“ srautus.
- Ir ketvirta, greičiausiai pamatysime didesnius laikančiųjų valstybinį matematikos egzaminą moksleivių skaičius ir tuo pačiu galėsime geriau įvertinti matematikos žinių lygį bei netolygumus nacionaliniu mastu. Gal čia ir sustosiu“, – komentavo A. Lašas.