„Šiandien buvo kontroliuojami mikroautobusų vairuotojai, patikrintas jų teisėtumas. Kadangi sutartys buvo nutrauktos įspėjus prieš šešis mėnesius, buvo surašyti vairuotojams administracinės teisės protokolai. Sakykime, tai parodė, kad jie nėra tokie legalūs, kaip deklaravo. (...) Šiuo metu 15 surašyta protokolų“, – BNS sakė Vilniaus miesto savivaldybės Miesto transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Kastytis Lubys.
Pasak jo, vairuotojams baudos siekia 10–25 litus, o vežėjų įmonių vadovams, priklausomai nuo pažeidimų skaičiaus, baudos prasideda nuo 150-250 litų. K.Lubys aiškino, kad su vežėjais sutartys buvo nutrauktos teisėtai, nors pastarieji ir teigė, kad keleivių vežimo licencijos mieste privatiems vežėjams tebegalioja.
„Buvo tęsiamos sutartys ilgesniam laikui, kad nereikėtų jų pasirašyti dažnai ir kai kuriems vežėjams buvo pratęstos sutartys iki 2014 gruodžio 31 dienos, įrašant abipusiu susitarimu papildomą punktą, kuriame numatyta, kad jeigu Vilniuje vyks maršruto optimizavimas, keisis maršrutai, kad sutartys bus nutrauktos įspėjus prieš pusmetį. Ką mes ir padarėme“, - sakė savivaldybės atstovas.
„Pirmiausia turiu pasakyti, kad mūsų sutartys yra galiojančios. Tų vežėjų, kurie teikia paslaugas, sutartys galioja iki 2014 metų gruodžio 31 dienos. Antra, savivaldybė šiandien elgiasi neteisėtai, mat gąsdindama vairuotojus iš įmonių atiminėja leidimus. To jie negali daryti jokiais būdais“, – BNS sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos vadovas Saulius Matulionis.
„Sutarčių teisėtumą sprendžia ne savivaldybė, tai turės spręsti teismas, nes savivaldybės sprendimai apskųsti iš esmės ir skundas yra nagrinėjamas Vilniaus apygardos administraciniame teisme, todėl čia ne savivaldybės prerogatyva nustatyti, teisūs mes ar ne“, – pridūrė S. Matulionis. Pasak jo, leidimus iš vairuotojų atima savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ darbuotojai ir K.Lubys.
Jis teigė, kad jei teismas nuspręs, kad vežėjų sutartys yra teisėtos, bus reikalaujama iš savivaldybės atlyginti žalą už leidimų atėmimus ir išrašytas baudas bei nubausti atsakingus savivaldybės darbuotojus, kurie priėmė sprendimus.
Pasak K.Lubio, šiuo metu visus privežamuosius maršrutus vykdo „Vilniaus viešasis transportas“. Įmonė artimiausiu metu – iki liepos pabaigos – ketina paskelbti dalies maršrutų subnuomos konkursus privatiems vežėjams. Savivaldybės atstovas teigė, jog šie konkursai kol kas bus laikinas sprendimas, kol miesto taryba patvirtins privežamųjų maršrutų konkurso tvarką.
„Privežamieji maršrutai, „Vilniaus viešojo transporto“ pastangomis yra užpildyti. (...) Įmonė turi teisę subnomuoti dalį maršrutų, kad sumažintų savikainą. Mes tikėjomės, kad taryba patvirtins konkurso tvarką, ir mes galėsime konkursu pritraukti privačius vežėjus. Bet tam laikotarpiui, kol vėl sugrįšim į tarybą, norime laikinai subnomuoti“, – teigė K.Lubys.
Konkursai turėtų būti skelbiami pusmečiui, su galimybe sutartis pratęsti dar pusei metų, o pirmieji privatūs vežėjai, tikimasi, keleivius pradės vežti dar šių metų žiemą. Savivaldybės atstovas teigė, kad privačių vežėjų mikroautobusuose taip pat galios elektroninio bilieto sistema.
Anot K.Lubio, jei miesto taryba vėl nepatvirtins privežamųjų maršrutų konkurso tvarkos, bus svarstoma galimybė tiesiog įsigyti daugiau autobusų.
„Tada planuosime, tikimės, kad sumažės nuostoliai – pirmosios dienos įvedus greituosius maršrutus nuteikia optimistiškai, nes jie nevažinėja tušti, todėl ateity svarstysime galimybę „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti papildomai mažesnės talpos transporto priemonių“, – tikino savivaldybės atstovas.
Savivaldybės teigimu, miesto taryba gegužę nepriėmė sprendimo dėl privačių vežėjų įtraukimo į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą. Dėl to Vilniuje šiuo metu visais maršrutais veža uždarosios akcinės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ transporto priemonės.
Birželio viduryje Konkurencijos taryba nutarė, kad Vilniaus savivaldybė pažeidė Konkurencijos įstatymą, keleivių vežimo viešąsias paslaugas patikėjusi savo įmonei be konkurso bei nesudariusi sąlygų kitoms įmonėms konkuruoti. Savivaldybė penkerių metų keleivių vežimo sutartis pasirašė su tuomet reorganizuojamomis bendrovėmis „Vilniaus autobusai“ bei „ Vilniaus troleibusai“, kurios vėliau tapo bendrove „Vilniaus viešasis transportas“.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.