Apie 15-ą valandą nelaimė įvyko viename Žirmūnų gavės kieme: sunkiasvoris šiukšliavežė užvažiavo ant pensininkės, moteris žuvo. Į įvykio vietą atvyko gausios policijos pajėgos, pareigūnai užtvėrė nelaimės vietą.
Aiškėja, kad šiukšliavežis važiavo atbulas, kai įvyko nelaimė. Kiemai ir pravažiavimai Žirmūnuose ir kituose rajonuose labai siauri, turi rinktis, ar įvažiuoti atbulas, ar išvažiuoti iš kiemo atbulas, nes privažiavus prie šiukšlių konteinerių nebegali apsisukti – tiesiog nėra vietos. Dėl šios tragiškos avarijos vairuotojas greičiausiai bus teisiamas. Jei teismas vairuotoją pripažins kaltu dėl mirtinos avarijos sukėlimo, jam būti skirta laisvės atėmimo bausmė iki aštuonerių metų.
Policija patvirtino, jog krovininis automobilis (šiukšliavežis) „Scania L280“ buvo vairuojamas vyro gimusio 1985 m., transporto priemonė priklauso įmonei „Ekonovus“. Policijos duomenimis, vairuotojas važiuodamas atbuline eiga partrenkė ir mirtinai sužalojo moterį, gimusią 1931 m. Įvykį taip pa patvirtino ir bendrovė „Ekonovus“.
„Galiu patvirtinti, jog 1985 m. gimęs vyras yra mūsų įmonės darbuotojas ir toks įvykis buvo“, – sakė „Ekonovus“ komunikacijos vadovė Vilma Balčiauskaitė.
Mirčių atvejai – reti
Tai ne pirmas atvejis, kuomet šiukšliavežė mirtinai sužaloja žmogų – praėjusiais metais žiniasklaida rašė apie atvejį Vilniuje, kuomet žuvo šiukšliavežės kliudytas krovėjas, o šiemet po šiukšliavežės ratais Kauno rajone žuvo darbuotojas. Kaip galima pastebėti, dažniau nukenčia įmonių darbuotojai. Vis dėlto, Valstybinės darbo inspekcijos skyriaus vedėjo, vyriausiojo darbo inspektoriaus Sauliaus Balčiūno teigimu, atvejai, kuomet šiukšliavežės sužaloja gyventojus ar darbuotojus – itin reti.
„Per metus fiksuojama ne daugiau vieno tokio atvejo, kai kuriais metais tokių nelaimingų atsitikimų neužfiksuojama nei vieno“, – sakė S. Balčiūnas.
Galinės vaizdo kameros – neprivalomos
Svarbu pastebėti, jog dažnai tokie įvykiai nutinka šiukšliavežėms judant atbulai. Vis dėlto, šiukšliavežėms galinės vaizdo kameros vis dar nėra privalomos – tokios kameros neturėjo ir ketvirtadienio nelaimingame įvykyje minima „Scania L280“. Pasak S. Balčiūno, ne visose Europos Sąjungoje pagaminamose transporte priemonėse tokios kameros įrengiamos.
„Mes niekaip neįpareigojame gamintojo – jeigu gamintojas pagamina transporto priemonę, atitinkančią teisės aktų reikalavimus, pagamintą Europos Sąjungoje, galbūt reikėtų kalbėti apie privalomus įpareigojimus gamintojui, įrengti galines vaizdo kameras“, – teigė S. Balčiūnas.
Pasak jo, įmonės įvertinusios rizikas, galėtų pačios įrengti vaizdo kameras savo transporto priemonėse.
„Galbūt darbdavys įsivertinęs profesinę riziką, galėtų savo iniciatyva sumontuoti vaizdo kameras į visas transporto priemones. Mes galime tik teikti tokias rekomendacijas. VDI tinklalapyje visada pranešame, apie tokius įvykius, kurie įvyko respublikoje: analizuojant atvejus yra pateikiamos rekomendacijos- kameras įrengti būtina ar ne“, – pasakojo S. Balčiūnas.
Taip pat nėra aišku, ar kamerų įrengimas tikrai padėtų išvengti nelaimingų atsitikimų.
„Kitas klausimas – kiek vaizdo kamerų įrengimas padės? Gali būti, kad jos neapimtų viso galinio vaizdo ploto, galiausiai, žmogiškų klaidų absoliučiai visada išvengti neįmanoma“, – sakė S. Balčiūnas.
„Ekonovus“ komunikacijos vadovės V. Balčiauskaitės teigimu, įmonė papildomai investuoja į kamerų įrengimą. Nors daugelis šiukšliavežių turi apsaugines sistemas, tai neleidžia visais atvejais išvengti nelaimingų atsitikimų.
„Visos mūsų turimos šiukšliavežės atitinka europinius standartus – pagal juos kameros nėra privalomos. Tačiau vienas iš svarbiausių mūsų prioritetų yra darbuotojų saugumas, todėl investuojame į galinio vaizdo stebėjimo kameras, padedančias pastebėti galimus objektus, esančius už mašinos, tokios kameros įdiegtos visose mūsų šiukšliavežėse“, – sakė „Ekonovus“ atstovė