• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėdos taksi firmų atstovai tikina dirbantys nuostolingai, nes klientų vis mažėja ir mažėja. Jie ir maršrutinių mikroautobusų vairuotojai svarsto, kad visi dabar važinėja pigiausia transporto priemone - autobusais. Tačiau ir šių įmonių vadovai negali pasigirti keleivių gausa.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau transportininkai kainų mažinti nesiruošia, nes netiki, kad tai išgelbėtų jų verslą.



"Grynas nuostolis"

REKLAMA

"Dirbame tik, tam kad dirbtume. Apie verslą nėra jokios kalbos", - taip dabartinę situaciją vertina taksi firmos "Klaipėdos Taksoma" direktorius Andrej Vasilevskij.

Jam pritarė ir kitų tuo pačiu verslu užsiimančių firmų vadovai. Teigiama, kad taksi iškvietimų pastaruoju metu sumažėjo tris kartus. Būna ir taip, kad vienas taksistas per parą sugeba surinkti vos 20-30 litų.

REKLAMA
REKLAMA

"Taksistas 10 valandą ryto nuvažiuoja į aikštelę ir laukia iškvietimo. Kad nesušaltų, sėdi įsijungęs variklį. Pirmo užsakymo sulaukia po dviejų valandų. Gauna iš kliento kokius septynis litus ir vėl laukia kelias ar net keliolika valandų. Grynas nuostolis. Tad nėra ko stebėtis, kad pas mus iš Darbo biržos atėjęs dirbti žmogus po mėnesio prašo, jog atleistume", - pasakojo A. Vasilevskij.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu nuvažiuoti vieną kilometrą taksi Klaipėdoje kainuoja 2,5-2,7 lito. Dar reikia sumokėti 3 arba 4 litus siekiantį įsėdimo mokestį. Tad vis mažiau žmonių uostamiestyje leidžia sau naudotis taksi paslaugomis - norint iš pietinės miesto dalies nuvažiuoti į centrą už taksi paslaugas tenka pakloti kone keturiasdešimt litų.

REKLAMA

Į Vilnių nuvykę klaipėdiečiai nustemba, kad sostinėje ši paslauga kainuoja perpus pigiau - 1,25 Lt už kilometrą, o įsėdimo mokestis siekia 2 litus.

"Nelyginkite mūsų su vilniečiais. Ten visai kiti atstumai, todėl už vieną kilometrą galima imti ir mažiau", - tokius kainų skirtumus aiškino "Vyjuvio" direktoriaus pavaduotojas Tomas Narvilas.

REKLAMA

Jo žiniomis, kauniečiai bandė pasekti vilniečių pavyzdžiu ir sumažino kainas, tačiau tai nepasitvirtino.

"Mokesčių reforma apsunkino mūsų verslą. Be to, vien draudimas taksi automobiliui kainuoja tris kartus brangiau nei paprastam, techninę apžiūrą taksi automobiliai turi važiuoti kas pusę metų, kai paprasti tik kartą per dvejus metus. O kur dar eksploatacinės išlaidos, žvėriškai brangstantys degalai. Tad jei sumažintume kainas, gal ir šiek tiek padaugėtų klientų, bet tuomet dar labiau padidėtų eksploatacinės išlaidos", - aiškino T. Narvilas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jam antrino "Uostamiesčio taksi" vadovas Michail Zbarazskij.

"Anksčiau važinėdavo iš kiemo į kiemą už kelis litus kaip su maršrutiniu autobusiuku. Taksistas daugiau išleisdavo, kol iki vietos atvažiuodavo. Jokio verslo", - tikino M. Zbarazskij.

Dabar neretai pasitaiko atvejų, kai valandų valandas laukdami klientų taksistai spjauna į moralę ir stengiasi pasipelnyti. Vis dažniau Klaipėdoje pasitaiko atvejų, kai įsėdus į taksi vairuotojas siūlo nejungti taksometro ir pažada parvežti klientą už perpus mažesnę kainą. Sotus lieka ir taksistas, ir klientas, tačiau nukenčia firma.

REKLAMA

Nors taksi firmų atstovai tikino, kad vairuotojų kontrolė yra griežta, tačiau pripažino girdėję, kad kai kurie vairuotojai šitaip bando užsidirbti papildomų pajamų.



Vilniečiams irgi nekas

Kur kas pigiau žmones sostinėje vežiojančių taksi firmų vadovai taip pat skundėsi, kad situacija prasta, o tokios mažos kainos esą laikosi tik dėl didžiulės konkurencijos.

REKLAMA

"Vilniuje - daug taksi firmų, tad daugelis ir laiko labai mažas kainas. Dėl kiekvieno kliento vieni kitiems pasiruošę gerkles perkąsti. Jei aš pakelčiau kainą nors dešimčia centų, rytoj nebeturėčiau klientų. O tartis su visais, kad pakeltų kainas, negalima - bus kartelinis susitarimas. Todėl ir vežiojame už "ačiū", - pasakojo "Vilniaus taksi plius" vadovas Ričardas Derenčius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, vilniečius taksistus gelbėja tai, kad sostinėje daug didesnis judėjimas nei Klaipėdoje, daugiau užsieniečių, kurie renkasi taksi paslaugas, ir daug didesni atstumai.

Nepaisant to, pasak R. Derenčiaus, klientų sumažėjo kone perpus. Tiek pat teko mažinti ir atlyginimus taksistams.

Vežtų už 2 litus

Didėjantis nedarbas be keleivių paliko ir maršrutinių mikroautobusų verslininkus.

"Nebežinome, kas yra rytinis pikas, kai mikroautobusai važiuodavo sausakimši. Žmonės nebeturi darbų, nebereikia niekur ir važiuoti. Būna, kad šešiolikos vietų autobusiukai, kol pervažiuoja per visą miestą, net neprisipildo. Būna, kad vairuotojas apsuka ratą, pravažiuoja 30 kilometrų, o net už kurą pinigų nesusirenka", - pasakojo įmonės "Devintoji banga" direktorius Jonas Kasperavičius.

REKLAMA

Jei tik būtų galima, jis norėtų mažinti bilietų kainas iki 2 litų vietoje dabar esamų 2,5 Lt.

"Kiekvienam vežėjui turėtų būti leista nusistatyti sau kainas. Bet šito niekas mums neleis, nes tuomet atimtume keleivius iš didžiųjų autobusų", - svarstė J. Kasperavičius.

Kainos nesikeis

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis patikino, kad artimiausiu metu viešojo transporto bilietų kainos uostamiestyje nesikeis. Dėl brangstančių degalų jos nedidės, bet ir nekris.

REKLAMA

"Nuostolingai dirba ne tik tie, kurie perveža keleivius mieste. Nekokie laikai ir tarpmiestinių pervežimų sferoje. Tačiau bilietų kainų mažinimas čia nepadės. Kai kurie tarpmiestiniai vežėjai bandė taikyti tokią praktiką, tačiau ji nepasitvirtino - keleivių dėl to nepadaugėjo, arba padaugėjo labai nežymiai. Be to, į nepatogią situaciją buvo pastatyti tie, kurie kainų nemažino", - pasakojo G. Neniškis.

REKLAMA
REKLAMA

Jo duomenimis, pernai keleivių srautai, palyginti su 2008-aisiais, Klaipėdos viešajame transporte sumažėjo 8 proc.

"Tikrai nėra taip, kad visi pradėjo važinėtis autobusais. Greičiau žmonės iš viso mažiau važinėja. Daugelis nebeturi darbo ir sėdi namie. Kur kas mažiau žmonių važiuoja į prekybos centrus. Jei nesikeis mokesčių politika, net sunku prognozuoti, kas gresia viešajam transportui", - kalbėjo G. Neniškis.

Edita GUDAVIČĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų